• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Charles_

Rolex
Andreas Petré säljchef på Koenigsegg, bär en Roger Dubuis Excalibur?
1625144877632.png


Rätt övertygad om att det där är en Armin Strom :)
 

morgel

Omega
2-Faktor
Nån som har lyckats se vad Mauri Hermundsson som kör Uppdrag: Mat har för klocka? Verkar som att han nästan alltid kör samma men jag lyckas inte se vad det är för nåt!

C3EB29D0-A5F9-4DC3-86FF-298AD12CFB05.jpeg
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Haha vafan. Kan ju vara bra att kolla igenom trådens senaste inlägg innan man postar. Sökte i tråden för nån vecka sen utan träff och tänkte att jag skulle fråga men glömt bort det tills nu….

Jaja, en snygg Certina är det!
Haha, också funderat på detta men igår kom svaret från våra eminenta identifierare;)
 
Kända svenskars klockor?
Tycker nog att personen platsar in i tråden med tanke på diverse andra (o)kända personer som figurerat i den tidigare. Känd kan man vara på många olika sätt. Personen i fråga figurerar ofta i diverse mediala debatter osv. Men det finns kanske närmre riktlinjer för tråden? Försöker få ditt inlägg att bli någorlunda meningsfullt :)
I Sverige kan bli känd för precis vad som helst tydligen
Jag förstår varför du inte verkar känna till personen i fråga.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Tycker nog att personen platsar in i tråden med tanke på diverse andra (o)kända personer som figurerat i den tidigare. Känd kan man vara på många olika sätt. Personen i fråga figurerar ofta i diverse mediala debatter osv. Men det finns kanske närmre riktlinjer för tråden? Försöker få ditt inlägg att bli någorlunda meningsfullt :)

Jag förstår varför du inte verkar känna till personen i fråga.
jaså, utveckla gärna.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Sättet du uttrycker dig på och ditt språk ger ett mindre seriöst intryck. Inget fel med att ha bristande kunskaper- men då får man också acceptera sina brister. Men det var kanske det du försökte göra genom ditt inlägg.
vad som ger ett mindre seriöst intryck är när nyreggade medlemmar kommer in och ska mästra andra.

jag vet mycket väl vem han är men nån kändis är han då inte.
 
vad som ger ett mindre seriöst intryck är när nyreggade medlemmar kommer in och ska mästra andra.

jag vet mycket väl vem han är men nån kändis är han då inte.
Tack för ett trevligt bemötande! Du verkar tillföra mycket till berört forum :) Det är tryggt att veta att om man funderar över vem som är kändis eller inte- då kan man alltid höra med sjökvist.
 
det var du som gled in med en dryg och övelägsen attityd, ransaka ditt egna beteende innan du kritiserar andra.
Det var väl du och Zorin som gjorde det från första början. Där ditt inlägg var helt meningslöst och endast verkade syfta till att mästra/förlöjliga eller visa på din okunskap. Men det är förvisso inte så lätt att hänga med i dina inlägg p.g.a. språket. Så jag kanske missuppfattade.

Man ska bemöta andra som man själv vill bli bemött, var det någon som sa?

Ha en fortsatt trevlig dag!
 

Husse

Patek
Sättet du uttrycker dig på och ditt språk ger ett mindre seriöst intryck. Inget fel med att ha bristande kunskaper- men då får man också acceptera sina brister. Men det var kanske det du försökte göra genom ditt inlägg.
Tycker du borde ha ett mera öppet sinne!
Bildning sitter inte i vilka personer man känner igen eller inte (nu var ju inte detta något problem, Sjöqvist kände ju igen mr professor.)
Kan nog också tycka att en kändis ska vara mera känd hos den breda massan. Kan ha fel med tanke på vilka jag postat i internationella kändisars klockor-tråden.
Nu lägger vi ner detta och pratar klockor! 👍
 
Topp