• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Eftersom vädret är som det är, iaf en viss höstkänsla här växte frågetecknet kring årets höstjacka. Likt i våras finns barbour Ashby i tanken, haft en duke senaste två säsongerna som jag är nöjd med men tycker den är lite för slimmad och därmed obekväm att ha en tröja i. Vilket gör att den inte blir optimal när kylan kommer (även om jackan i sig är hyfsat varm).

Någon som har en Ashby? Fördelar? Nackdelar? Hur är storleken, normal eller stor/liten? Har normalt sett small men Barbour är ju lite knepiga i storlekar...
image.jpeg

Tack, jag tar gärna emot tips om vad "större 56" heter samt vilket fabrikat som kan tänkas.
Har förresten 43 Contemporary fit i Eatonskjortor.
Hallå,

Du skall kika på Suitsupply tycker jag. Jag är större än dig, 200 cm och 125 kg med liten airbag. Jag kör på 114/118 med dragning till 118 i de flesta modeller. Jag tycker du skall testa en 56 eller 110 beroende på hur lång du vill ha din kavaj, antagligen är väl 56 bästa utgångsläge.

/gustav

Hoodies tycker jag är bra, lite mer slim än ex min RL
Överlag jävla skön :)
T-shirts har de 2 modeller tror jag, en som heter relaxed som är precis det, den andra är lite tajtare
Men är du mellan de båda hade jag nog gått på M snarare än S
Haha många beställningar på B&B
Hoppas ni tycker de passar lika bra som jag tycker annars lär jag skippa kommande års gtgs :D

Fick hem min navy hoodie igår och jag gick på M och det passade bra (187cm/80kg) Tar nog hem en grå också men vill se hur en tvätt påverkar storleken förstDen var tunn och bra och helt klart värd en dryg 200 ing, för ordinarie pris så säger jag prisvärd men långt ifrån Sunspel.

Vad kör ni för vinterjacka iår? Jag funderar på köpa en Canada goose constable. Eller är man helt ute och cyklar i en gås..

Eftersom vädret är som det är, iaf en viss höstkänsla här växte frågetecknet kring årets höstjacka. Likt i våras finns barbour Ashby i tanken, haft en duke senaste två säsongerna som jag är nöjd med men tycker den är lite för slimmad och därmed obekväm att ha en tröja i. Vilket gör att den inte blir optimal när kylan kommer (även om jackan i sig är hyfsat varm).

Någon som har en Ashby? Fördelar? Nackdelar? Hur är storleken, normal eller stor/liten? Har normalt sett small men Barbour är ju lite knepiga i storlekar...
image.jpeg

Jag har en ashby! Är ju även den en ganska slimmad jacka, men jag tycker den att den sitter riktigt bra. Jag har small, men den är lite tajt över bröstet när jag har en lite tjockare tröja under.

Jag är dock kort och ganska bitig. 173 och 76-77 kg

Fick hem min navy hoodie igår och jag gick på M och det passade bra (187cm/80kg) Tar nog hem en grå också men vill se hur en tvätt påverkar storleken förstDen var tunn och bra och helt klart värd en dryg 200 ing, för ordinarie pris så säger jag prisvärd men långt ifrån Sunspel.
Fick också hem mina grejer igår, tack för tipsen! Hoodien och mysbrallorna kändes trevliga måste jag säg. Sweatshirten likaså men satt dessvärre sådär på mig. Den hade nog fått åka tillbaka om det gällt ordinarie pris, men nu chansar jag och hoppas den krymper lite gött i tvätten.

Vad kör ni för vinterjacka iår? Jag funderar på köpa en Canada goose constable. Eller är man helt ute och cyklar i en gås..

Vinterjacka är fan riktigt svårt. Jag pluggar uppe i Umeå och där behöver man något riktigt varmt, vilket sällan blir riktigt snyggt. Beställde dock precis hem en Tommy Hilfiger som jag tyckte såg skaplig ut ( var ju så jävla billig). http://se.zoovillage.com/tommy-hilf...-down-jacket?gclid=CMDeos2Fvs4CFaMMcwodsG4OiQ :D

Jag har en ashby! Är ju även den en ganska slimmad jacka, men jag tycker den att den sitter riktigt bra. Jag har small, men den är lite tajt över bröstet när jag har en lite tjockare tröja under.

