• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Txistorra

Omega
NU snackar vi....

RK14111-1.jpg



RK14110-1.jpg


https://therake.com/private-white-vc-the-twin-track-navy-cotton-jacket-the-rake-exclusive.html
https://therake.com/private-white-vc-the-twin-track-olive-cotton-jacket-the-rake-exclusive.html
Galet snygg! Jag som tänkte en aspesi Minifield till våren, ska tänka om. Denna var trevlig i grönt. Frågan är dock om det är lite samma användningsområde som min vaxade Barbour tex... denna är ju 100ggr mer elegant och dressad dock
 
Min svarta twin track är en fyra men har tyckt att den känts lite liten, framför allt i ärmlängden så gick upp till en femma nu.

är 190 cm / 85 kg, så brukar landa runt 52 i storlekar. Framför allt över axlarna.
Tack! Jag har varit 3-4 i deras storlekar, men får aldrig riktigt rätt på det.

En 3a satt som en smäck för några år sen, men på senaste tiden har 4an suttit bättre, med undantag för ärmlängden som varit på tok för lång.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Tack! Jag har varit 3-4 i deras storlekar, men får aldrig riktigt rätt på det.

En 3a satt som en smäck för några år sen, men på senaste tiden har 4an suttit bättre, med undantag för ärmlängden som varit på tok för lång.
Mjo - de har varit lite kniviga för mig också. 4 sitter bra över midja men över axlar och bröst passar 5 bättre.
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Ska måtta lite nytt på Lund&Lund (4-season kostym/uddakavaj+byxa) nästa vecka, tankar och idéer tas tacksamt emot. Har inga bra bilder på det jag har idag som kan användas året runt men lite wrist shots hittade jag. Har även en mörkblå dubbelknäppt och en del gråa uddabyxor.

Det jag själv tänkt på är en mörkblå kostym med hållkäften-slag (ännu bredare än jag har idag) och högre midja (som jag har idag, naveln) och ett roligare innerfoder. Har tex krämvita rosor på insidan av min gråa kostym, kanske pinuppor på denna? Alternativt en mönstrad uddakavaj och ett par till gråa uddabyxor.

Kavaj
522D3DF1-AEF8-40AA-8F75-A13894656CDC.jpeg
Kostym
A4B824D0-7F5B-4A97-8A0E-790DCBF868A8.jpeg
Kostym
E5DB5F66-29CE-4C6B-AA91-9CB91339022F.jpeg
 
Ska måtta lite nytt på Lund&Lund (4-season kostym/uddakavaj+byxa) nästa vecka, tankar och idéer tas tacksamt emot. Har inga bra bilder på det jag har idag som kan användas året runt men lite wrist shots hittade jag. Har även en mörkblå dubbelknäppt och en del gråa uddabyxor.

Det jag själv tänkt på är en mörkblå kostym med hållkäften-slag (ännu bredare än jag har idag) och högre midja (som jag har idag, naveln) och ett roligare innerfoder. Har tex krämvita rosor på insidan av min gråa kostym, kanske pinuppor på denna? Alternativt en mönstrad uddakavaj och ett par till gråa uddabyxor.

Kavaj
522D3DF1-AEF8-40AA-8F75-A13894656CDC.jpeg
Kostym
A4B824D0-7F5B-4A97-8A0E-790DCBF868A8.jpeg
Kostym
E5DB5F66-29CE-4C6B-AA91-9CB91339022F.jpeg
Har du en stabil basgarderob med många enfärgade kavajer så tycker jag att du ska köra på något angenämt mönster! Jag är helnöjd med denna t.ex.:
6C3D041A-D1A2-4CD5-9649-50B970B06A49.jpeg
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Ska måtta lite nytt på Lund&Lund (4-season kostym/uddakavaj+byxa) nästa vecka, tankar och idéer tas tacksamt emot. Har inga bra bilder på det jag har idag som kan användas året runt men lite wrist shots hittade jag. Har även en mörkblå dubbelknäppt och en del gråa uddabyxor.

Det jag själv tänkt på är en mörkblå kostym med hållkäften-slag (ännu bredare än jag har idag) och högre midja (som jag har idag, naveln) och ett roligare innerfoder. Har tex krämvita rosor på insidan av min gråa kostym, kanske pinuppor på denna? Alternativt en mönstrad uddakavaj och ett par till gråa uddabyxor.

