• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Typ Eidos dag.

Lupo
Tenero
Lorenzo
Pembroke

037A73D7-C05A-41CC-87F7-81354783135C.png

Mycket bra! Varit nära att testa Eidos några gånger men bangat pga oklarheten med om reaplagg går att returnera eller inte. Men gissar att du är nöjd med dina Eidos-grejer?

Mycket bra! Varit nära att testa Eidos några gånger men bangat pga oklarheten med om reaplagg går att returnera eller inte. Men gissar att du är nöjd med dina Eidos-grejer?
Jag är jättenöjd med alla plagg jag har från Eidos, tycker kanske generellt att det är/blir (subjektivt) lite dyrt på fullpris men åh andra sidan riktigt prisvärt om du lyckas panga på 50 %. Bor i Stockholm så aldrig haft problem med returer faktiskt som andra upplevt. Åker dit och testar, köper om det faller mig i smaken vilket underlättar.

Köpte en ragosta remote när jag var bortrest, den var riktigt bra förutom att den var för kort i min storlek så kavajerna stack ut vilket jag störde mig på, fick göra retur direkt.

Jag har också varit helnöjd med alla mina Eidosplagg. Det är ju rätt dyra grejer, men samtidigt också ofta fantastiska tyger som jag tycker väger upp för det mesta.

Here we go, Sartoria Partenopea, Berg & Berg, Mazzarelli.
IMG_20180117_104634.jpg
Snyggt! En fråga bara, hur stor garderob har du? Jag håller just nu på att gå mer mot en sorts minimalism och hitta färger så att jag kan matcha allt med väldigt få plagg. Men efter att man ser alla dina stiliga kläder vetefan om det är hållbart längre! :p

Snyggt! En fråga bara, hur stor garderob har du? Jag håller just nu på att gå mer mot en sorts minimalism och hitta färger så att jag kan matcha allt med väldigt få plagg. Men efter att man ser alla dina stiliga kläder vetefan om det är hållbart längre! :p
Hallå, tack!

Jag försöker skala ner så mycket som det går och säljer av en beskärd del löpande, som med allt är målet mindre och bättre. I min rotation av artiklar jag är nöjd med har jag kanske 25 skjortor, tio kostymer och femton kavajer och kanske ett trettiotal slipsar. Men jag köper knappt något nytt för RRP utan istället nytt från Italienska Ebay-handlare.

Har nån lite schyssta bilder på hur en skjorta skall och inte skall sitta? Typ axlar, armlängd, kropp, rygg, krage, etc. Bara så man ser svart på vitt vad som är tecken på bra/dålig passform.

Har nån lite schyssta bilder på hur en skjorta skall och inte skall sitta? Typ axlar, armlängd, kropp, rygg, krage, etc. Bara så man ser svart på vitt vad som är tecken på bra/dålig passform.
Det är väl oerhört individuellt hur man vill ha det. Lite som ett par jeans eller en T-shirt.

ok boys, letar byxor. max pris 2,2kr/paret
kört det mesta RTW: suitsupply, oj, incotex, nn07 allt möjligt men jag har för stora vadmuskler. blir alldeles för tight ner till och proportionerna blir fel när man har en kavaj i korrekt längd tycker jag.
är mtm, skräddat ända alternativet för mig? Tror man kan köpa ett par byxor hos pelote för typ 2,5k (mtm)

Funderar även på om man kör en 2,5k beställning hos pelote, där man får alla sina mått troligtvis om man nu frågar... och när det är gjort beställa fortsättningsvis från luxire.com för att dra ner priset fortsättningsvis krona per byxa?

Vad tror experterna om denna tanke?

Hallå, tack!

Jag försöker skala ner så mycket som det går och säljer av en beskärd del löpande, som med allt är målet mindre och bättre. I min rotation av artiklar jag är nöjd med har jag kanske 25 skjortor, tio kostymer och femton kavajer och kanske ett trettiotal slipsar. Men jag köper knappt något nytt för RRP utan istället nytt från Italienska Ebay-handlare.

Låter som en bra samling, håller just nu på och bygger upp min garderob. Du har inte möjlighet att slänga upp lite bilder på dina kostymer, kavajer och slipsar? Skulle behöva lite inspiration på både färg och material. Hur några uddabyxor också i din rotation?

Vad kör ni för jacka till blå kostym vintertid? Har bara en svart rock och tycker inte det klaffar riktigt. Utöver det har jag en blå Aspesiliknande jacka för lite varmare väder. Beiga rockar är inget för mig...

Tillbaka
Topp