D
Deleted member 5780
Guest
Du har helt rätt. Barbour gör absolut inte dåliga grejer men prisskillnaden känns. Tur jag fyndade min Belstaff Roadmaster för 2750:- när en webbshop fick frispel och sänkte ned med 55%... Jag hade gärna haft en klassisk Barbour oljerock men de flesta sitter för jäkla illa på mig. Likaså International.Beror ju lite på vad du är ute efter för typ av jacka.
Barbour jackor finns i en hel del olika varianter på tyg (läs: från tunt till kraftigt) och även olika passformer.
Deras klassiska jackor har en mer "engelsk passform", mao lite tighta över axlar och mer rymd i bröst och mage.
Har själva haft en klassisk International Jacka som jag sålde vidare pga passformen, men det behöver inte betyda
att den inte kan passa någon annan bättre än en Belstaff.
Sedan landar en Belstaff i regel en Belstaff på ungefär dubbla pengen mot en Barbour.
Om det är värt det, upp till köparen att avgöra
För mig är det två bra tillverkare av vaxade jackor och man bör testa bägge för att bilda sig en uppfattning om vilken man
själv tycker bäst om utifrån olika kriterier som passform, känsla osv.
Hoppas @injection hittar en jacka som han uppskattar, oavsett märket
Om man har figuren för International är väl nästa utmaning att hitta en utan stor gul logga på bröstet.