• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jakt, får livet värt att leva.

Ettåttatvåtre

Cartier
2-Faktor
Drevjakt både lördag och söndag, lyckades bli smalhind och spets för mig.
IMG_9304.jpg
 
Senast ändrad:

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Träet på min Beretta 686 har blivit lite torrt, köpte den här men när jag läser instruktionerna så skall man använda sandpapper och hela baletten. Någon som använt och har lite tips? :)

963CDB3C-E2B9-42D7-B3F4-D189D4AD2E07.jpeg
 

Andsan

Rolex
Träet på min Beretta 686 har blivit lite torrt, köpte den här men när jag läser instruktionerna så skall man använda sandpapper och hela baletten. Någon som använt och har lite tips? :)

963CDB3C-E2B9-42D7-B3F4-D189D4AD2E07.jpeg

Bra olja
Fint sandpapper och avsluta med stålull.
Applicera med lite i taget och låt torka gärna någon dag mellan strykningar
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Jupp.
@Jakobb kika några sidor bak i tråden. Var nog i våras jag skrev hur jag gjorde.

Tack! För de intresserade:
https://klocksnack.se/threads/jakt-får-livet-värt-att-leva.37997/page-70#post-3299799

Känner att jag är lite för novis med sandpapper för att ta mig an en bössa jag precis köpt för 20kakor. Slutresultatet blir ju grymt snyggt dock. Egentligen är bara träet lite torrt, det finns inget enklare man kan göra för det? :)
 
  • Like
Reactions: Wi

Wi

NLA
2-Faktor
Tack! För de intresserade:
https://klocksnack.se/threads/jakt-får-livet-värt-att-leva.37997/page-70#post-3299799

Känner att jag är lite för novis med sandpapper för att ta mig an en bössa jag precis köpt för 20kakor. Slutresultatet blir ju grymt snyggt dock. Egentligen är bara träet lite torrt, det finns inget enklare man kan göra för det? :)
Äsch det var det jag gjorde. Ingen minns en fegis osv.

Tror ifs att det kanske hade funkat med ytterst liten mängd direkt på trästocken då det är en hyffsat torr och porös bit som kmr från fabrik.
 

Andsan

Rolex
Tack! För de intresserade:
https://klocksnack.se/threads/jakt-får-livet-värt-att-leva.37997/page-70#post-3299799

Känner att jag är lite för novis med sandpapper för att ta mig an en bössa jag precis köpt för 20kakor. Slutresultatet blir ju grymt snyggt dock. Egentligen är bara träet lite torrt, det finns inget enklare man kan göra för det? :)
Lägg på oljan med bomullstrasa, några droppar i taget och torka ut. Du har manual som medföljer flaskan
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Var som det ska vara under helgen, jakt. Det var trevligt :)
Framförallt på söndagen då vi på totalt 10 man fick 7 vildsvin på första såten. Jag hade lite stolpe ut med en 100kg gris som hunden jobbade med i ca 2 timmar och jag osäkrade säkert 10 gånger för att skjuta men det var helts tiden något som inte stämde. Hund på fel ställe, vildsvin på fel ställe, inte kulfång, för tätt. Ja ja. Jag har inte gått lottlös.
0D9CA54A-9E22-40D8-83C8-E3B8FD1EB921.jpeg
3E13E0E1-D42A-4D6B-85CD-3B40F596D482.jpeg
C973AB3C-3CB7-432F-ADCB-0C08F679BC3E.jpeg
56C87177-4FE1-4BF8-9291-40B94019C296.jpeg
4BC3CE06-0381-48DB-AE09-5B830DE65547.jpeg
 

popeofdenim

Cartier
Tack! För de intresserade:
https://klocksnack.se/threads/jakt-får-livet-värt-att-leva.37997/page-70#post-3299799

Känner att jag är lite för novis med sandpapper för att ta mig an en bössa jag precis köpt för 20kakor. Slutresultatet blir ju grymt snyggt dock. Egentligen är bara träet lite torrt, det finns inget enklare man kan göra för det? :)

Ta på fingrarna och massera in tills det blir varmt. En liten bit i taget. Sandpapper och stålull är ju till för när det gått långt. Du behöver bara mätta trät på din. En gång om dagen i en vecka, en gång i veckan i en månad och en gång i månaden i ett år. Thats it.
 

popeofdenim

Cartier
Du menar deras infinity sikte?
Är själv lur sugen på den. Tycker den kändes väldigt bra.
hittade du något p BF ?

Ps. Väldigt vacker R93:a!
Den får du posta mer bilder på :)
Ja precis. Jag köpte det hos torsbo på BF men det tog visst slut så har inte fått hem det ännu.

Ja den är rätt fin faktiskt. De andra bleknar lite bredvid den. Ska ta lite fler bilder när nya siktet kommit. :)
 

llesurk

Vacheron
2-Faktor
Ja precis. Jag köpte det hos torsbo på BF men det tog visst slut så har inte fått hem det ännu.

Ja den är rätt fin faktiskt. De andra bleknar lite bredvid den. Ska ta lite fler bilder när nya siktet kommit. :)
Kul!! Du får återkomma med vad du tycker.
jag tittade idag på swarovski 0.75-6 x24 0.75 funktionen var inget för mig. Tyckte dock att rödpunkten blödde lite :(.

De hade ingen 1-7 infinty men de hade den med upp till 20 i zoom. Den var vass :)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Shameless plug!
Vi kör tävling på Snacka jakt igen, den här gången för din hund. Vi lottar vi ut 10 st vinstpaket, så goda chanser att vinna. ☺️

 
Topp