• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Tog fram slipsarna för att välja en inför ett dop i helgen, kom fram till att jag nog behöver någon/några enfärgade slipsar i garderoben. Tips på tillverkare mottages tacksamt, är inget dunderfan av de grenadineslipsar jag klämt och känt på hittils, har känts väldigt tunna och närmast genomskinliga - men kan ju vara att det finns bättre grenadine ur de avseendena? :)
73079019-97A3-468C-8033-C81BBABCFFAB.jpeg
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Uppföljning av min resa mot den perfekta skjortan.
Köpte en Eton i slim 41 igår och slängde direkt in i tvättmaskinen på skjortorigrammet (60 grader).

Skjortan krympte lite runt nacken, i längden och till och med lite över axlarna. Sen är passformen fortfarande inte 100% men kanske 80% rätt. Tror att några enklare skjysteringar hos skräddare kommer dra upp passformen till 90%.

Vad tycker ni om passformen?
FCADC7BC-44BC-4F86-BAA9-6C67ED6F31CE.jpeg
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Tog fram slipsarna för att välja en inför ett dop i helgen, kom fram till att jag nog behöver någon/några enfärgade slipsar i garderoben. Tips på tillverkare mottages tacksamt, är inget dunderfan av de grenadineslipsar jag klämt och känt på hittils, har känts väldigt tunna och närmast genomskinliga - men kan ju vara att det finns bättre grenadine ur de avseendena? :)
73079019-97A3-468C-8033-C81BBABCFFAB.jpeg
Hur tänker du med formalitetsnivå? Jag tycker virkade, enfärgade slipsar är svårslagna. Drake's gör riktigt bra. Min favorit i mörkblått är dock helt oväntat från Bläck (MQ). Hittade på rea i somras för 150 kr. Kvalité på sidenet och tillverkningsteknik är minst lika bra som Drake's. Även budgettillverkare träffar helt rätt ibland.
En virkad slips sänker ju formalitetsnivån, men är fullt gångbar till kostym ändå. Violinisten/modellen Charlie Siem brukar använda virkade slipsar:
MG_5870-1024x1536.jpg wendi-deng-charlie-siem.jpg
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Hur tänker du med formalitetsnivå? Jag tycker virkade, enfärgade slipsar är svårslagna. Drake's gör riktigt bra. Min favorit i mörkblått är dock helt oväntat från Bläck (MQ). Hittade på rea i somras för 150 kr. Kvalité på sidenet och tillverkningsteknik är minst lika bra som Drake's. Även budgettillverkare träffar helt rätt ibland.
En virkad slips sänker ju formalitetsnivån, men är fullt gångbar till kostym ändå. Violinisten/modellen Charlie Siem brukar använda virkade slipsar:
MG_5870-1024x1536.jpg
Virkade skulle kunna fungera - går de att få tag i med annat än rakt slut? Har en knallgrön virkad med rakt slut, som är klart svårburen. :D
Tänker att jag har så mycket printat silke att jag kan leva med lägre formalitetsnivå, är slipsar i ull och kashmir en passerande trend eller något som hänger kvar, tro?
 

bernoulli

Audemars
2-Faktor
Tänkte införskaffa en ljusare jeansskjorta med en tänkt budget på drygt tusenlappen. Någon med tips? Lite sugen att prova suitsupply.
 

JohanHLM

Rolex
Uppföljning av min resa mot den perfekta skjortan.
Köpte en Eton i slim 41 igår och slängde direkt in i tvättmaskinen på skjortorigrammet (60 grader).

Skjortan krympte lite runt nacken, i längden och till och med lite över axlarna. Sen är passformen fortfarande inte 100% men kanske 80% rätt. Tror att några enklare skjysteringar hos skräddare kommer dra upp passformen till 90%.

