Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En klassiker, händer aldrig annars. Vi sparar 4-8 taggare, vad sparar ni?Drevjakt i lördags.
Två bockar + stor galt fälldes, inte av mig dock. Jag fick nöja mig med att se den här springa förbi.
Stannade perfekt med bredsida till mig, han måste vetat om att han var fredad...
Kalv ska skjutas först... Den 25e...En klassiker, händer aldrig annars. Vi sparar 4-8 taggare, vad sparar ni?
Drevjakt i lördags.
Två bockar + stor galt fälldes, inte av mig dock. Jag fick nöja mig med att se den här springa förbi.
Stannade perfekt med bredsida till mig, han måste vetat om att han var fredad...
Det är inte helt fel med lite fågeljakt.En morgon på orrmyren idag och en med hem. Lite avis på er som får delta i drevjakt och grisjakt i olika former. Fast jakten på toppfågel är inte dum den heller.
Nej fågeljakt är mycket trevligt. Här går det givetvis också att jaga med drivande hund dock har jag eller någon jag brukar jaga med hund just nu. Tyvärr finns ingen tradition av mer klassisk drevjakt där jag jagar. Med det sagt timmar i skogen är iaf aldrig bortkastade.Det är inte helt fel med lite fågeljakt.
jag har förmånen att kunna få jaga bägge, men allt har sin tjusning! Men man hinner inte med allt.
Jeflar vilken bössa! Passar bra till den klockan...Jakt idag. Men det verkar som att jag slipper vapenvård idag
Men det är en ny dag i morgon
Grattis till rådjuretJeflar vilken bössa! Passar bra till den klockan...
Tur att man klarar sig med annat material också. Fick ett rådjur idag på ca 8m avstånd, Hade nog funkat med vilken bössa som helst...
Låter inte dumt alls. Själv sitter man och checkar av vecka 3 av de 10-12 förväntade veckorna när man väntar på sina första licenser.... gaaaaaaahFestlig fredagskväll. Imorgon rådjursdrev med hagel. Sen grisvak på kvällen igen. Sen rådjursdrev med kula på söndag. Lagom schema.
Festlig fredagskväll. Imorgon rådjursdrev med hagel. Sen grisvak på kvällen igen. Sen rådjursdrev med kula på söndag. Lagom schema.
Sådärja!
Utdragaren är det som styr detta.Kära jaktkollegor och urmänniskor, jag behöver råd.
Min Tikka m658 6,5x55 har sluta slänga ut hylsorna ordentligt och jag tänkte rengöra slutstycket invändigt då jag aldrig gjort det tidigare. Hoppas att detta löser problemet och att det inte behövs en ny fjäder.
Jag har läst att WD-40 skall vara bra som rengöring, vad tror ni? Vilken ska man isåfall köpa? ”Antifett” eller den vanliga?
Härligt, stort grattis!Idag var turen på min sida, härligt ute tills regnet började.
Tack för hjälpen! Ja, utdragaren känns väldigt lätt att dra i. Vad skulle du rekommendera att använda för rengöringsmedel?Utdragaren är det som styr detta.
Slutstycksfjädern påverkar inte den funktionen vad jag vet.
En rejäl rengöring är alltid bra.
Plocka isär de delar du känner dig bekväm med ocj gör rent dem ordentligt.
Kontrollera även att allt är helt och verkar sitta där det ska.
Det brukar lösa det mesta.
Härligt, stort grattis!
Tack för hjälpen! Ja, utdragaren känns väldigt lätt att dra i. Vad skulle du rekommendera att använda för rengöringsmedel?
Vackert! Stort grattisIdag var turen på min sida, härligt ute tills regnet började.
Idag var turen på min sida, härligt ute tills regnet började.