Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken jäkla kalastråd!
Bara jag som får FUCK YES!!!-vibbar av denna? Möjligen hade jag ledsnat på rosé.
Den är bra! Jätte, jättebra!Skulle kolla in Breguet om jag var du, jag har en Classique i vitguld som jag älskar, bra storlek, diskret och fantastisk med main guilloche! Har även en blancpain villeret dressare i gulguld som är en fin klocka men kanske inget jag skulle rekommendera som en första dressare. Av de du kollat så skulle jag luta åt fpj, patek i all ära men otroligt hantverk och känsla som ligger bakom varenda fpj. Tydligen hemska servicekostnader dock, speciellt på de komplicerade!
Tyvärr nästan omöjligt att ge rättvisa åt Breguet på bild!
Tur att dom inte skrev in det produktnamnet i klockan, jisses vad många ord det är.Vacheron Constantins Patrimony Traditionnelle small second boutique edition klockor är ju bara assnygga. Varför har jag så dyr smak?
Tokyo edition
Paris edition:
Jag är faktiskt inne på gult guld.Jag tror fan man tröttnar på rosé. Jag skulle gå på vit metall jag, eller självklart en FPJ chrono bleu, den är nog det bästa..
Skulle kolla in Breguet om jag var du, jag har en Classique i vitguld som jag älskar, bra storlek, diskret och fantastisk med main guilloche! Har även en blancpain villeret dressare i gulguld som är en fin klocka men kanske inget jag skulle rekommendera som en första dressare. Av de du kollat så skulle jag luta åt fpj, patek i all ära men otroligt hantverk och känsla som ligger bakom varenda fpj. Tydligen hemska servicekostnader dock, speciellt på de komplicerade!
Tyvärr nästan omöjligt att ge rättvisa åt Breguet på bild!
Gult funkar alltid. Klassiskt och elegant. Rosé känns som en nymodighet.Jag är faktiskt inne på gult guld.
Kul märke absolut! Har klämt på dem vid tilfälle. Tyvärr är det något som gör att jag inte kan se mig själv med dem, ändå gillar jag dem. Jäkligt fin klocka!
Gult funkar alltid. Klassiskt och elegant. Rosé känns som en nymodighet.
Absolut. Din är fantastisk, Patek är grymma också. Rolex rosé tål jag inte, Langes känns också sådär.Spelar ju även in vilken ton av Rosé det rör sig om. Vissa tillverkare har mer diskreta och andra är nästan kopparröda. Pateks roséguld är magisk, Vacherons är väldigt diskret och Langes är riktigt rosa.
Nej nej nej, stopp!
Här måste jag faktiskt sticka ut hakan. Köp inget FPJ, visst väldigt hög kvalitet men det ser ändå ut som Regal klockor. Du har provat så många fina klockor, sabba inte det nu.
Som typ alla klockor i denna tråd då.Någon nämnde höga servicekostnader för FPJ men är det någon som vet hur höga? Gissar att den måste skickas iväg till Schweiz varje gång?
Det ryktas om ~1400 USD för en FPJ CB.Någon nämnde höga servicekostnader för FPJ men är det någon som vet hur höga? Gissar att den måste skickas iväg till Schweiz varje gång?
Som typ alla klockor i denna tråd då.
Vore ju intressant att veta vilken mellanskillnad de tar.Nymans servar tyvärr inte VC eller ALS i Västerås men gav mig ett estimate på mellan 10-15tkr för att serva en manuell ALS 1815 vilket enligt mig är jävligt saftigt för en manuell klocka utan komplikation.