• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

stigge

Omega
2-Faktor
Börjar med att säga att jag uppskattar lite högre midja vs den låga som har vart rådande men blir den för hög så blir proportionerna lite väl märkliga imo, speciellt utan kavaj.
Som den här bilden från Berg&Bergs senaste kollektion, ser ut som modellen knappt har någon överkropp utan bara ben. Sedan verkar passformen lite konstig map rymliga men fickorna buktar ändå ut vilket brukar ske om byxan är för tight?
Ska bli intressant att se hur deras byxor sitter på andra personer och inte bara på deras modell.

D1F4C7F1-DF97-4F38-9385-D4AB066C12AA.jpeg
 
D

Deleted member 5780

Guest
Börjar med att säga att jag uppskattar lite högre midja vs den låga som har vart rådande men blir den för hög så blir proportionerna lite väl märkliga imo, speciellt utan kavaj.
Som den här bilden från Berg&Bergs senaste kollektion, ser ut som modellen knappt har någon överkropp utan bara ben. Sedan verkar passformen lite konstig map rymliga men fickorna buktar ändå ut vilket brukar ske om byxan är för tight?
Ska bli intressant att se hur deras byxor sitter på andra personer och inte bara på deras modell.

D1F4C7F1-DF97-4F38-9385-D4AB066C12AA.jpeg
Det där ser ju för jävligt ut.
Tänk bort bilden och beskriv den som "rymliga beiga chinos uppdragna 10cm över naveln, kombinerat med en mossgrön fräck långärmad nattskjorta i siden". Blunda lite och föreställ dig en medelålders korpulent seriemördartyp med begynnande flint. Visst skulle stilen passa?
 

Oew

Rolex
Börjar med att säga att jag uppskattar lite högre midja vs den låga som har vart rådande men blir den för hög så blir proportionerna lite väl märkliga imo, speciellt utan kavaj.
Som den här bilden från Berg&Bergs senaste kollektion, ser ut som modellen knappt har någon överkropp utan bara ben. Sedan verkar passformen lite konstig map rymliga men fickorna buktar ändå ut vilket brukar ske om byxan är för tight?
Ska bli intressant att se hur deras byxor sitter på andra personer och inte bara på deras modell.

D1F4C7F1-DF97-4F38-9385-D4AB066C12AA.jpeg
Ja det där såg inte så bra ut, men tror de kommer sitta bra på någon med annorlunda proportioner.
 
Hög mifja har ju trendat en del. Nu är det väl bara ett optimeringsproblem: hur hög är den oåtimala midjan? Konvergerar väl om ett halvår.
 

Gräsanden

Cartier
2-Faktor
Insett att jag behöver införskaffa lite slipsar! Om man ska äga typ tre slipsar i sin rotation(basgarderob) vilka färger/mönster kan passa till det?

Kör uddakavaj (ljusgrå,navy,brun) och antingen vit eller blå skjorta.
 

Olaa

Cartier
vad är orsak/historien bakom att jag och många andra har en knapp oknäppt på kavajen? ngn som har fakta eller ideér :bookworm::)
(bild snodd från boglioli)
boglioli.jpg
 

agraw

Cartier
2-Faktor
vad är orsak/historien bakom att jag och många andra har en knapp oknäppt på kavajen? ngn som har fakta eller ideér :bookworm::)
(bild snodd från boglioli)
boglioli.jpg
Dels finns en militär bakgrund (x antal knappar visar på olika delar av armén), men framförallt så är det en indikator på att det är en kavaj av hög kvalité, som har fungerande knapphål, och att man gärna visar det.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
vad är orsak/historien bakom att jag och många andra har en knapp oknäppt på kavajen? ngn som har fakta eller ideér :bookworm::)
(bild snodd från boglioli)
boglioli.jpg

Dels finns en militär bakgrund (x antal knappar visar på olika delar av armén), men framförallt så är det en indikator på att det är en kavaj av hög kvalité, som har fungerande knapphål, och att man gärna visar det.

Vilket är ett felaktigt antagande...

Fungerande knapphål = kvalité? Jo, det säger ju ingenting egentligen.

Personligen tycker jag att det är praktiskt om man behöver kavla upp armarna för att exempelvis rensa ett avlopp. :)
 

MartinGFX

Cartier
Stod och funderade lite kring slagen på mina byxor medan tjejen flängde runt i väskaffärer. Vad säger panelen, är 5cm för mycket? Borde jag minska till 4cm? Tycker det ger ett snyggt fall när jag går men ser bulligt ut när jag står stilla...
FDA469A8-41D5-446D-978F-D5A9F799972F.jpg
 

Oew

Rolex
Stod och funderade lite kring slagen på mina byxor medan tjejen flängde runt i väskaffärer. Vad säger panelen, är 5cm för mycket? Borde jag minska till 4cm? Tycker det ger ett snyggt fall när jag går men ser bulligt ut när jag står stilla...
FDA469A8-41D5-446D-978F-D5A9F799972F.jpg
Inget konstigt alls, har till och med 6cm på ett par.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Stod och funderade lite kring slagen på mina byxor medan tjejen flängde runt i väskaffärer. Vad säger panelen, är 5cm för mycket? Borde jag minska till 4cm? Tycker det ger ett snyggt fall när jag går men ser bulligt ut när jag står stilla...
FDA469A8-41D5-446D-978F-D5A9F799972F.jpg
Tycker att längden på slagen bör ha ett förhållande till längden på bäraren. Längre person klarar längre slag och och vice versa.
Sedan tillkommer personlig smak men mer än 5cm tycker jag kan bli lite för mycket.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Hur lägger du ner via axeln? Visste inte att det funkade.
Skräddaren tar bort ärmen vid axeln och kortar där. Ett komplicerat ingrepp som inte alla gör och kostar en hel del. Har aldrig gjort det själv pga kostnaden då jag fått uppgifter på ca 1500-2000:- vs 350-500 för kortning via änden på ärmen.
 
Topp