• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Får jag fråga de riktigt modemedvetna? Jag hade en gång för många år sedan en kavaj som jag älskade. Den var tunn och oerhört följsam. Tyvärr gillade jag den så mycket att den slets ut och var tvungen att gå i graven. Märket var Balmain. Jag tror att det var ett franskt märke. Det jag gillade med den var att den var mer casual än strikt då den hade fyra knappar och slaget låg högre upp, nästan som en jacka. Jag har aldrig sett en sån sen dess. Är de helt ute eller finns de fortfarande någonstans där de förstått storheten i den?

Hej! Jag är på jakt efter snygga uddakavajer, och ett krav är att de ska ha helt okonstruerade axlar. Inte en tillstymmelse till axelvaddning m a o. Några tips? Alla årstidstyper och ullblandningar är av intresse.

Hatar att köpa skjortor på ordinarie pris, känns så ovärt men i vanlig tradition på gabucci rean blev det ett par så man kan fylla på lite, 2 Finamore och en Mazzarelli. Aldrig testat Finamore då de ligger i samma prissegment som en MTM skjorta från t ex SA och då föredrar jag alla dagar i veckan SA men på rea är det ett rätt okej pris. Får vi se hur de känns och hur väl de sitter. Tur att man bor i Sthlm så man kan plocka upp i butik och returnera på plats :)

Hatar att köpa skjortor på ordinarie pris, känns så ovärt men i vanlig tradition på gabucci rean blev det ett par så man kan fylla på lite, 2 Finamore och en Mazzarelli. Aldrig testat Finamore då de ligger i samma prissegment som en MTM skjorta från t ex SA och då föredrar jag alla dagar i veckan SA men på rea är det ett rätt okej pris. Får vi se hur de känns och hur väl de sitter. Tur att man bor i Sthlm så man kan plocka upp i butik och returnera på plats :)
Finamore är mkt bra.

Klippte ett par byxor från Rota och några skjortor från Mazzarelli. Aldrig testat några så blir mycket väl retur, skönt att testa i butik dock!

Finamore är mkt bra.
Förstår inte varför tex Barba, Finamore och liknande italienare hylllas?
Kanske jag som haft otur men det är imho inte bättre än Eton eller Stenströms, tom lite sämre då jag på flera skjortor var tvungen att sy fast knapparna själv. Många handsydda moment, visst är det kul men om kvalitén är dålig så nej tack.
Vad är det jag missar?

Kanske jag som haft otur men det är imho inte bättre än Eton eller Stenströms, tom lite sämre då jag på flera skjortor var tvungen att sy fast knapparna själv. Många handsydda moment, visst är det kul men om kvalitén är dålig så nej tack.
Vad är det jag missar?
Du fattar juh inget. Det är exklusiva grejer (=handpillat och dubbelt så dyrt). :)

Vad är det jag missar?
Sitter toppen på mig och har hållt väldigt många tvättar utan att försämras alls :). Kan inte säga det samma om Eton, och Stenströms har aldrig riktigt passat min kropp. Annars tycker jag Stenström är mycket bättre än Eton och tycker inte de spelar i samma liga. Stenströms är närmre Barba/Finamore än Eton imo.

Edit:
Framförallt när man får tag på skjortorna för dryga tusenlappen tkr jag det är en mycket bra deal.

Sitter toppen på mig och har hållt väldigt många tvättar utan att försämras alls :). Kan inte säga det samma om Eton, och Stenströms har aldrig riktigt passat min kropp. Annars tycker jag Stenström är mycket bättre än Eton och tycker inte de spelar i samma liga. Stenströms är närmre Barba/Finamore än Eton imo.

Edit:
Framförallt när man får tag på skjortorna för dryga tusenlappen tkr jag det är en mycket bra deal.
Kul att vi upplever det olika.:)
Visar ju att kläder är väldigt individuellt.
Passformen är ok på mig oxå på italienarna men övrigt är sämre imo än Stenströms och Eton och då är passformen på Eton och Stenströms likvärdig på mig vs italienarna.

Kul att vi upplever det olika.:)
Visar ju att kläder är väldigt individuellt.
Passformen är ok på mig oxå på italienarna men övrigt är sämre imo än Stenströms och Eton och då är passformen på Eton och Stenströms likvärdig på mig vs italienarna.
Fungerar stenström o eton bra för dig så är det bara att tuta och köra. Tycker framförallt stenströms har många snygga skjortor som jag önskar hade passat mig :).

Sen är det, som med exakt allt annat, diminishing returns. Dock tål det att påpekas att Stenströms finare linje, som ska vara mer direkt konkurrerande med italienarna, kostar mer eller mindre lika mycket.

Fungerar stenström o eton bra för dig så är det bara att tuta och köra. Tycker framförallt stenströms har många snygga skjortor som jag önskar hade passat mig :).

Sen är det, som med exakt allt annat, diminishing returns. Dock tål det att påpekas att Stenströms finare linje, som ska vara mer direkt konkurrerande med italienarna, kostar mer eller mindre lika mycket.
Inte testat deras 1899 linje, bara vanliga.

Tycker Finamore var trevlig kvalité och satt fint. Synd bara att det var puffärmar så man såg ut så här.

B8720D2A-1684-4231-8352-3A1EBD43CC71.jpeg

/B

Vad gäller skjortor så har jag inte prövat några bättre än Borrelli i prisklassen 2 000-3 000. Har haft dem i åratal och kvalitén har varit fantastisk har inte ens tappat en knapp under alla år. Till skillnad från min senaste Isaia där en knapp lossnade efter två gånger och ytterligare en knapp sitter lös.

Ett märke som jag inte har testat är Giampaolo, de skjortorna är snäppet billigare än Borrelli men vad jag förstår så äger Giampaolo numera Borrelli så kvalitén borde vara bra.

Hämtade upp min mörkgråa MTM-kostym från Suitsupply. Kan inte vara annat än nöjd. En mtm-kostym i fullkanvas tillsammans med utmärkt service går nog inte att få för en billigare peng.

Var för varmt för att prova med ett par riktiga skor, skjorta och slips. Bättre bilder får komma senare!

551C6DBB-F832-4026-9565-81F1DD0218F9.jpeg

Senast ändrad:
Spännande! Jag betalade 8500kr för min, men det var via en annan butik. Båda går dock genom Munro så vitt jag vet. Undra om jag blev hustlad på 2500kr, eller om det faktiskt finns nån skillnad.

Betalade du 2500:- mer för en MTM via Suitsupply eller ngn annan butik som inte är Suitsupply? Om annan butik så är det väl normal maknadsprisättning som gäller men hoppas för din skull att det är skillnad i kvalitén.
Använder Suitsupply Munro för deras MTM?

Betalade du 2500:- mer för en MTM via Suitsupply eller ngn annan butik som inte är Suitsupply? Om annan butik så är det väl normal maknadsprisättning som gäller men hoppas för din skull att det är skillnad i kvalitén.
Använder Suitsupply Munro för deras MTM?
Det var en annan butik, inte Suitsupply.

Jag trodde det var Munro, men kanske har fel!

Edit:
Förtydligande: det var engelska herr i malmö. Har för mig de kör Munro precis som Lund & Lund samt Rose & Born.

Det var en annan butik, inte Suitsupply.

Jag trodde det var Munro, men kanske har fel!

Edit:
Förtydligande: det var engelska herr i malmö. Har för mig de kör Munro precis som Lund & Lund samt Rose & Born.
Jag valde ett av tygerna som fanns i grundutbudet. Dock har jag fått uppfattningen om att Suitsupply:s pris i princip är så lågt det går att komma.

Tillbaka
Topp