• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Rulle

Audemars
Finns det nån gubbigare åsikt än att "influencers inte är ett riktigt jobb"? Om man annonserar på exempelvis Therese Lindgrens instagram når man 800.000 personer i en exakt målgrupp. Det är lika mycket som DN har läsare på sin förstasida där man inte alls har samma koll på målgruppen. Tro fan de kan ta betalt.
asså hade therese haft på sig en rolex i detta klippet hade nog halva forumet velat ha lite ensamtid framför youtube:D
 
Då är jag jävligt gubbig

Influencer är fan inte ett jobb
Jag förstår precis vad du menar. Jag minns en söndagkväll, när man för en gångs skull kom ihängset i anständig tid och skulle komma till jobbet utvilad o på hugget. Då ringer telefonen från jobbet: doc. H säger att du ska komma och hjälpa honom med ett brustet pulsåderbråck. När jag gick hem hade dagpersonalen börjat strömma in. Influencer - va f- n då!
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Jag förstår precis vad du menar. Jag minns en söndagkväll, när man för en gångs skull kom ihängset i anständig tid och skulle komma till jobbet utvilad o på hugget. Då ringer telefonen från jobbet: doc. H säger att du ska komma och hjälpa honom med ett brustet pulsåderbråck. När jag gick hem hade dagpersonalen börjat strömma in. Influencer - va f- n då!
precis det jag menar, influencer är ett yrke och det fick dom pga att deras päron var kända för ca 20 år sen- jo tjena
 

floristen

Cartier
2-Faktor
Tänker på det varje avsnitt av Robinson också men kommer inte fram till något vettigt...
Sjöö sandström UTC Extreme va? Han har samma i nyhetsmorgon
Namnlöst.png

5e2358ec-6eaf-4be7-8362-5a6ffcc0216e.jpeg
 

Bilagor

  • 155964998-origpic-b3947e.png
    155964998-origpic-b3947e.png
    39.3 KB · Visningar: 19

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Någon som vet vad Micke Leijnegard som leder programmet Mästarnas Mästare på SVT 1 sportar för klocka? Ser bara att det är en chronograph i stål på länk, silver tavla med svarta subdials, har spanat på den i flera säsonger. Någon äldre Breitling kanske?

Har fått för mig att det är en Tudor big block men inte säker!

Edit:
bs-w-80-tudor-bb-b_p-1214-07_1200x1200.jpg
ladda ned.jpeg

Jag har funderat på den samma sak. Ljus tavla, kronograf. Men länken säger att det inte är en Tudor? Det är ingen Breitling heller.
Kolla vad skumt det ser ut vid bandhornet. Ser dubbelt ut på något vis. Blir bara mer nyfiken.
20190423_185138.jpg
 
Oj oj oj, vad mycket förlegade gubbåsikter som strömmar in nu. Klart som fan att det enda riktiga jobb som finns är det i gruvan! Något annat borde man inte få tjäna pengar på...
Nej, bäst vore om alla var influencers, bloggare och tyckare. Satans vad mycket god mat alla skulle äta helt gratis. Kläder, bostäder och transporter skulle också vara gratis och det skulle inte behövas någon onödig produktion som bara förorenar. Låt oss alla influera! Influencers i alla länder, förenen er! Mot Nirvana.
 

NRE

Vacheron
2-Faktor
Tidigare i tråden har det snackats om att J.A. uppgraderat en gammal Tissot och nu bär Sjöö Sandström. Kan klockan på bilden vara en svart RSC?
 
Topp