• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

aximand

Panerai
2-Faktor
Knappar!! De sitter på i stort sett alla plagg men jag tänkte höra med er hur ni tänker kring knappar. Vilka färger till vilka tyger? Beror materialet på tygstrukturen?
Själv tycker jag att vita knappar passar allra bäst till skjortor, men på byxor tänker jag nog annorlunda. Där har man ju i stort sett ändå bara den knappen som sitter på midjebandet.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
På tal om knappar. Min nya rock ska få nya knappar. Är det någon som tips om var jag kan hitta ett bra utbud? Det är imponerande att italienarna sänker ribban med pissiga knappar.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Vad ska du byta knappar på? En rock tycker jag gör sig bra med horn eller corozo.
Denna.
atn1024_aw18 DP martingala_0002_IMG_7119.jpg
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Vad är det för fel på knapparna som sitter på just nu? Vad är det för några?
I plast, rätt tråkiga.
Snygg. Vad är det för någon?
Mörka/svarta knappar blir mer formellt men även mörkbrunt skulle kunna vara snyggt. Knappar är inte så dyrt så om inte annat kan du köpa båda och se vad som passar bäst. Tänk på att du även bör matcha knapparna i ärmslutet med de stora knapparna!
Tack! Den är från Gaiola. Ärmslutet är inte fixat, vilket gör det mer motiverbart att fixa denna lilla korrigering.
 
Senast ändrad:

luddviig

Panerai
Var skulle ni säga är det bästa stället för att göra uddabyxor genom mtm? Har kollat runt lite en hel del och sätt att t ex Hans Allde och Lund&Lund ligger runt 2500kr, vilka skulle ni rekommendera, kanske något annat ställe? Vill självklart att personalen ska kunna sin sak och vara kunniga :)

Har kört mycket på Saman, men skulle vara kul och testa något nytt ställe också.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Om jag gillar modellen eller inte.
Passformen på denna är dock den bästa jag prövat inom kategorin A-1 bomberjacka. Lite längre, vilket passar mig bra och Michelingubbemidjan är inte så markant.
För mig är den för kort tyvärr. Får påtaglig michelinmidja, men som tur är är steget inte superlångt upp till att köpa en mtm typ via Stòffa. Tycker bomberjackor generellt är extremt svårt när man är längre, speciellt om man har dem stängda... Den är bra cool dock så är avis på er som kan använda dem!!
 

stigge

Omega
2-Faktor
För mig är den för kort tyvärr. Får påtaglig michelinmidja, men som tur är är steget inte superlångt upp till att köpa en mtm typ via Stòffa. Tycker bomberjackor generellt är extremt svårt när man är längre, speciellt om man har dem stängda... Den är bra cool dock så är avis på er som kan använda dem!!
Precis mina tankar kring modellen på jackan.
MTM via Stoffa, skulle nog klassa det som en bra bit ändå, det är väl minst dubbla pengen?
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Precis mina tankar kring modellen på jackan.
MTM via Stoffa, skulle nog klassa det som en bra bit ändå, det är väl minst dubbla pengen?
Nu vet jag inte om jag är katastrofdålig på att leta men runt där jag bor (visserligen i Frankrike) och på de jag sett runt på nätet får man en Valstarino för runt 1000-1100€ i mocka. En mtm (flight jacket) via Stoffa kostar runt 1600€ i mocka. Så för mig lutar det snarare åt en sådan, om mockajacka blir aktuellt så småningom.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Nu vet jag inte om jag är katastrofdålig på att leta men runt där jag bor (visserligen i Frankrike) och på de jag sett runt på nätet får man en Valstarino för runt 1000-1100€ i mocka. En mtm (flight jacket) via Stoffa kostar runt 1600€ i mocka. Så för mig lutar det snarare åt en sådan, om mockajacka blir aktuellt så småningom.
Då är jag med på prisjämförelsen.
Jag har en PWC på mig
https://www.privatewhitevc.com/moleskin-bomber.html?colourway=270
Den är längre än Valstarino och sitter klart bättre på längre personer.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Sett den sidan oxå. Blir lite fascinerade över hur bra den sitter på honom och då i hans normala stl 40/50 och inte ens sizat upp en stl. Han är väl ganska lång?
På mig sitter den kortare än den gör på honom och jag är 187cm.
Tex dessa bilder så tycker jag den gärna kunde vart några centimer till.
https://www.mrporter.com/en-se/mens...fit-unlined-suede-bomber-jacket/1090982?ppv=2

Tror nyckeln är lite hur den sitter över axlarna och det kan göra en hel del på längden i slutändan.
Ska se om jag kan ta en helbild på min.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Sett den sidan oxå. Blir lite fascinerade över hur bra den sitter på honom och då i hans normala stl 40/50 och inte ens sizat upp en stl. Han är väl ganska lång?
På mig sitter den kortare än den gör på honom och jag är 187cm.
Tex dessa bilder så tycker jag den gärna kunde vart några centimer till.
https://www.mrporter.com/en-se/mens...fit-unlined-suede-bomber-jacket/1090982?ppv=2

Tror nyckeln är lite hur den sitter över axlarna och det kan göra en hel del på längden i slutändan.
Ska se om jag kan ta en helbild på min.
Det kan också ha att göra med längdförhållandet mellan ben och överkropp alt byxhöjd.
 
Topp