• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

alfgren

Rolex
2-Faktor
Finns det nån gubbigare åsikt än att "influencers inte är ett riktigt jobb"? Om man annonserar på exempelvis Therese Lindgrens instagram når man 800.000 personer i en exakt målgrupp. Det är lika mycket som DN har läsare på sin förstasida där man inte alls har samma koll på målgruppen. Tro fan de kan ta betalt.
 

spammerstakeahike

Patek
2-Faktor
Finns det nån gubbigare åsikt än att "influencers inte är ett riktigt jobb"? Om man annonserar på exempelvis Therese Lindgrens instagram når man 800.000 personer i en exakt målgrupp. Det är lika mycket som DN har läsare på sin förstasida där man inte alls har samma koll på målgruppen. Tro fan de kan ta betalt.

Vi som är i gubbåldern tycker kanske att man ska kämpa, svettas och arbeta hårt för att tjäna ihop sina pengar.
Bara för att du tjänar bra pengar på vad du må än syssla med betyder det inte automatiskt att det är ett "riktigt jobb".

Att skriva några ord på en blogg är inte att jobba. Att tjäna pengar på fonder (sitta och rulla tummarna) är inte att jobba.
Att live-sända sig själv när man spelar spel på youtube är inte att jobba. Att låna mammas namn och tjäna pengar på det är inte att jobba. Dessa är mina gubbiga åsikter.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Vi som är i gubbåldern tycker kanske att man ska kämpa, svettas och arbeta hårt för att tjäna ihop sina pengar.
Bara för att du tjänar bra pengar på vad du må än syssla med betyder det inte automatiskt att det är ett "riktigt jobb".

Att skriva några ord på en blogg är inte att jobba. Att tjäna pengar på fonder (sitta och rulla tummarna) är inte att jobba.
Att live-sända sig själv när man spelar spel på youtube är inte att jobba. Att låna mammas namn och tjäna pengar på det är inte att jobba. Dessa är mina gubbiga åsikter.
Om vi ska använda "samhallsinsats" som kriterium för vad som är "riktigt jobb" så ryker nog 95% direkt, sannolikt även ditt eget.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Finns det nån gubbigare åsikt än att "influencers inte är ett riktigt jobb"? Om man annonserar på exempelvis Therese Lindgrens instagram når man 800.000 personer i en exakt målgrupp. Det är lika mycket som DN har läsare på sin förstasida där man inte alls har samma koll på målgruppen. Tro fan de kan ta betalt.
Då är jag jävligt gubbig

Influencer är fan inte ett jobb
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Vi som är i gubbåldern tycker kanske att man ska kämpa, svettas och arbeta hårt för att tjäna ihop sina pengar.
Bara för att du tjänar bra pengar på vad du må än syssla med betyder det inte automatiskt att det är ett "riktigt jobb".

Att skriva några ord på en blogg är inte att jobba. Att tjäna pengar på fonder (sitta och rulla tummarna) är inte att jobba.
Att live-sända sig själv när man spelar spel på youtube är inte att jobba. Att låna mammas namn och tjäna pengar på det är inte att jobba. Dessa är mina gubbiga åsikter.

Att sitta och övervaka maskiner och trycka på en knapp tio gånger om dagen på en fabrik? Att sitta vid ett skrivbord och rita hus hela dagarna för att skicka vidare till någon som räknar på material osv. Är det ett jobb?
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Att sitta och övervaka maskiner och trycka på en knapp tio gånger om dagen på en fabrik? Att sitta vid ett skrivbord och rita hus hela dagarna för att skicka vidare till någon som räknar på material osv. Är det ett jobb?
Brukar vara sånt här som avses med "riktigt jobb". En tid som ingen med förnuft borde vilja tillbaka till.
Kansas_coal_miner.jpg
 

Johan86

Panerai
2-Faktor
Nya tider, nya jobb. Att generationen före inte riktigt fattar hör liksom till. På 60-talet fattade de flest inte hur det där med datorer kunde vara ett jobb, de däremot som fattade har kunnat göra sig en bra hacka de senaste decennierna. Om jag inte missminner mig så är programmerare ett av de vanligaste jobben i Stockholm idag, nåt som ”gubbar” för inte så länge sen kallade för ”inte ett riktigt jobb”.
 

Kessler

Rolex
2-Faktor
Vi som är i gubbåldern tycker kanske att man ska kämpa, svettas och arbeta hårt för att tjäna ihop sina pengar.
Bara för att du tjänar bra pengar på vad du må än syssla med betyder det inte automatiskt att det är ett "riktigt jobb".

