Svär inte i kyrkan.Dax att produktutveckla mao
Gissar att det kanske är dyrt att få bitar som passar till bälte ifrån häst då det krävs typ 1m eller liknande (visserligen smalt) vs jackans bitar.
Men, bara min gissning![]()
![Facepalm :facepalm: :facepalm:](/styles/baisik/xenforo/smilies/facepalm.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Svär inte i kyrkan.Dax att produktutveckla mao
Gissar att det kanske är dyrt att få bitar som passar till bälte ifrån häst då det krävs typ 1m eller liknande (visserligen smalt) vs jackans bitar.
Men, bara min gissning![]()
Löjligt billigt, blev ett par...
![]()
Allt var inte bättre förr...Svär inte i kyrkan.![]()
Är detta en bild med plagget på dig?Beställde pikéer från Berg&Berg som satt bra när de anlände. Efter tvätt envisas de dock med att "buckla" sig på axlarna, hur jag än försöker återforma plagget efter tvätten. Har testat att även torka det som det är, utan att forma till det. Någon som har tips på hur jag kan slippa dessa bucklor? Har skickat ett mail till Berg&Berg också men inte fått något svar än.![]()
Ja, jag har det på mig. Men det var ju inte så innan jag tvättade det, vilket är det som förbryllar mig. Då låg axlarna slätt och fint.Är detta en bild med plagget på dig?
Det ser ju ut som avståndet mellan axel och krage är för stort för dig
Ja, jag har det på mig. Men det var ju inte så innan jag tvättade det, vilket är det som förbryllar mig. Då låg axlarna slätt och fint.
Stämmer bra det.
Lite info om ämnet ifrån en erkänt duktig skomakare.
http://www.davidsonsskomakeri.com/skomakeri/sparsulning/
Och även info från Shoegazing och kommentarer ifrån skomakare. (Bl.a. ovan)
http://www.shoegazing.se/2014/03/23/guide-omsulningar-och-klackning/
Från ovan länk:
”Man måste ändå slipa precis lika mycket i lädersulan och det handlar inte om flera millimeter utan snarare 0,5 mm. Man behöver bara slipa bort ytskiktet och rugga upp lädret. Bättre att lägga på sparsulorna direkt så har du mer kvar av sulan och skorna klarar fler sparsulningar.”
Ja precis. Två olika typer av galgar har jag testat till och med!Du har torkat plagget på galge va?
Är väl det som skapat problemet från första början skulle jag tro.Ja precis. Två olika typer av galgar har jag testat till och med!
Plagg som är stickade ska aldrig torkas på galge, då sträcks stickningen ut och precis som du säger deformeras plagget. Gäller alla former av stickat!Ja precis. Två olika typer av galgar har jag testat till och med!
Är väl det som skapat problemet från första början skulle jag tro.![]()
Hm, men det är väl inte stickat utan snarare ett mer vanligt "piké-tyg". Förstår om det varit en piké i finstickad ull men tänkte att det borde funka med galge här. Men ska testa utan galge vid nästa tvätt, fick även det rådet precis från Berg&Bergs kundservice.Plagg som är stickade ska aldrig torkas på galge, då sträcks stickningen ut och precis som du säger deformeras plagget. Gäller alla former av stickat!
Topp!Hm, men det är väl inte stickat utan snarare ett mer vanligt "piké-tyg". Förstår om det varit en piké i finstickad ull men tänkte att det borde funka med galge här. Men ska testa utan galge vid nästa tvätt, fick även det rådet precis från Berg&Bergs kundservice.![]()
Hm, men det är väl inte stickat utan snarare ett mer vanligt "piké-tyg". Förstår om det varit en piké i finstickad ull men tänkte att det borde funka med galge här. Men ska testa utan galge vid nästa tvätt, fick även det rådet precis från Berg&Bergs kundservice.![]()
Där ser man, lärt mig något nytt. Tack! Har hängtorkat mina RL-pikéer tidigare utan problem så har bara utgått från att det är ok.Piké är en trikå dvs stickat oavsett om det är ull eller bomull. Det är en av anledningarna till att toleransen från krympmån är högre inom trikå än vävda tyger och som flera tidigare nämnt skall man undvika att hängtorka stickade plagg. Plantorka är helt klart att rekommendera.
Jag är avundsjuk, velat prova ett par Tom Fords länge.... Hittat dem begagnade? De ser ut att behöva lite TLC.Premiärtur för mina Tom Ford! Hatar att gå in skor! Men otroligt nöjd med dessa
![]()
Nog bilden som gör det! Sprillans nya!Jag är avundsjuk, velat prova ett par Tom Fords länge.... Hittat dem begagnade? De ser ut att behöva lite TLC.
Riktigt nice, avundsjuk härNog bilden som gör det! Sprillans nya!![]()
Riktigt robusta pjäser! Man känner sig lite som Harvey Specter i domRiktigt nice, avundsjuk här
Nog bilden som gör det! Sprillans nya!Men hittade dom otroligt billigt på en rea i våras
![]()
Allt är relativt...men billigt för att vara Tom Ford iafTom Ford och "otroligt billigt" känns som en oxymoron av rang.
Hmm. Inte fått något mail. Kod?Gabucci smygstartar sin REA på webben för nyhetsbrevsprenumeranter. Börjar klockan 18 med 40%.
Inte heller fått nåt!Hmm. Inte fått något mail. Kod?
Inte heller fått något. @Åskviggen Vad gäller, länk, kod?Inte heller fått nåt!
Inte heller fått nåt!
Pratade med Jonathan som har hand om webshoppen. Mailet ska komma ut under kvällen, kring 18.Inte heller fått något. @Åskviggen Vad gäller, länk, kod?
Ivrig!Har nån fått nåt mejl ännu?
Många fina kavajer