• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Alarik

Audemars
2-Faktor
Susanne Ljung (programledare för Stil i P1) köpte en Cartier (Santos?) när hon fick sparken som chefredaktör för DV. Bra anledning att köpa sig en klocka ändå.
CB2B081C-D73F-4A19-8D69-E0F31F014646.jpeg
Fin klänning!

Edit: och klocka måste jag väl säga också för att undvika hugg från övriga 😁
 

D..S..

Panerai
Duplantis har en Omega Seamaster Ultralight på handleden.

517.000 listpris? Gissar att de säljer färre än 10 per år...
 

dr_boett

Omega
Klocka på Leif Johansson, Astrazeneca ordförande, i dagens DN?
 

Bilagor

  • 33451CE0-EED5-42FD-876B-D5A806831343.jpeg
    33451CE0-EED5-42FD-876B-D5A806831343.jpeg
    49.2 KB · Visningar: 92

ante_77

Cartier
2-Faktor
Eller så kan folk få ha vilka klockor de själva vill.

han menar att bara för att man är stor som grizzlybjörn så behöver man inte ha en stor klocka .

Eller så kan inte folk ha vilka klockor de vill utan att bajsnödiga forumister kommenterar och förfasas när klockor går över 39mm eller liknande.
ALLT var bättre på 70-talet.

Jag kan nog räkna på ena handens fingrar när folk har fått en kommentar om att klockan var för liten. En klocka är, på detta forum, för det mesta, alldeles för stor.
Det är en ganska trång åsiktskorridor här.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Eller så kan inte folk ha vilka klockor de vill utan att bajsnödiga forumister kommenterar och förfasas när klockor går över 39mm eller liknande.
ALLT var bättre på 70-talet.

Jag kan nog räkna på ena handens fingrar när folk har fått en kommentar om att klockan var för liten. En klocka är, på detta forum, för det mesta, alldeles för stor.
Det är en ganska trång åsiktskorridor här.
Att folk ens orkar lägga energi på vilken storlek folk har på klockorna är skrattretande.

storleken har ingen betydelse.
 

RobHK

Cartier
Givetvis får man ha på sig vad man själv vill :) Men vi är ju här för att diskutera och kommentera.

Hade man sagt, tycker ändå att det är smakfullt att inte köra en stor klocka bara för att han är en jätte, så hade jag kanske köpt argumentet. Men även då har man ju helt enkelt sagt att man tycker det ser bra ut med en så pytteliten klocka på hans enorma grizzlyarm. Vilket jag inte håller med om, med hans enorma arm måste han ju hitta en klocka som är mer proportionerlig, IWC Big Pilot eller liknande skulle se grymt ut på honom!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Givetvis får man ha på sig vad man själv vill :) Men vi är ju här för att diskutera och kommentera.

Hade man sagt, tycker ändå att det är smakfullt att inte köra en stor klocka bara för att han är en jätte, så hade jag kanske köpt argumentet. Men även då har man ju helt enkelt sagt att man tycker det ser bra ut med en så pytteliten klocka på hans enorma grizzlyarm. Vilket jag inte håller med om, med hans enorma arm måste han ju hitta en klocka som är mer proportionerlig, IWC Big Pilot eller liknande skulle se grymt ut på honom!
Tror du läste fel/misstolkade inlägget du citerade. Jag tror bara det syftades på att det var kul att se en klocka som inte fyllde upp hela handledsbredden, vilket även jag tycker.

Detta är ju dock lite utanför trådämnet så tror vi lämnar det nu?
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Eller så kan inte folk ha vilka klockor de vill utan att bajsnödiga forumister kommenterar och förfasas när klockor går över 39mm eller liknande.
ALLT var bättre på 70-talet.

Jag kan nog räkna på ena handens fingrar när folk har fått en kommentar om att klockan var för liten. En klocka är, på detta forum, för det mesta, alldeles för stor.
Det är en ganska trång åsiktskorridor här.
Folk gråter ju på forumet om en grizzlybjörn kör 40mm.
Puristernas purister
Det är väl typ 5 pers totalt med den åsikten, sen att du blir extra kränkt gör ju inte något för det stora hela. Eller hur?
Eller att det är vanligt att om man ser ut som en grizzlybjörn så måste klockan vara minst 49mm.
Det är helt klart en vanligare åsikt, speciellt kryddat med lite low-key kvinnohat.
 

ante_77

Cartier
2-Faktor
Det är väl typ 5 pers totalt med den åsikten, sen att du blir extra kränkt gör ju inte något för det stora hela. Eller hur?

Det är helt klart en vanligare åsikt, speciellt kryddat med lite low-key kvinnohat.
Jag är långtifrån kränkt där jag står på sidolinjen och ser spektaklet förfasas över att klockan är för stor i var och varannat inlägg.
Huxflux så dyker ett inlägg upp att klockan är oproportionerligt liten och så kommer den klockpolitiskakorrektheten till undsättning.
Numera blandar man tydligen in kvinnofientlighet om man tycker att en 26mm Lady DJ sitter lite fel på Mike Tyson.
 
Topp