• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jakten på den ultimata kvalitets-dressaren(uppdateras framåt) PP,ALS,VC

Kettil

Vacheron
2-Faktor
image.jpg
image.jpg
Har länge varit sugen på en Franck Muller och kollade in denna igår; fantastiskt arbetad tavla...men jag vet inte...
 

Larma

Omega
Måste säga att jag tycker JLC:n med small seconds är den snyggaste av dressarna och säkert den billigaste av de som listats. Men det är klart, VC traditionnelle är inte så tokig den heller. ;)
 
Vill du ha en dressare som är utomordentlig kvalité, som slår även Lange, PP och VC på fingrarna så är det mindre företag du ska gå efter.
Några av dessa som jag känt på personligen är Laurent Ferrier, Urban Jürgensen och självklart F.P Journe.
Finisheringen på dessa och kvalitén av verk är helt fantastisk. (Inte får att på något sätt klanka ner på PP, VC eller ALS, men dessa har högre kvlalité i sin nisch.)
FPJ Chronometre, Laurent Ferrier Galet Micro Rotor eller Urban Jürgensen ref. 1140L
Kika på dem!
 

SwedishMade

Cartier
Nja...inte ngn vidare symmetri där inte. Tror nog pointerdate är det enda som funkar om man nu envisas med alla andra komplikationer..

Jag vet inte hur bra du är på just symmetribegreppet, det kan t.ex. finnas många olika symmetriaxlar etc...

Ett val som nog förekommer är att sätta datumhålet vid kl 6 nedanför månfasen.
 

JesperO

Rolex
Jag vet inte hur bra du är på just symmetribegreppet, det kan t.ex. finnas många olika symmetriaxlar etc...

Ett val som nog förekommer är att sätta datumhålet vid kl 6 nedanför månfasen.

Jag är nåt så ini h...vete på symmetri...har minst 360 högskolepoäng i det....


Eller så var det en rent subjektiv åsikt jag delade med mig av...
 

par

Patek
2-Faktor
Jag förstår att ni gillar Jcln, problemet är att ni har fel preferenser. Det är inget stort fel på klockan i sig, men som en dressare så är den för stökig. En riktig dressa ska vara enkel och ha ren design. Inte massa komplikationer utan maximalt ett datum och en sekundvisare.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Kul tråd. Hur kunde jag missa den?

Är lite partisk men Arnold and Son kanske kan vara ngt?
 

par

Patek
2-Faktor
Liten uppdatering, under nästa vecka ska jag till en FP Journe butik. De hade ingen chronometre bleu men försäljaren har lovat mig att ha på sig sin privata så jag får testa den. Tyvärr tycker jag den springer iväg lite för mycket i pris. Tillgången är låg men har funnit något ex till salu i världen i deras egna butiker. De har grym service via mail och är extremt hjälpsamma.
 
Liten uppdatering, under nästa vecka ska jag till en FP Journe butik. De hade ingen chronometre bleu men försäljaren har lovat mig att ha på sig sin privata så jag får testa den. Tyvärr tycker jag den springer iväg lite för mycket i pris. Tillgången är låg men har funnit något ex till salu i världen i deras egna butiker. De har grym service via mail och är extremt hjälpsamma.

Vad ligger den på i pris?
 

Thorn

Friends of KS
Liten uppdatering, under nästa vecka ska jag till en FP Journe butik. De hade ingen chronometre bleu men försäljaren har lovat mig att ha på sig sin privata så jag får testa den. Tyvärr tycker jag den springer iväg lite för mycket i pris. Tillgången är låg men har funnit något ex till salu i världen i deras egna butiker. De har grym service via mail och är extremt hjälpsamma.
Fan vad jag ser fram emot bilder på det!
 
  • Like
Reactions: par

ZQT

The Banker
2-Faktor
Liten uppdatering, under nästa vecka ska jag till en FP Journe butik. De hade ingen chronometre bleu men försäljaren har lovat mig att ha på sig sin privata så jag får testa den. Tyvärr tycker jag den springer iväg lite för mycket i pris. Tillgången är låg men har funnit något ex till salu i världen i deras egna butiker. De har grym service via mail och är extremt hjälpsamma.

Grymma butiker. Alla butiker har lite inredning som är personlig från Journe. Alltid koll med en tillverkare som bara tillverkar klockor i ädelmetall hehe
 
  • Like
Reactions: par
Topp