• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kaplans Klockkvaliten 14/11 2020

Blir spännande att se vad 6542 går för. Lite av en graal för mig. Ingen safe queen precis och jag tycker den här typen av klockor får mer charm och känsla när de är använda. Hade nog inte vågat gå med den till vardags med originalinsertet.

Tveksamt om den säljer. Kan utveckla mer imorgon. :)

Nu får du förklara!
Typisk dealerklocka som många andra halvkassa rollar som gick segt. Tavlan var till att börja med körd redan innan någon lackade om den dåligt (bubblor på lacken liksom..) och lumade om med tritium. Visarna fel, boetten trött, länken ihopplockad. Det enda av värde var bakeliten och med allt annat fel så börjar man nästa att tvivla på den med.

Svårt att se att någon skulle lägga 450-500 på den som den såg ut.

Spreta rejält med priserna idag, vissa saker kändes "prisvärda" medan andra var tokdyra.

Vart själv lite sugen på denna, men tycker det "akuta servicebehovet" var lite för läskigt.

Någon som kände på den och kanske tog nån bild?

Typisk dealerklocka som många andra halvkassa rollar som gick segt. Tavlan var till att börja med körd redan innan någon lackade om den dåligt (bubblor på lacken liksom..) och lumade om med tritium. Visarna fel, boetten trött, länken ihopplockad. Det enda av värde var bakeliten och med allt annat fel så börjar man nästa att tvivla på den med.

Svårt att se att någon skulle lägga 450-500 på den som den såg ut.

Varför kunde du inte skriva ut det innan auktionen?

Jag tog hem rooterbeern med lite tillbehör. En chansning. Någon som såg den live? Inte världens bästa ex men prisvärd vardagare med lite roliga tillbehör.
Gick konstigt lågt tycker jag. Var beredd att lägga 10-12 till men slapp

Nipple dialen? Fanns väl ett par rootbeers. Men 90k kändes absolut prisvärt om det var den :)

Är det bussigt att säga att saker är dåliga? Jag trodde inte att den skulle sälja och det gjorde den inte.
Jag har stor respekt för dig och ditt kunnande kring rolle. Tror inte jag är ensam om det. Med det sagt så förstår jag @Clark Kent s resonemang. ”Bussigare” att dela med sig av info innan eventuellt köp? Däremot så är det ju även så att bara för att man har information/kunskap kring något är det ju fritt för en själv att dela med sig av den samt när man väljer att göra det.

Jag tog hem rooterbeern med lite tillbehör. En chansning. Någon som såg den live? Inte världens bästa ex men prisvärd vardagare med lite roliga tillbehör.
Gick konstigt lågt tycker jag. Var beredd att lägga 10-12 till men slapp
Tycker också den var fin och prisvärd. Schyst med det bruna insertet som ingick.

Köper man verkligen en vintage Rolex för 500tkr om man inte har koll? Känns ju som att den blev återropad av en anledning.

Vad är rätt pris för pjäsen egentligen?

Jag har stor respekt för dig och ditt kunnande kring rolle. Tror inte jag är ensam om det. Med det sagt så förstår jag @Clark Kent s resonemang. ”Bussigare” att dela med sig av info innan eventuellt köp? Däremot så är det ju även så att bara för att man har information/kunskap kring något är det ju fritt för en själv att dela med sig av den samt när man väljer att göra det.
Svårt att göra alla glada. Om någon frågar så svarar jag oftast.

Absolut! Du har hjälpt mig flertalet tillfällen vid köp. Menade inte att ”dissa” din karaktär. Tycker du och diverse andra på forumet ofta och snällt svarar på frågor. Menade nog mer att jag förstod @Clark Kent hur såg det.
Det är ju också någon som säljer. Denne uppskattar kanske inte riktigt mina subjektiva tankar on något om jag basunerar ut dem innan auktionen. Klockan har fortfarande ett värde så vem är jag att påverka andra budgivare? Bakeliten såg fin ut så klockan hade definitivt ett värde för någon.

Att beskriva objekten är inte mitt jobb. Det är auktionshusets. Sedan bör köpare göra sin egen research också de. Mitt ansvar är i princip noll kan jag tycka.

Tycker det är taskigt att inte dela med sig om man vet att allt inte står rätt till på en klocka. Men sedan tycker iofs många att jag är just taskig också.
Damned if you do and damned if you don’t liksom. Ska man anmärka på allt som är fel så blir det snabbt ett heltidsjobb. Rimligare att folk frågar över sånt de undrar över. Men ingen vågar nämna vad de jagar för de tror det ska påverka slutpriset..

Varken din eller min kunskap är allmän egendom kan jag tycka.

Tillbaka
Topp