Laddar...
Nymans Ur 1851

Payson

Kläderna gör mannen

Diskussion i 'Lifestyle' startad av Maxim, 17 november 2013.

1. Träff

Träff Brons Friends Of KS

Från:
    Gryt
    Jäklar vilka höga förväntningar du har på mig JLC..
    Har tyvärr inga grejer hemma och ska ändå förbi min skräddare idag så betalar hellre några kr och får det bra gjort en att jag ska försöka med mina feta fingrar.

JLC gillar detta.
  2. kvantfysik

kvantfysik Titan

Från:
    Göteborg
    Eton har

3. Lindrian

Lindrian Titan

Deras ärmar brukar vara ner till mina knän :(. Men kanske är värt skräddarändringen ändå.

4. Erik83

Erik83 Titan

Från:
    Uppsala
    Shirtonomy har några seersucker-tyger.

5. aximand

aximand Brons

Knappar!! De sitter på i stort sett alla plagg men jag tänkte höra med er hur ni tänker kring knappar. Vilka färger till vilka tyger? Beror materialet på tygstrukturen?
    Själv tycker jag att vita knappar passar allra bäst till skjortor, men på byxor tänker jag nog annorlunda. Där har man ju i stort sett ändå bara den knappen som sitter på midjebandet.

6. christian-h

christian-h Guld

På tal om knappar. Min nya rock ska få nya knappar. Är det någon som tips om var jag kan hitta ett bra utbud? Det är imponerande att italienarna sänker ribban med pissiga knappar.

7. Lindrian

Lindrian Titan

Vad ska du byta knappar på? En rock tycker jag gör sig bra med horn eller corozo.

8. aximand

aximand Brons

Finns rätt bra utbud på typ Ebay, så länge du köper säljaren och ser till att du inte får något skräp!

christian-h gillar detta.
  9. christian-h

christian-h Guld

Denna. atn1024_aw18 DP martingala_0002_IMG_7119.

aximand gillar detta.
  10. aximand

aximand Brons

Snygg. Vad är det för någon?
    Mörka/svarta knappar blir mer formellt men även mörkbrunt skulle kunna vara snyggt. Knappar är inte så dyrt så om inte annat kan du köpa båda och se vad som passar bäst. Tänk på att du även bör matcha knapparna i ärmslutet med de stora knapparna!

11. Lindrian

Lindrian Titan

Vad är det för fel på knapparna som sitter på just nu? Vad är det för några?

12. christian-h

christian-h Guld

I plast, rätt tråkiga.
    Tack! Den är från Gaiola. Ärmslutet är inte fixat, vilket gör det mer motiverbart att fixa denna lilla korrigering.

Senast ändrad: 11 februari 2019
  13. wahlgren11

wahlgren11 Titan

På min senaste MTM rock i mörkblått valde jag bruna knappar i horn eftersom jag oftast bär bruna skor. Det är en av de detaljer som jag är mest nöjd med på det plagget.

Erkan3000 och christian-h gillar detta.
  14. Roxen

Roxen Tantal

Från:
    Danderyd
    Jag har köpt en hel del knappar på NK. Vill minnas att de har en (typ) knappbutik. Vågar dock inte försvara kvalitén, var flera år sedan sist...

15. Wesslan18

Wesslan18 Titan

Någon som har en Orslow Army Shirt? Hur är storlekarna och hur upplever ni plagget?

16. stigge

stigge Titan

Kan inte bestämma mig om jag gillar jackan eller inte....:confused:
    5E6C3F50-32E1-4F3B-951E-8DD387B46DC5. F3B95038-8E8F-4FF8-824F-3B2986CDED8F.

17. Lindrian

Lindrian Titan

Vad är du osäker över?

18. stigge

stigge Titan

Om jag gillar modellen eller inte.
    Passformen på denna är dock den bästa jag prövat inom kategorin A-1 bomberjacka. Lite längre, vilket passar mig bra och Michelingubbemidjan är inte så markant.

19. christian-h

christian-h Guld

Jag har haft det från två olika säsonger. Ena var liten i storleken och andra var stor. Det var väldigt skillnad på tyget också.

20. Lindrian

Lindrian Titan

Sug på Den några dagar. Jag gillar.

stigge gillar detta.
  21. luddviig

luddviig Brons

Från:
    Norrköping
    Var skulle ni säga är det bästa stället för att göra uddabyxor genom mtm? Har kollat runt lite en hel del och sätt att t ex Hans Allde och Lund&Lund ligger runt 2500kr, vilka skulle ni rekommendera, kanske något annat ställe? Vill självklart att personalen ska kunna sin sak och vara kunniga :)

Har kört mycket på Saman, men skulle vara kul och testa något nytt ställe också.

22. tjock_röker

tjock_röker Titan

Någon som varit inne på Ströms på senaste, och sett om Manolobyxan finns kvar?

23. aximand

aximand Brons

För mig är den för kort tyvärr. Får påtaglig michelinmidja, men som tur är är steget inte superlångt upp till att köpa en mtm typ via Stòffa. Tycker bomberjackor generellt är extremt svårt när man är längre, speciellt om man har dem stängda... Den är bra cool dock så är avis på er som kan använda dem!!

stigge gillar detta.
  24. stigge

stigge Titan

Precis mina tankar kring modellen på jackan.
    MTM via Stoffa, skulle nog klassa det som en bra bit ändå, det är väl minst dubbla pengen?

25. aximand

aximand Brons

Nu vet jag inte om jag är katastrofdålig på att leta men runt där jag bor (visserligen i Frankrike) och på de jag sett runt på nätet får man en Valstarino för runt 1000-1100€ i mocka. En mtm (flight jacket) via Stoffa kostar runt 1600€ i mocka. Så för mig lutar det snarare åt en sådan, om mockajacka blir aktuellt så småningom.

26. stigge

stigge Titan

Då är jag med på prisjämförelsen.
    Jag har en PWC på mig
    https://www.privatewhitevc.com/moleskin-bomber.html?colourway=270
    Den är längre än Valstarino och sitter klart bättre på längre personer.

27. Lindrian

Lindrian Titan

Håller inte med.

https://www.permanentstyle.com/2017/12/a-casual-capsule-the-valstarino-jacket-three-ways.html

stigge gillar detta.
  28. Tjabo

Tjabo Brons

Ser kanon ut!

stigge gillar detta.
  29. stigge

stigge Titan

Sett den sidan oxå. Blir lite fascinerade över hur bra den sitter på honom och då i hans normala stl 40/50 och inte ens sizat upp en stl. Han är väl ganska lång?
    På mig sitter den kortare än den gör på honom och jag är 187cm.
    Tex dessa bilder så tycker jag den gärna kunde vart några centimer till.
    https://www.mrporter.com/en-se/mens...fit-unlined-suede-bomber-jacket/1090982?ppv=2

Tror nyckeln är lite hur den sitter över axlarna och det kan göra en hel del på längden i slutändan.
    Ska se om jag kan ta en helbild på min.

30. aximand

aximand Brons

Det kan också ha att göra med längdförhållandet mellan ben och överkropp alt byxhöjd.