• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

sventon

Omega
Det är honom säkert väl unt. Men alla foton på klockkockar blir ju litet krystade med tanke på Livsmedelsverkets föreskrifter.
Riktigt ohygieniskt. Förstår ej hur man kan få en Michelinkrog när man inte kan följa de grundläggande rekommendationerna. Den inre rättshaveristen som går bananas när man ser dessa bilder vid matlagning etc.
 

sir alex

Panerai
497F7CAD-A63B-462E-A0E6-46A4B8F9F4A0.jpeg

Det är den äldre modellen med trippeldatum.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Riktigt ohygieniskt. Förstår ej hur man kan få en Michelinkrog när man inte kan följa de grundläggande rekommendationerna. Den inre rättshaveristen som går bananas när man ser dessa bilder vid matlagning etc.
Tror inte heller han lagar mat sådär. Om man vill se bra ut vid en fotosession ska man såklart ha en schysst klocka sig? Varför är ni så skitnödiga över det?
 

sventon

Omega
Tror du att han lagar käk sådär?? Inte speciellt troligt
Tror inte heller han lagar mat sådär. Om man vill se bra ut vid en fotosession ska man såklart ha en schysst klocka sig? Varför är ni så skitnödiga över det?
Är inte skitnödig över det, tycker det bara är äckligt och då man till yrket är en framgångsrik kock borde man väl ha lite bättre omdöme. Sen om ni läser det jag skrev menade jag inte specifikt den BILDEN där han poserar utan snarare de bilder på han där han in action lagar mat MED klocka på ;-)
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Är inte skitnödig över det, tycker det bara är äckligt och då man till yrket är en framgångsrik kock borde man väl ha lite bättre omdöme. Sen om ni läser det jag skrev menade jag inte specifikt den BILDEN där han poserar utan snarare de bilder på han där han in action lagar mat MED klocka på ;-)
bilderna när han lagar mat med klocka är förmodligen arrangerade, för att en resturang ska få en sån utmärkelse som han fått så är det första de kollar på just hygien.
Tror inte att han skulle ta några som helst risker att förlora sina utmärkelser.
Om du nu tycker det är så jävla äckligt så behöver du ju inte äta där,
 

sventon

Omega
bilderna när han lagar mat med klocka är förmodligen arrangerade, för att en resturang ska få en sån utmärkelse som han fått så är det första de kollar på just hygien.
Tror inte att han skulle ta några som helst risker att förlora sina utmärkelser.
Om du nu tycker det är så jävla äckligt så behöver du ju inte äta där,
Tror inte du förstår essensen i mitt budskap. För att dra en liknelse, ser du någonsin en läkare som står och transplanterar ett hjärta med en klocka på armen? Oavsett om bilden är ett montage.
 

stabil

Cartier
bilderna när han lagar mat med klocka är förmodligen arrangerade, för att en resturang ska få en sån utmärkelse som han fått så är det första de kollar på just hygien.
Tror inte att han skulle ta några som helst risker att förlora sina utmärkelser.
Om du nu tycker det är så jävla äckligt så behöver du ju inte äta där,

Kan ju säga direkt att guide michelin representater ej går in i köket. Detta gör dock miljöförvaltningen.
I övrigt tror jag en hel del kockar har klockan på även under service.
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Tror inte du förstår essensen i mitt budskap. För att dra en liknelse, ser du någonsin en läkare som står och transplanterar ett hjärta med en klocka på armen? Oavsett om bilden är ett montage.
Den dagen du varit på ett photo shoot med regissör, biträdande regissör, stylist, påklädare, ljustekniker, ljussättare, scripta... listan goes on, då kan du berätta för den som ska ta bilden eller filma dig att" jag vet hur det ska vara för att vara realistiskt" medans han har en betalande kund... i detta fall antagligen IWC som vill porträttera sin ambassadör. Om du dessutom är ambassadören? Då är det tack och hej kan jag lova dig :D
 

sventon

Omega
Den dagen du varit på ett photo shoot med regissör, biträdande regissör, stylist, påklädare, ljustekniker, ljussättare, scripta... listan goes on, då kan du berätta för den som ska ta bilden eller filma dig att" jag vet hur det ska vara för att vara realistiskt" medans han har en betalande kund... i detta fall antagligen IWC som vill porträttera sin ambassadör. Om du dessutom är ambassadören? Då är det tack och hej kan jag lova dig :D
Jo, det är nog fint med deg och håller med dig och övriga här att vi drivit lite OT :D Men avslutar med att citera fabrikör Höglund "Det är inte pengarna, Månsson. Det är principen".
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Resterande 2% skulle jag satsa på en vintage Air-King, men Luuks ser för stor ut (eller har han en sjukligt liten handled) ;)
1855D99A-7849-4FE4-850D-4CD680F62723.jpeg
 
Topp