• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Ja men det tror jag :)
Lloyd har skor i den prisklassen, även om Loake är lite dyrare kan det vara värt och lägga en liten slant till, speciellt om det är lite rea.

Skoblock kostar ett par hundra och en skokräm 200. (Går såklart att hitta billigare online) Är egentligen det som behövs för att få en bra grund.

Och dessa märken gör skor i storlekar över 46? Vilka hemsidor är fördelaktiga att handla dessa skomärken av?

@Vicnic såg ett gäng Loake på NK för strax över 2k när jag kollade i veckan. De har rea just nu med så har du tur kan du fynda.

Edit: dessvärre såg jag ingen 46-hög :(

Ja men det tror jag :)
Lloyd har skor i den prisklassen, även om Loake är lite dyrare kan det vara värt och lägga en liten slant till, speciellt om det är lite rea.

Skoblock kostar ett par hundra och en skokräm 200. (Går såklart att hitta billigare online) Är egentligen det som behövs för att få en bra grund.

Har inte hittat några Loake i storlekarna över 46, tillverkar de över huvud taget skor i sådana storlekar? Verkar ju iaf inte finnas någon hemsida i Sveige som säljer det.

Marinblått is the way to to ;)

image.jpeg

Finns det någon motsvarighet till "strykfria" skjortor, typ Eton, när det gäller byxor? I.e chinos som man kan ha på jobbet vecka in o vecka ut, tvätta utan att de blir fula o slitna, bara hängtorka och dra på sig? Vore guld...

Finns det någon motsvarighet till "strykfria" skjortor, typ Eton, när det gäller byxor? I.e chinos som man kan ha på jobbet vecka in o vecka ut, tvätta utan att de blir fula o slitna, bara hängtorka och dra på sig? Vore guld...
Hmm Incotex ska vara bra.
(Sen måste man ju stryka allt ändå men det finns ju en del kläder som är enklare än andra, material osv)

Känslan när man har alla vita och blå skjortor från Eton och inte kan fynda på rean, och de man vill ha är slut i storlek :(

var på Åhlens Mall of Scandinavia idag, 30% på alla (eller vad jag såg var det alla) Etonskjortor och det vara inte bara vita o ljusblå businessskjortor..

Jag ska snart gifta mig (5v) och pga ett stressigt jobb har jag ej haft tid att ta itu med bröllops utstyrsel. Mitt problem är att jag är bredaxlad och smal i midjan samt att jag har stora lår. Testade en smoking förra helgen där jag kom fram till att storlek 50 i kavaj (där jag får justera midjan) passar men jag behöver storlek 52 i byxor för att det ska se snyggt ut. Engelska Herr i Malmö kunde tyvärr inte beställa OJ 50 kavaj och 52 byxa. Alternativet är att jag får sy upp vilket jag inte har tid med. Någon som är insatt kanske kan hjälpa mig att hitta något som passar, jag vill helst ha en marinblå smoking. @Singular @Whedda är de enda som jag vet håller på med detta dagligen, men jag välkomnar tips från alla.

Väl mött!

Jag ska snart gifta mig (5v) och pga ett stressigt jobb har jag ej haft tid att ta itu med bröllops utstyrsel. Mitt problem är att jag är bredaxlad och smal i midjan samt att jag har stora lår. Testade en smoking förra helgen där jag kom fram till att storlek 50 i kavaj (där jag får justera midjan) passar men jag behöver storlek 52 i byxor för att det ska se snyggt ut. Engelska Herr i Malmö kunde tyvärr inte beställa OJ 50 kavaj och 52 byxa. Alternativet är att jag får sy upp vilket jag inte har tid med. Någon som är insatt kanske kan hjälpa mig att hitta något som passar, jag vill helst ha en marinblå smoking. @Singular @Whedda är de enda som jag vet håller på med detta dagligen, men jag välkomnar tips från alla.

Väl mött!
Har du kikat på SS? Där kan du själv göra din egen smoking med olika storlekar på byxa och kavaj. De har faktiskt riktigt fina smokings ifall du är villig att gå upp lite i pris. http://eu.suitsupply.com/on/demandw...v/ProductCustomSuit-Show?tid=suitconfigurator

EDIT: Åh nej såg just att man kunde designa sin egna kostym men inte smoking, my bad!

No shit Haha, men fläcken går tyvärr inte bort (säger det här baserad på egna erfarenheter, eller så är det bara jag som e kass på och tvätta?)
Tvätta i 60 grader och använd ett bra medel för vit kulör. Observera att din skjorta bör klara av 60 grader, jag har bara Eton skjortor och har spillt det mesta på dem. Allt går bort i tvätten :)

Tänkte fråga, hur håller ni era kläder vita? Fick en fet kaffefläck imorse på min favorit skjorta...
Börja drick espresso, då finns det mindre att spilla. ;)
I allmänhet tycker jag dock att det mesta brukar gå bort rätt enkelt och annars finns ju diverse kemiska fläckborttagningsmedel man kan ta till.

Tillbaka
Topp