Kavaj
522D3DF1-AEF8-40AA-8F75-A13894656CDC.jpeg
Kostym
A4B824D0-7F5B-4A97-8A0E-790DCBF868A8.jpeg
Kostym
E5DB5F66-29CE-4C6B-AA91-9CB91339022F.jpeg
Kan tycka att en mörkblå i fresco är bland det snyggaste som finns. Subtil struktur med en djupblå som verkligen slår luften ur en. Roligt foder är alltid en kul detalj men jag gillar konst inuti. Sen gällande slagen, varför inte köra på en rullad trea?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Kan tycka att en mörkblå i fresco är bland det snyggaste som finns. Subtil struktur med en djupblå som verkligen slår luften ur en. Roligt foder är alltid en kul detalj men jag gillar konst inuti. Sen gällande slagen, varför inte köra på en rullad trea?

Låter bra! En ”tråkig” baskostym som ändå blir ”rolig” tack vare detaljerna.

Alltid rullad trea ;)
 

Floffen

Panerai
Ska måtta lite nytt på Lund&Lund (4-season kostym/uddakavaj+byxa) nästa vecka, tankar och idéer tas tacksamt emot. Har inga bra bilder på det jag har idag som kan användas året runt men lite wrist shots hittade jag. Har även en mörkblå dubbelknäppt och en del gråa uddabyxor.

Det jag själv tänkt på är en mörkblå kostym med hållkäften-slag (ännu bredare än jag har idag) och högre midja (som jag har idag, naveln) och ett roligare innerfoder. Har tex krämvita rosor på insidan av min gråa kostym, kanske pinuppor på denna? Alternativt en mönstrad uddakavaj och ett par till gråa uddabyxor.

Kavaj
522D3DF1-AEF8-40AA-8F75-A13894656CDC.jpeg
Kostym
A4B824D0-7F5B-4A97-8A0E-790DCBF868A8.jpeg
Kostym
E5DB5F66-29CE-4C6B-AA91-9CB91339022F.jpeg

Har du en riktigt bra blå enkelknäppt uddakavaj? Jag är själv sugen på en frescovariant med borstade metallknappar. Typ såhär fast enkelknäppt. Gärna utanpåliggande fickor också för att ta ner formaliteten.

73952ACF-1972-4D12-B66F-0EF066936292.png
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Är inte det en sedvanlig transportsöm som tas bort när man öppnar knapphålen (som väl är stängda för att underlätta ändringar i ärmlängd)?
Fast det hela beror ju på om det är en rock från Brothers eller Caruso...
Det är jag som var otydlig. Min fundering gäller varför man väljer att sy knapphålen utan att fästa knapparna.
 

MLP

Omega
Tips på vettiga tillverkare av slipsar om vi bortser ifrån Hermès och Salvatore Ferragamo?
Vad är bra value for money ifall vi säger 1000-2000kr per slips? Har kikat lite på E. Marinella vilket jag förstår säljs på Gabucci men vad mer finns det som man bör kika in?
 

dauit

Panerai
2-Faktor
Tips på vettiga tillverkare av slipsar om vi bortser ifrån Hermès och Salvatore Ferragamo?
Vad är bra value for money ifall vi säger 1000-2000kr per slips? Har kikat lite på E. Marinella vilket jag förstår säljs på Gabucci men vad mer finns det som man bör kika in?
Drakes, nästintill knyter sig själva och förblir perfekta hela dagen.
 

Floffen

Panerai
Tips på vettiga tillverkare av slipsar om vi bortser ifrån Hermès och Salvatore Ferragamo?
Vad är bra value for money ifall vi säger 1000-2000kr per slips? Har kikat lite på E. Marinella vilket jag förstår säljs på Gabucci men vad mer finns det som man bör kika in?

Drakes, nästintill knyter sig själva och förblir perfekta hela dagen.

+ 1 på Drakes. Är väldigt nöjd med mina från A Christensen också. Ligger under tusenlappen och inte seven-fold, men blir riktigt bra knutar.
 
Topp