• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Hehe omöjligt att förklara/motivera e-sport för 50/60-talister. :D Det finns säkert fortfarande deltagare i MM som paddlar kanot, kör vattenpolo eller någon annan obskyr sport, så det går nog hem ute i stugorna trots en e-sportare. ;)
Jo, det är ju lite svårt att hitta utövare av sporter såsom kast med liten boll, pistol-duell eller repklättring idag.

Day Date på Wernblom?

Screenshot_2016-10-03-15-04-50.png

Mjo, problemet är väl att CS inte är en fysisk sport som kräver fysisk styrka. Heaton snackade ju skit i samband med MM om att han inte hade varit så stor i CS om han inte hade hållit sig i toppform rent fysiskt, sen i intervju i Framgångspodden säger han raka motsatsen att fysik inte spelar någon roll. Det är ju en sport men ingen idrott och det framstår väl som mer naturligt att begränsa MM-deltagare till idrottare.

Torsten är ju dock barnslig här ovan.
"Sporten" i sig kräver ingen fysik styrka men själva tävlandet, resandet och allt annat tror jag en form av fysisk och psykisk styrka, jag tror att han menar att han inte hade varit på topp om han inte hade tränat utan suttit hemma och käkat fettis bakelser varje dag.

Varför envisas vissa med att klassa datorspel som en sport? I så fall kan ju exakt allting med tävlingsmoment kvala in som sport. Om farmor tävlar om vem som virkar en halsduk snabbast i gungstolen med sina vänninor under organiserade former är det en sport då?

Varför envisas vissa med att klassa datorspel som en sport? I så fall kan ju exakt allting med tävlingsmoment kvala in som sport. Om farmor tävlar om vem som virkar en halsduk snabbast i gungstolen med sina vänninor under organiserade former är det en sport då?
Du kanske skulle läsa definitionen av sport? (Tips från coachen)

"Sporten" i sig kräver ingen fysik styrka men själva tävlandet, resandet och allt annat tror jag en form av fysisk och psykisk styrka, jag tror att han menar att han inte hade varit på topp om han inte hade tränat utan suttit hemma och käkat fettis bakelser varje dag.
Nu får du ju sluta :D jag har själv tävlat i e-sport back in the days när folk e-sportade riktiga fps (Quake3) och det möjliga fysiskt krävande momentet var att transportera burken till lan-tävlingen/partyt. Och inte ens det behöver ju e-sportare göra idag.

Hörde att Stockholms bästa börsmäklare skulle få vara med nästa år tillsammans med han som vann kock-SM ;)

Jaja, det blir nog ett bra program ändå.
Du är sämst. E-sport är en sport, och fan så mycket mer talangkrävande än typ att kuta långdistans i OS. Dessutom är det större prispengar. Senaste dota2-turneringen gick det vinnande laget därifrån med 9,2 miljoner dollar fördelat på 5 spelare. Det är mer än vad Henrik Stenson vann när han vann British Open.
E-sport är precis lika mycket sport som golf är. Eller tennis. Eller biljard. Eller bowling. Dessutom är heatons achievements ett par hundra gånger större än de andra habila b-kändisarna som är kända från nån STORSPORT som typ basket eller ISRACING.

Du är sämst. E-sport är en sport, och fan så mycket mer talangkrävande än typ att kuta långdistans i OS. Dessutom är det större prispengar. Senaste dota2-turneringen gick det vinnande laget därifrån med 9,2 miljoner dollar fördelat på 5 spelare. Det är mer än vad Henrik Stenson vann när han vann British Open.
E-sport är precis lika mycket sport som golf är. Eller tennis. Eller biljard. Eller bowling. Dessutom är heatons achievements ett par hundra gånger större än de andra habila b-kändisarna som är kända från nån STORSPORT som typ basket eller ISRACING.
E sport är en tävling men någon sport eller idrott är det inte. På samma sätt som det finns VM i plogning. Det är en tävling men fan ingen sport.
Heaton blir frånsprungen av vilken medelålders brandman som helst.

Angående sportdebatten: Hänvisar till SAOB. Tycker ni att datorspel uppfyller de språkliga definitionerna som finns för ordet "sport" så får det stå för er. (Källa: http://g3.spraakdata.gu.se/saob/)

"om en /../ verksamhet som kräver visst mått av kroppsansträngning o. färdighet o. säkerhet o. som utövas i syfte att ge utövaren det nöje o. den spänning som ligger i att övervinna de svårigheter l. risker som är förenade med utövandet l. i att tävla med ngn l. ngra l. för att ge utövaren motion l. smidighet l. utveckla o. stärka hans kropp (l. särskild kroppsdel) l. stärka hans hälsa o. d.; numera oftast om sådan verksamhet ss. tävlingsgren (i sht av annan art än friidrott).

Sitter det inte en team-ägare och tar det mesta? Eller äger laget sig självt?

Tycker du ställer ganska konstiga frågor, speciellt 1 och 2. Skulle säga att vad någon sysslar med på dagarna har ganska lite att göra med vad de bär för klocka.

Håller med @vaniljglass här: Vad har det för relevans? Jag hoppas att du var lite snabb på tangenterna och inte formulerade färdigt den tanke du hade, för den du publicerar känns minst sagt ogenomtänkt. Ett tips (från språkvetaren i mig) är att jobba mindre med citationstecken - varje gång du klämmer in ett sådant så gör du din text ganska mycket tunnare. Eftersom du lyckats trycka in åtta stycken blir din text väldigt tunn.

1) Det kan inte vara så att hon är klockintresserad?

2) Att det finns fler kändisar idag är en ganska naturlig följd av det ökade medieutbudet samt sociala medier - och därmed den "mindre" världen.

3) Hur människor sköter sin privatekonomi är omöjligt, och därmed helt irrelevant, att spekulera i. Vad är det som säger att "klocksnackare" (för att citera dig) inte lånar på huset, utan istället struntar i att åka på semester? Jag har ett par klockor som jag är riktigt nöjd med, och har varken lånat till dem eller struntat i semestern.

Mitt råd är att tänka efter före, lyfta blicken och ta in omvärlden.

Stort "tack" för era "svar". Också "tack" för "språklektionen", "alltid" "välkommet"!

Hur specifika semi-kändis-människor sköter sin privatekonomi må vara irrelevant, men när tex bostadspriser, bilförsäljning och lyxklockförsäljningen slår rekord är det intressant att försöka förstå de större trenderna i samhället, speciellt när "systemkritisk" belåning lär vara en viktig komponent. "Lyft blicken", som galle skriver ovan!

Tillbaka
Topp