Att skriva några ord på en blogg är inte att jobba. Att tjäna pengar på fonder (sitta och rulla tummarna) är inte att jobba.
Att live-sända sig själv när man spelar spel på youtube är inte att jobba. Att låna mammas namn och tjäna pengar på det är inte att jobba. Dessa är mina gubbiga åsikter.
Håller med dig i sak. Men gör man något som inbringar stålar antar jag att man är nöjd med det. Dessutom är det en jäkla massa pengar man kan tjäna på detta. Sen är det ju fel av vissa att säga att exempelvis Pewdipie inte är en kändis, han är antagligen världens mest kända svensk just nu och rik som ett troll. Tyvärr är det inte hjärnforskare som får sån uppmärksamhet. Är väl bara inse att det är så det funkar idag tyvärr. Sen gör ju dessa Instagram-kändisar reklam för allt möjligt även om de inte bryr sig om det man gör reklam för, såg att BlondinBella gjort reklam för CBD-olja som är något jag kan väldigt mycket om, har jobbat med och tycker är positivt MEN hon hade inte ens testat produkten... Handlar bara om pengar.

För att få det att handla om klockor: Det är ju största anledningen till att märken som DW osv. vuxit sig så stort, man ger pengar för att de ska lägga upp en bild med vad de beskriver som en "lyxig" klocka och så nån rabattkod och så gör DW det med tusentals personer med många följare. Sen är det ofta dessa personer ändå har på sig typ Rolex till vardags. Återigen: (falsk) marknadsföring och pengar. En bild säger mer än tusen ord. Där har de gamla klassiska märkena misslyckats där deras marknadsföring mest är bilder på nån känd skådis typ.

Lite OT men sett att diskussionen uppkommer en hel del.
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Hellre influencers som glassar runt i dyra klockor än kriminella :wtf:

Nu senast var det ju någon nisse som åkte dit för mord. Både kriminell och influencer.

Å andra sidan så är väl de flesta kändisar influensers. Så som fotbollsspelare, hockeyspelare, artister och folk med stålar till ett avslappnat liv.

Man måste göra något för att bli influencer, även om jag tycker att många influencers är intetsägande.
Dan Bilzerian är en influencer i min smak. Med först ich främst är han väl business gubbe och pokerspelare.
Klockor har han en massa
 

dempha

Rolex
2-Faktor
Enligt min flickvän ska Bianca Ingrosso eller vad hon heter ha fått en Rolex av sin morsa som tidigare tillhörde henne i födelsedagspresent. Någon som vet vad det var för någon?
Det stämmer, det var en tvåtons DJ i gissningsvis 32mm. Tyckte det såg ut som att tavlan var svart. Fråga mig inte varför jag vet detta :D
 

VPB

Breitling
Hur blev ”Kända svenskars klockor” en OT tråd i att diskutera vad som är ett ”riktigt” jobb eller inte? (Om man nu livnär sig på att göra något så kvalificerar det in som ett arbete oavsett om man är gruvarbetare i Kiruna eller modebloggare på Östermalm. Slut och punkt! Kan vi hålla oss till ämnet nu hädanefter tack.)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Arbete?wprov=sfti1
Your enquiry is whether one is primarily interested in stamina.. or speed?
A little of both would be ideal.
 

Olaola

Panerai
Någon som vet vad Micke Leijnegard som leder programmet Mästarnas Mästare på SVT 1 sportar för klocka? Ser bara att det är en chronograph i stål på länk, silver tavla med svarta subdials, har spanat på den i flera säsonger. Någon äldre Breitling kanske?
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor

Salesmayne

Panerai
Vi som är i gubbåldern tycker kanske att man ska kämpa, svettas och arbeta hårt för att tjäna ihop sina pengar.
Bara för att du tjänar bra pengar på vad du må än syssla med betyder det inte automatiskt att det är ett "riktigt jobb".

Att skriva några ord på en blogg är inte att jobba. Att tjäna pengar på fonder (sitta och rulla tummarna) är inte att jobba.
Att live-sända sig själv när man spelar spel på youtube är inte att jobba. Att låna mammas namn och tjäna pengar på det är inte att jobba. Dessa är mina gubbiga åsikter.

Vad är jobb enligt herrn? Tiderna förändras, deal with it.
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Vad är jobb enligt herrn? Tiderna förändras, deal with it.
Nuförtiden finns inga riktiga jobb.
Dom enda riktiga jobben som finns/funnits är dessa.
1. Sumprunkare
2.Gruvarbetare Rysk/Kinesisk/Mongolisk
3. Stuveriarbetare 1888-1956
4. Dikesgrävare 1452-1971
5. Nätverkstekniker
6. Främlingslegionen upp intill Algeriets avveckling

Tyvärr har jag själv inte haft några av dessa men strävar efter att hitta ett "riktigt jobb" snarast :hilarious:
 

Kwyjibo

Omega
2-Faktor
Från dagens Sveriges yngsta mästerkock:
Skärmavbild 2019-04-17 kl. 12.19.03.png
Skärmavbild 2019-04-17 kl. 12.15.00.png


Danyel Couet med någon slags Panerai Luminor 1950 (8 Days GMT?).

Skärmavbild 2019-04-17 kl. 12.36.56.png

Paul Svensson med Suunto Ambit3 Sport Blue.
 
Topp