Vad tycker ni om passformen?
FCADC7BC-44BC-4F86-BAA9-6C67ED6F31CE.jpeg
Tycker den ser ut att sitta bra utifrån den bilden, åtminstone över mage och bröst. Svårt att avgöra hur armar/axlarna är på den bilden. Möjligtvis lite lös i axlar/biceps samt ev. för lång i armarna?
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Virkade skulle kunna fungera - går de att få tag i med annat än rakt slut? Har en knallgrön virkad med rakt slut, som är klart svårburen. :D
Tänker att jag har så mycket printat silke att jag kan leva med lägre formalitetsnivå, är slipsar i ull och kashmir en passerande trend eller något som hänger kvar, tro?
Viola Milano gör med spetsigt slut: https://www.violamilano.com/product/navy-v-end-knitted-tie/
F ö väldigt bra slipstillverkare, vad jag hört.
Ull och kashmir lär nog hänga kvar. Passar utmärkt höst och vinter, men kan bli lite grova till lättare tyger.
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Tog fram slipsarna för att välja en inför ett dop i helgen, kom fram till att jag nog behöver någon/några enfärgade slipsar i garderoben. Tips på tillverkare mottages tacksamt, är inget dunderfan av de grenadineslipsar jag klämt och känt på hittils, har känts väldigt tunna och närmast genomskinliga - men kan ju vara att det finns bättre grenadine ur de avseendena? :)
73079019-97A3-468C-8033-C81BBABCFFAB.jpeg
Gabucci kör eget för 800spänn. Berg&berg har också bra för 900.
 

stigge

Omega
2-Faktor
Uppföljning av min resa mot den perfekta skjortan.
Köpte en Eton i slim 41 igår och slängde direkt in i tvättmaskinen på skjortorigrammet (60 grader).

Skjortan krympte lite runt nacken, i längden och till och med lite över axlarna. Sen är passformen fortfarande inte 100% men kanske 80% rätt. Tror att några enklare skjysteringar hos skräddare kommer dra upp passformen till 90%.

Vad tycker ni om passformen?
FCADC7BC-44BC-4F86-BAA9-6C67ED6F31CE.jpeg
Inte helt enkelt att se mha den bilden men mage och bröst verkar ok.
Ser lite stor ut över axlarna, ser ut som den ligger utanför din naturliga axel och ärmarna ser lite vida ut. Men som sagt, svårt mha den bilden.
Hur känns den?
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Vad är det för beige kavaj på de först bilderna i lookbooken:
https://www.drakes.com/ss19-lookbook
Den syns på närbild lite längre ner där han har en blå/vit randig skojrta o rosa tröja runt midjan.

Ännu längre ner i lookbooken finns en beige kostym länkad men den är i manchestertyg och på de första bilderna jag undrar över ser det ut som linne!?
 

Erik83

Cartier
Vad är det för beige kavaj på de först bilderna i lookbooken:
https://www.drakes.com/ss19-lookbook
Den syns på närbild lite längre ner där han har en blå/vit randig skojrta o rosa tröja runt midjan.

Ännu längre ner i lookbooken finns en beige kostym länkad men den är i manchestertyg och på de första bilderna jag undrar över ser det ut som linne!?

Trevlig lookbook!
Fick leta ett tag, men den fanns längre ner. Samma detalj på höger ficka iaf, så tror det är den.
Skärmklipp1.JPG
Skärmklipp2.JPG
 

Oliver

Cartier
2-Faktor
Tycker den ser ut att sitta bra utifrån den bilden, åtminstone över mage och bröst. Svårt att avgöra hur armar/axlarna är på den bilden. Möjligtvis lite lös i axlar/biceps samt ev. för lång i armarna?
Lite lång i armarna men hoppas att den kankse krymper lite till.

Inte helt enkelt att se mha den bilden men mage och bröst verkar ok.
Ser lite stor ut över axlarna, ser ut som den ligger utanför din naturliga axel och ärmarna ser lite vida ut. Men som sagt, svårt mha den bilden.
Hur känns den?
Känns helt okey men som du säger så är den lite stor över axlarna. Hoppas att den krymper lite till om 2-3 tvättar :)
 

Jackee

Omega
Ser ut att vara en riktigt fin galge också. Gillar verkligen när man får bra galgar med på köpet. Känns extra premium på något sätt :) Vad fick du lägga på Kavaj + byxa?
Ja trevliga tillbehör är alltid uppskattat. :) Byxorna gick på ungefär 4k SEK och kavajen 9k SEK. Tror tygerna var lite dyrare än standard tygerna som de har att välja på.
 
Topp