Måste ju provocera lite för att locka fram dig.
Det kan vara så att JLC har en officiell policy, men ändå löser det för kund, ingen aning. Kanske är jag ett specialfall? Det enda jag vet är att de löste det smidigt och gratis för mig och att det räckte med ett telefonsamtal.
Angående ADs utlägg så är min inställning att jag inte har något emot att betala rimliga priser för tjänster, exempel trycktest, men att ta betalt för frakt som inte kostar något för att skrämma kunder att handla lokalt (om det nu var anledningen) finner jag vara ett ytterst tveksamt beteende. Kanske var det så att Nymans TRODDE att frakten skulle kosta dem 2000kr och då blir beteendet mer logiskt, men sammantaget är min inställning densamma, dvs att kund inte ska behöva betala för garantiåtgärder. Hur AD vs tillverkare löser detta ekonomiskt lägger jag mig inte i.
Vill även förtydliga att detta inte är en "kasta skit på Nymans tråd", utan bara en redogörelse för hur mitt garantiärende utspelat sig. Kontakten med Nymans har i princip uteslutande varit med Nymans urmakare och hans bemötande har alltid varit väldigt trevligt. Fick även känslan av att han inte alls tyckte det var kul att be mig betala frakten utan att han snarare tyckte det var jobbigt.