• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kända svenskars klockor

Mikael Persbrandt och Eva Attling gjorde ett samarbete och skapade en klocka som skulle heta Mikael , men för att det skulle slå internationellt så kallade dom den Michael.
Hursomhelst, det blev en trevlig chronograph …
9CE2B3F6-23C4-4C45-A040-244F8BBC8B7E.jpeg
36BE473B-1DD4-4177-8473-ECDB2854C2A8.jpeg
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Är det inte trevligare att peka personen i rätt riktning istället? 🙂

@Tobias.sjodin Jag har ingen aning vilken klocka han bär och det är väldigt svårt att se på bilden men han bär ofta en Tag Heuer Autavia så det kan eventuellt vara det?
 
Den där skriker 90tal tidigt 2000 för mig. Har för mig att många parfymklockor gjorde liknande utseenden...boss armani m.m
Absolut är det så!
tänkte att det kunde passa i tråden, parfymklocka eller ej 😀
Attling begärde premium för denna och sålde den för 9995:-
Inte riktigt vad jag känner att jag skulle pröjsa idag , men en helt ok klocka😀
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Ja, det gör det ju onekligen. Tack!

Jag tror inte att det är en Aqua Terra. Glasringen ser för tunn ut, boetten har inte rätt form och länken verkar ha ett "vanligt" spänne och inte ett integrerat som Aqua Terra har. Den ser inte heller ut att ha datum kl 6. Länken verkar borstad och polerad tvärtom mot Omegan.
 
Senast ändrad:

Robbanc76

Cartier
Jag tror inte att det är en Aqua Terra. Glasringen ser för tunn ut, boetten har inte rätt form och länken verkar ha ett "vanligt" spänne och inte ett integrerat som Aqua Terra har. Den ser inte heller ut att ha datum kl 6. Länken verkar borstad och polerad tvärtom mot Omegan.

Alla Aqua Terra har inte datum kl 6.
Däremot så håller jag med dig om att formen på boetten på den sista bilden inte ser ut som på en AT.
Har du nåt bättre förslag? =)
 

kev1n

Omega
Friends Of KS
2-Faktor
Jodå, han erkände att det var en fake.
Tufft. Visade verkligen upp klockan i gårdagens stories 😂
OT men en gammal chef hade exakt denna modell av ”fake”. Såg att den var fake på typ 5m avstånd vilket säger en del. Det säger även mycket om den som bär klockan. På den tiden bar jag en Certina DS action vardagligen och han höll på att ”skämta” med mig med att jag gick runt med en Rolex. Yikes… Vet dock inte om han fattade att det var en Certina.
 
OT men en gammal chef hade exakt denna modell av ”fake”. Såg att den var fake på typ 5m avstånd vilket säger en del. Det säger även mycket om den som bär klockan. På den tiden bar jag en Certina DS action vardagligen och han höll på att ”skämta” med mig med att jag gick runt med en Rolex. Yikes… Vet dock inte om han fattade att det var en Certina.
Jag tror att personen i fråga inte är speciellt klocknördig eller vill få det att verka som att det är en Rolex....
 
Topp