• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kända svenskars klockor

h1.jpg

Skärmavbild 2016-11-04 kl. 21.52.55.png

j1.jpg

Skärmavbild 2016-11-04 kl. 21.59.29.png
Det var som tusan, Schyffert gillar Bathory... Där steg han betydligt i mina ögon.
Iof kan han knappt stiga högre än han är :)
Edit: Jag avundas hans gråa hår, när fasen kommer jag bli gråhårig egentligen :banghead:
Edit II: Rest in peace Quorthon.

Senast ändrad:
Han bär den ju även i sin eländiga reklam för nån kapsel-kaffe-maskin som cirkulerat i flera år.

Lånad då också?

Edit - det var bara att scrolla tillbaka till sodan 40 i denna tråd för att se de bilderna (första träffen på Google - go KS).
Med risk för att det ska låta som råttan i pizzan men:
En vän funderade på en panna GMT guld och var inne i en klockaffär och provade. Han nämde då att han aldrig sett en tidigare förutom på Persbrandt varvid expediten replikerade att Persbrandt lånat klockan av affären/chefen.

Nåväl inget jag skulle ta gift på men jag skrev enligt uppgift.

En vän funderade på en panna GMT guld och var inne i en klockaffär och provade. Han nämde då att han aldrig sett en tidigare förutom på Persbrandt varvid expediten replikerade att Persbrandt lånat klockan av affären/chefen.

Förmodligen inte omöjligt. Orutinerat av expediten att berätta det i så fall.

Känns lite udda med tanke på eventuell värdeminskning på uret som kan uppstå. Borde i sådant fall vara Rolex som lånat ut för att få lite reklam, men vad vet jag :)

Edin Dzemat från kockarnas kamp kör en bra trippel.
Breitling Chronomat 44
Rolex GMT
Sjöö Sandström Royal Steel Chronograph
Edin-2.jpg
IMG_8974.jpg

Hittade ingen bild på Sjöö:n men såg den på tv ikväll.

Daniel Müllern
Skärmavbild 2016-11-07 kl. 21.46.15.png
Skärmavbild 2016-11-07 kl. 21.40.35.png

Omega PO
p1.jpg

Skärmavbild 2016-11-07 kl. 21.44.06.png

Vad hade Pelle Johansson i dagens avsnitt?

Kockar verkar helt klart vara en yrkesgrupp som gillar klockor. Pelle verkar ha en Sjöö Sandström och även andra kockar har jag sett med lite roliga klockor.

Alex Schulman hade väl en Rolex som vanligt?
Dock skulle han ha köpt sig en sån här så slipper klockan åka upp till armbågen.
handtranare-klassisk.jpg

Lär dyka upp mycket klockor i rutan inatt. Vi får vara vakna och dra upp lite bilder så vi kan identifiera klockorna.
Det lär det ha gjort, dessvärre hade jag inte möjlighet att följa upp med några bilder då jag var tvungen att slagga:banghead:

Alex Schulman hade väl en Rolex som vanligt?
Dock skulle han ha köpt sig en sån här så slipper klockan åka upp till armbågen.
handtranare-klassisk.jpg
Stämmer, en nyare DJ såg det ut som! Haha, han gillar några extra länkbitar där ja.

Tillbaka
Topp