• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Jag är sugen på en lila pullover men är osäker på vad jag ska matcha det till. Några tips? :)
Fler fina tips här o jag skulle naturligtvis bära den med ett par bruna eller beiga manchesterbyxor samt bruna skor. Lila, vitt o svart kan bli väldigt snyggt ihop men då gäller det att man verkligen träffar rätt.

Kashmir tröjor, visst har man något under? T-shirt/linne?
Jag kör ofta tshirt under då jag aldrig kör v-ringat men kan tycka att det är ruggigt hårt att köra bar bringa under en tunn v-ringad.
Annars är väl en skjorta mest lämpad under en v-ringad men när det kommer till kashmir så går man ju lite miste om känslan då.
Jag vill ju känna att jag bär kashmir;)

Blå/Vit Rutig skjorta, hur matchar jag?

eller ska man köpa någon annan färg?

11947311r_1.jpg
Den där funkar till typ allt, verkligen allround! Blå, röd, grön, brun, beige, ja de flesta färgerna på en stickad tröja att ha över.
När det kommer till byxor så funkar ju de flesta basfärger till just nämnda exempel på tröjor att matcha med.

Vad tänker du färgmässigt på en tex, pullover?
funkar det mesta eller?
Precis som @gruby skrev så skulle en brun stickad tröja o beiga manchester eller chinos göra susen! Ralphan har ju prisvärda tröjor o byxor med bra kvalitet så får du ett välkombinerat set Själv har jah lite svårt för blått-blått kombinationen när det gäller matchning. Alltså blå tröja och blåa chinos..
Nåt sånt här till skjortan:
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Någon som kan rekommendera skräddare i Stockholm? Har hittils endast använt mig av Bauer i Sverige och varit väldigt nöjd med dem och de är betydligt billigare än de jag har från London. Vill prova nått nytt nu och egentligen något lite modernare, funderar om jag ska göra det i Sverige eller gå någonstans här i Milano.

Någon som kan rekommendera skräddare i Stockholm? Har hittils endast använt mig av Bauer i Sverige och varit väldigt nöjd med dem och de är betydligt billigare än de jag har från London. Vill prova nått nytt nu och egentligen något lite modernare, funderar om jag ska göra det i Sverige eller gå någonstans här i Milano.
George på Stockholms Skrädderi har mitt förtroende

Ja han kör ganska brett :) nu går det nog att påverka även det om man skulle sy upp något. Men visst man ska inte gå för långt från "husstilen" heller kan jag tycka, blir nog sällan bra.
Ja han kör bredare än de flesta här nere till och med! Klart det går att påverka en del men det blir alltid bäst som du säger om man har rätt lika idéer

Vart hittar man sjysta manchester braxor? Alltid velat testa.
Jag köper ett par bruna och ett par beiga från Ralph Lauren varannat år, tyvärr håller dom inte längre då tyget blir så slitet.
Manchester byxor finns väl typ överallt och de flesta märken har det i sina höst/vinter kollektioner. Sen beror det ju på vilken passform du vill ha? Slickade eller klassiska? 5 ficksmodell eller klassisk modell? Smala ränder eller breda ränder?
Som sagt själv föredrar jag den klassiska modellen och kan inte nog rekommendera dessa fantastiskt sköna plagg;)

Jag köper ett par bruna och ett par beiga från Ralph Lauren varannat år, tyvärr håller dom inte längre då tyget blir så slitet.
Manchester byxor finns väl typ överallt och de flesta märken har det i sina höst/vinter kollektioner. Sen beror det ju på vilken passform du vill ha? Slickade eller klassiska? 5 ficksmodell eller klassisk modell? Smala ränder eller breda ränder?
Som sagt själv föredrar jag den klassiska modellen och kan inte nog rekommendera dessa fantastiskt sköna plagg;)

Erm hur ofta använder du dom då?

Erm hur ofta använder du dom då?
Ja ett par dagar i veckan iaf och tyvärr slits manchester rätt fullt. Har du själv lyckats hålla ett par i nyskick i mer än 2?
Tips som att bara använda dom på "kontoret" och byta om så fort man kommer hem så att de inte slits gäller inte.. Jag älska att ligga i soffan i manchesterbyxor och anser att kläder ska användas. Tvättar dom heller inte överdrivet ofta och naturligtvis på korrekt sätt. Vår och sommar använder jag såklart inte manchesterbyxor..
Mina 2 par inhandlades förra hösten och håller nog till nästa höst så då får jag väl testa nåt nytt om du har nåt du kan rekommendera?

Ja ett par dagar i veckan iaf och tyvärr slits manchester rätt fullt. Har du själv lyckats hålla ett par i nyskick i mer än 2?
Tips som att bara använda dom på "kontoret" och byta om så fort man kommer hem så att de inte slits gäller inte.. Jag älska att ligga i soffan i manchesterbyxor och anser att kläder ska användas. Tvättar dom heller inte överdrivet ofta och naturligtvis på korrekt sätt. Vår och sommar använder jag såklart inte manchesterbyxor..
Mina 2 par inhandlades förra hösten och håller nog till nästa höst så då får jag väl testa nåt nytt om du har nåt du kan rekommendera?
Detta är lite intressant. Jag jobbar mest i kostym eller andra "ömma" kontorskläder. Inte en chans att jag har det på mig hemma. Det första jag gör när jag kommer hem är att hoppa i mjukisbyxor eller möjligen jeans. Men så håller mina kostymer i flera år...

Detta är lite intressant. Jag jobbar mest i kostym eller andra "ömma" kontorskläder. Inte en chans att jag har det på mig hemma. Det första jag gör när jag kommer hem är att hoppa i mjukisbyxor eller möjligen jeans. Men så håller mina kostymer i flera år...
Klart jag inte ligger i soffan i min kostym heller haha. Dock ytterst sällan "mjukisar" på mej hemma. Manchesterbyxor är ju grymt sköna att ha i soffan:)
Det jag menar är väl mer generellt att jag anser att kläder ska användas, inte hänga i garderoben.. Bara för att jag är hemma eller tar en promenad med hundarna så byter jag inte om. Jag sliter väl säkerligen mer på mina kläder men jag gillar dom ju och trivs att klä mej fint oavsett soffmys eller hundpromenad. Fåfängt? Absolut!
Gör jag det för nån annan? Nope!
Bara för min egen skull..

Mina OJ ser nya ut efter två år. Använder dom 1 gng/v under höst och vinter. Men dom åker av så fort jag kommer hem till förmån för mjukisbyxor.

Ute efter något bra chinos märke, gärna inte incotex dyrt, men inget h&m eller liknande för dom går bara sönder för mig..

Hit me!

Tillbaka
Topp