• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Sitter och velar om vilken färg jag ska köra på en Private White V.C mac. Vilken färg tycker ni? Gillar väl båda men inte rimligt att slänga 15k på de nu.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Haft den här kostymen i fyra år och använt massor till jobb, vardags, resor och på fest. Rent av ett mirakel att den överlevt. Inte en fläck.
IMG_2319.JPG
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor

Anden

Cartier
2-Faktor
Hur står sig kamelrockar i svenskt vinterklimat? Sugen på en från SS nya, men den ska kunna köras hela vintern i så fall.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Om man siktar på RTW ett snäpp upp från Eton, vad finns det att rekommendera då?

Har tidigare uteslutande kört Eton och Stenströms men sedan jag ärvde ett gäng ledigare, lite äldre Brooks Brothers-skjortor från farsan har jag insett att det finns ganska mycket utrymme för förbättring av kvalitén kvar, även hos Stenströms & Eton..


Nummer ett - leta alltid efter en passform som passar er kropp. Sen är design en personlig fråga - alla varumärken har sin husstil där krage, manschett, knappar, placket (saknar svenskt ord) är olika. Kolla gherardi, barba, marazzarelli för några förslag.
 

tissoter

Audemars
Om man siktar på RTW ett snäpp upp från Eton, vad finns det att rekommendera då?

Har tidigare uteslutande kört Eton och Stenströms men sedan jag ärvde ett gäng ledigare, lite äldre Brooks Brothers-skjortor från farsan har jag insett att det finns ganska mycket utrymme för förbättring av kvalitén kvar, även hos Stenströms & Eton..
Jag är själv ett stort fan av Brooks brother och tycker de är i egen klass, speciellt när det gäller passform i ärmlängd, håller sig även bra i tvätt. Synd bara att det inte finns någon återförsäljare i Sverige.
Eton tycker jag brukar bli för långa i ärmarna för min del, har testat lite olika storlekar utan bra resultat.
 

Anden

Cartier
2-Faktor
Tror inte det går att köpa en ordentlig rock som faktiskt klarar lite kyla idag. Det är väl därför alla dessa tunna dunjackor att han under blivit så populära.
Tänkte framför allt ur aspekten vattentålighet. Läste någonstans att kamel precis som kashmir är känsligt...
 
D

Deleted member 4412

Guest
Sitter och velar om vilken färg jag ska köra på en Private White V.C mac. Vilken färg tycker ni? Gillar väl båda men inte rimligt att slänga 15k på de nu.
Kör den camel/tan/beiga som är jävligt snygg irl!!!!!
Själv på jakt efter en beige parkas o har hittat en från Arpenteur. Mer bruksigt förvisso men blir snyggt ihop med gråa flannell byxor o tanfärgade kängor.
 
D

Deleted member 4412

Guest
Linne skjorta, linne jacka, chinos o tote bag. Gråa o blåa toner idag:)
Private White VC, Morris, Incotex o COS..
Dock ingen matchning av lädret haha
IMG_7926.JPG
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Topp