• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jakt, får livet värt att leva.

Jimpa

Panerai
Lagets första vuxna.
20201015_230455.jpg
20201015_173549.jpg
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Har dragit igång en tävling tillsammans med Leica på Snacka Jakt ☺️

PA200094.JPG
 
Det är inte helt fel med lite fågeljakt.
jag har förmånen att kunna få jaga bägge, men allt har sin tjusning! Men man hinner inte med allt.
Nej fågeljakt är mycket trevligt. Här går det givetvis också att jaga med drivande hund dock har jag eller någon jag brukar jaga med hund just nu. Tyvärr finns ingen tradition av mer klassisk drevjakt där jag jagar. Med det sagt timmar i skogen är iaf aldrig bortkastade.
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Jeflar vilken bössa! Passar bra till den klockan... 😍😍😍

Tur att man klarar sig med annat material också. Fick ett rådjur idag på ca 8m avstånd, Hade nog funkat med vilken bössa som helst... :)
Grattis till rådjuret :)
Man får välja bössa efter klocka :)
Är riktigt nöjd med den!! Den gör sig inte bara bra på bild utan den ligger fint i handen! Det är alltså R8 jag pratar om ;) klockan vet du är grym :)

Jag släppte 2 rådjur idag. Det gick väldigt fort och jag hade svårt att avgöra om det var get och kid eller eller två smaldjur. 3 sekunder är långtid men inte tillräckligt ibland ;)
3FAAD99E-7757-4575-B990-2852A19CEC5B.jpeg

Tänkte köra en annan bössa idag, därav annan klocka ;)
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Var hos en nära vän i morse på lite jakt. Det gick bra, fick dock inte komma till skott själv, men hade obs på 10 dov. I morgon ska en annan mark jagas av :)
 

Bilagor

  • D6D926C6-A1E1-4314-9093-7F019E641281.jpeg
    D6D926C6-A1E1-4314-9093-7F019E641281.jpeg
    1.1 MB · Visningar: 14
  • 7E4BE9F2-2594-4541-AAFC-A6C0F98D6C14.jpeg
    7E4BE9F2-2594-4541-AAFC-A6C0F98D6C14.jpeg
    427.4 KB · Visningar: 13
  • 355510B4-6A1F-4F11-9AE9-A1001C24329B.jpeg
    355510B4-6A1F-4F11-9AE9-A1001C24329B.jpeg
    1.4 MB · Visningar: 17

WolfieH

Cartier
2-Faktor
Kära jaktkollegor och urmänniskor, jag behöver råd.

Min Tikka m658 6,5x55 har sluta slänga ut hylsorna ordentligt och jag tänkte rengöra slutstycket invändigt då jag aldrig gjort det tidigare. Hoppas att detta löser problemet och att det inte behövs en ny fjäder.

Jag har läst att WD-40 skall vara bra som rengöring, vad tror ni? Vilken ska man isåfall köpa? ”Antifett” eller den vanliga?
 

P-A

Sir Spamalot
Kära jaktkollegor och urmänniskor, jag behöver råd.

Min Tikka m658 6,5x55 har sluta slänga ut hylsorna ordentligt och jag tänkte rengöra slutstycket invändigt då jag aldrig gjort det tidigare. Hoppas att detta löser problemet och att det inte behövs en ny fjäder.

Jag har läst att WD-40 skall vara bra som rengöring, vad tror ni? Vilken ska man isåfall köpa? ”Antifett” eller den vanliga?
Utdragaren är det som styr detta.
Slutstycksfjädern påverkar inte den funktionen vad jag vet.

En rejäl rengöring är alltid bra.
Plocka isär de delar du känner dig bekväm med ocj gör rent dem ordentligt.
Kontrollera även att allt är helt och verkar sitta där det ska.
Det brukar lösa det mesta.
 

WolfieH

Cartier
2-Faktor
Idag var turen på min sida, härligt ute tills regnet började.

6B24CB9E-9E4F-4494-971E-0473FFE3DAD6.jpeg
Härligt, stort grattis!
Utdragaren är det som styr detta.
Slutstycksfjädern påverkar inte den funktionen vad jag vet.

En rejäl rengöring är alltid bra.
Plocka isär de delar du känner dig bekväm med ocj gör rent dem ordentligt.
Kontrollera även att allt är helt och verkar sitta där det ska.
Det brukar lösa det mesta.
Tack för hjälpen! Ja, utdragaren känns väldigt lätt att dra i. Vad skulle du rekommendera att använda för rengöringsmedel?
 

supreeme

Omega
Jag kör hunter och farsan commaster (är väl bara annan färg?), har fungerat i många år även om de inte används så ofta (iaf inte min). Batteriet pajat på en enhet av tre.
Dock har vi en något dyrare modell med display. Vet inte hur det är att söka pilottorn osv utan display..? Om man har ett behov av detta vill säga.
 
Senast ändrad:
Topp