Jag är dock kort och ganska bitig. 173 och 76-77 kg

Ok, borde funka då. Lite längre men väger en 10kg mindre, får väll helt enkelt beställa hem en och prova annars :)

Jag har för avsikt att inom en inte alltför sen framtid inskaffa mig en kostym som passar såväl sommar som vinter och de flesta tillfällena. Jag är ca 190 och väger drygt 70 vilket innebär att jag nog skulle behöva en slimmad modell. Vill inte lägga ut en alltför stor summa, max 5000 om man kan motivera ett sådant köp. Har kikat på diverse mörkblåa modeller från suitsupply och Oscar Jacobson, vad föredrar ni? Får man "mer" kostym för pengarna om man väljer en OJ som kostar 2-3000 mer än suitsupply?

Letat länge efter långärmade pikéer/t-shirts men aldrig hittat nåt som klickat...förrän nu. Tycker dom plaggen är perfekta i tex det här vädret nu. Lite höstliknande. Något för kallt för t-shirt/piké men för varmt för en sweat. Tänker främst på till och från jobbet där tex en skjorta blir för uppklätt för min stil.

Det plagget jag pratar om är iaf Commes de Garcons Forever L/S. Långärmad t-shirt med, för mig, perfekt längd på ärm, inte för vid hals och bra längd ner till stussen. La precis en beställning på min tredje tröja av den modellen.
"stussen"? :D ;)

• Like
Reactions: SSL
Vet inte om detta är rätt tråd att kapa (pun intended), men har någon här tips på skräddare i Lund/Malmö. Måste justera ärm och benlängd på min nya kostym men vet inte vart jag bör vända mig. Tips mottages tacksamt! :)

Någon som har erfarenhet av
https://www.softgoat.com/sv/men
image.png

Min erfarenhet är att "100% cashmere" kan upplevas ganska olika beroende på tillverkare. Någon som provat Och kan rekommendera eller har ni andra tips i prisklassen 1500-1800:- som ni vet är bättre pang för pengen

Någon som har erfarenhet av
https://www.softgoat.com/sv/men
image.png

Min erfarenhet är att "100% cashmere" kan upplevas ganska olika beroende på tillverkare. Någon som provat Och kan rekommendera eller har ni andra tips i prisklassen 1500-1800:- som ni vet är bättre pang för pengen
Enorm skillnad på cashmere och cashmere. Tycker man får de absolut bästa hos Italienska premiumtillverkare som Cucinelli, Corneliani, Loro Piana mm.

Vad är den enorma skillnaden? Jag själv hade aldrig kunnat motivera ett köpa av en tröja i 10.000:- klassen - helvete att spilla kaffe på en sådan pjäs...
Framförallt mjukheten och kvaliten i tyget, säger inte att det är värt de pengarna utan endast att jag tycker de ligger på toppen när det kommer till tillverkare. Precis som med allt så kostar kvalite. Jag själv hade aldrig betalat fullt pris för nått av dem men betalar gärna en premie för kvalite.

Framförallt mjukheten och kvaliten i tyget, säger inte att det är värt de pengarna utan endast att jag tycker de ligger på toppen när det kommer till tillverkare. Precis som med allt så kostar kvalite. Jag själv hade aldrig betalat fullt pris för nått av dem men betalar gärna en premie för kvalite.
Absolut, även jag betalar gärna för kvalité, men en kashmirtröja för 10.000:- faller inte under radarn - speciellt inte när grejerna ibland reas ut rätt kraftig. Det är nog rätt fina marginaler.

• Like
Reactions: Oew
Då jag sedan två veckor tillbaka börjat arbeta på Rose & Born vill jag bara meddela att ni gärna får pinga mig i de meddelandena som berör butiken - såväl med innehåll rörande frågor, kritik eller funderingar! Bara roligt att kunna hjälpa till vid behov.

Såg att ni har rea nu, har ni något för oss som är långa men fortfarande relativt smala i byx/kavaj/kostymväg? Typ 150 eller 36 i längd.

Tillbaka
Topp