Dom verkar preppa sig iaf; https://gabucci.se/en/99/saleHar nån fått nåt mejl ännu?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dom verkar preppa sig iaf; https://gabucci.se/en/99/saleHar nån fått nåt mejl ännu?
Kod?!Mailet är ute nu!
PRESALE
PRESALE
Blev en grön glencheck från caruso o ett par byxor från incotex för min del. Fanns ett par andra snygga kavajer, men inga i min storlek tyvärr.PRESALE
Finns inte mycket kul imo.
Finamore är mkt bra.Hatar att köpa skjortor på ordinarie pris, känns så ovärt men i vanlig tradition på gabucci rean blev det ett par så man kan fylla på lite, 2 Finamore och en Mazzarelli. Aldrig testat Finamore då de ligger i samma prissegment som en MTM skjorta från t ex SA och då föredrar jag alla dagar i veckan SA men på rea är det ett rätt okej pris. Får vi se hur de känns och hur väl de sitter. Tur att man bor i Sthlm så man kan plocka upp i butik och returnera på plats![]()
Kikade på byxorna från Rota, men var osäker på knapp-regleringenKlippte ett par byxor från Rota och några skjortor från Mazzarelli. Aldrig testat några så blir mycket väl retur, skönt att testa i butik dock!
Förstår inte varför tex Barba, Finamore och liknande italienare hylllas?Finamore är mkt bra.
Du fattar juh inget. Det är exklusiva grejer (=handpillat och dubbelt så dyrt).Förstår inte varför tex Barba, Finamore och liknande italienare hylllas?
Kanske jag som haft otur men det är imho inte bättre än Eton eller Stenströms, tom lite sämre då jag på flera skjortor var tvungen att sy fast knapparna själv. Många handsydda moment, visst är det kul men om kvalitén är dålig så nej tack.
Vad är det jag missar?
Sitter toppen på mig och har hållt väldigt många tvättar utan att försämras allsFörstår inte varför tex Barba, Finamore och liknande italienare hylllas?
Kanske jag som haft otur men det är imho inte bättre än Eton eller Stenströms, tom lite sämre då jag på flera skjortor var tvungen att sy fast knapparna själv. Många handsydda moment, visst är det kul men om kvalitén är dålig så nej tack.
Vad är det jag missar?
Kul att vi upplever det olika.Sitter toppen på mig och har hållt väldigt många tvättar utan att försämras alls. Kan inte säga det samma om Eton, och Stenströms har aldrig riktigt passat min kropp. Annars tycker jag Stenström är mycket bättre än Eton och tycker inte de spelar i samma liga. Stenströms är närmre Barba/Finamore än Eton imo.
Edit:
Framförallt när man får tag på skjortorna för dryga tusenlappen tkr jag det är en mycket bra deal.
Fungerar stenström o eton bra för dig så är det bara att tuta och köra. Tycker framförallt stenströms har många snygga skjortor som jag önskar hade passat migKul att vi upplever det olika.
Visar ju att kläder är väldigt individuellt.
Passformen är ok på mig oxå på italienarna men övrigt är sämre imo än Stenströms och Eton och då är passformen på Eton och Stenströms likvärdig på mig vs italienarna.
Inte testat deras 1899 linje, bara vanliga.Fungerar stenström o eton bra för dig så är det bara att tuta och köra. Tycker framförallt stenströms har många snygga skjortor som jag önskar hade passat mig.
Sen är det, som med exakt allt annat, diminishing returns. Dock tål det att påpekas att Stenströms finare linje, som ska vara mer direkt konkurrerande med italienarna, kostar mer eller mindre lika mycket.
Vad gick kalaset på?Hämtade upp min MTM-kostym från Suitsupply. Kan inte vara annat än nöjd. En mtm-kostym i fullkanvas tillsammans med utmärkt service går nog inte att få för en billigare peng.
Var för varmt för att prova med ett par riktiga skor, skjorta och slips. Riktiga bilder får komma senare!
![]()
6tkr allt som allt!Vad gick kalaset på?
Spännande! Jag betalade 8500kr för min, men det var via en annan butik. Båda går dock genom Munro så vitt jag vet. Undra om jag blev hustlad på 2500kr, eller om det faktiskt finns nån skillnad.6tkr allt som allt!
Spännande! Jag betalade 8500kr för min, men det var via en annan butik. Båda går dock genom Munro så vitt jag vet. Undra om jag blev hustlad på 2500kr, eller om det faktiskt finns nån skillnad.
Det var en annan butik, inte Suitsupply.Betalade du 2500:- mer för en MTM via Suitsupply eller ngn annan butik som inte är Suitsupply? Om annan butik så är det väl normal maknadsprisättning som gäller men hoppas för din skull att det är skillnad i kvalitén.
Använder Suitsupply Munro för deras MTM?
Aa, förstod heller inte men retur i butik i värsta fallKikade på byxorna från Rota, men var osäker på knapp-regleringen
Jag valde ett av tygerna som fanns i grundutbudet. Dock har jag fått uppfattningen om att Suitsupply:s pris i princip är så lågt det går att komma.Det var en annan butik, inte Suitsupply.
Jag trodde det var Munro, men kanske har fel!
Edit:
Förtydligande: det var engelska herr i malmö. Har för mig de kör Munro precis som Lund & Lund samt Rose & Born.
Vilka olika prisnivåer har de? 6k är väldigt bra!Jag valde ett av tygerna som fanns i grundutbudet. Dock har jag fått uppfattningen om att Suitsupply:s pris i princip är så lågt det går att komma.