Jag tycker det mönstret i den färgkombinationer passar riktigt bra till ljusblå jeans samt beigea och mörkblå chinos
Även till en grå kostym ör det snyggt!
Vad tänker du färgmässigt på en tex, pullover?
funkar det mesta eller?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker det mönstret i den färgkombinationer passar riktigt bra till ljusblå jeans samt beigea och mörkblå chinos
Även till en grå kostym ör det snyggt!
Jag tycker det. Brukar köra mörkblå och brun men tror att även grå är ett säkert kort.Vad tänker du färgmässigt på en tex, pullover?
funkar det mesta eller?
Svårburen, men vit skjorta, gråa byxor och du borde vara hemma.Jag är sugen på en lila pullover men är osäker på vad jag ska matcha det till. Några tips?![]()
Nu är jag inte nån som följer klädkoder slaviskt, men har alltid tyckt om kombinationen lila och grönt. Är det en mörkare lila, kör klarare grön, och vice versa.Jag är sugen på en lila pullover men är osäker på vad jag ska matcha det till. Några tips?![]()
Fler fina tips här o jag skulle naturligtvis bära den med ett par bruna eller beiga manchesterbyxor samt bruna skor. Lila, vitt o svart kan bli väldigt snyggt ihop men då gäller det att man verkligen träffar rätt.Jag är sugen på en lila pullover men är osäker på vad jag ska matcha det till. Några tips?![]()
Jag kör ofta tshirt under då jag aldrig kör v-ringat men kan tycka att det är ruggigt hårt att köra bar bringa under en tunn v-ringad.Kashmir tröjor, visst har man något under? T-shirt/linne?
Den där funkar till typ allt, verkligen allround! Blå, röd, grön, brun, beige, ja de flesta färgerna på en stickad tröja att ha över.Blå/Vit Rutig skjorta, hur matchar jag?
eller ska man köpa någon annan färg?
![]()
Precis som @gruby skrev så skulle en brun stickad tröja o beiga manchester eller chinos göra susen! Ralphan har ju prisvärda tröjor o byxor med bra kvalitet så får du ett välkombinerat set Själv har jah lite svårt för blått-blått kombinationen när det gäller matchning. Alltså blå tröja och blåa chinos..Vad tänker du färgmässigt på en tex, pullover?
funkar det mesta eller?
George på Stockholms Skrädderi har mitt förtroendeNågon som kan rekommendera skräddare i Stockholm? Har hittils endast använt mig av Bauer i Sverige och varit väldigt nöjd med dem och de är betydligt billigare än de jag har från London. Vill prova nått nytt nu och egentligen något lite modernare, funderar om jag ska göra det i Sverige eller gå någonstans här i Milano.
Trodde de endast gjorde ändringar?George på Stockholms Skrädderi har mitt förtroende
Det vet jag iofs inte men uppfattade inte exakt vad du menade, my bad!Trodde de endast gjorde ändringar?
Ingen fara var lite otydlig! Vill alltså hitta en skräddare där man kan sy upp en ny kostymDet vet jag iofs inte men uppfattade inte exakt vad du menade, my bad!![]()
Saman Amel snackas det mycket om just nu..Ingen fara var lite otydlig! Vill alltså hitta en skräddare där man kan sy upp en ny kostym![]()
Det var inte dåliga slagSaman Amel snackas det mycket om just nu..
Ja han kör ganska brettDet var inte dåliga slagMen ska jag gå napolitansk stil så kör jag nog på Rubinacci eller något annat här i Italien
Ja han kör bredare än de flesta här nere till och med! Klart det går att påverka en del men det blir alltid bäst som du säger om man har rätt lika idéerJa han kör ganska brettnu går det nog att påverka även det om man skulle sy upp något. Men visst man ska inte gå för långt från "husstilen" heller kan jag tycka, blir nog sällan bra.
Saman Amel snackas det mycket om just nu..
Ingen fara var lite otydlig! Vill alltså hitta en skräddare där man kan sy upp en ny kostym![]()
Vad tänker du färgmässigt på en tex, pullover?
funkar det mesta eller?
Jag köper ett par bruna och ett par beiga från Ralph Lauren varannat år, tyvärr håller dom inte längre då tyget blir så slitet.Vart hittar man sjysta manchester braxor? Alltid velat testa.
Jag köper ett par bruna och ett par beiga från Ralph Lauren varannat år, tyvärr håller dom inte längre då tyget blir så slitet.
Manchester byxor finns väl typ överallt och de flesta märken har det i sina höst/vinter kollektioner. Sen beror det ju på vilken passform du vill ha? Slickade eller klassiska? 5 ficksmodell eller klassisk modell? Smala ränder eller breda ränder?
Som sagt själv föredrar jag den klassiska modellen och kan inte nog rekommendera dessa fantastiskt sköna plagg![]()
Ja ett par dagar i veckan iaf och tyvärr slits manchester rätt fullt. Har du själv lyckats hålla ett par i nyskick i mer än 2?Erm hur ofta använder du dom då?
Detta är lite intressant. Jag jobbar mest i kostym eller andra "ömma" kontorskläder. Inte en chans att jag har det på mig hemma. Det första jag gör när jag kommer hem är att hoppa i mjukisbyxor eller möjligen jeans. Men så håller mina kostymer i flera år...Ja ett par dagar i veckan iaf och tyvärr slits manchester rätt fullt. Har du själv lyckats hålla ett par i nyskick i mer än 2?
Tips som att bara använda dom på "kontoret" och byta om så fort man kommer hem så att de inte slits gäller inte.. Jag älska att ligga i soffan i manchesterbyxor och anser att kläder ska användas. Tvättar dom heller inte överdrivet ofta och naturligtvis på korrekt sätt. Vår och sommar använder jag såklart inte manchesterbyxor..
Mina 2 par inhandlades förra hösten och håller nog till nästa höst så då får jag väl testa nåt nytt om du har nåt du kan rekommendera?
Klart jag inte ligger i soffan i min kostym heller haha. Dock ytterst sällan "mjukisar" på mej hemma. Manchesterbyxor är ju grymt sköna att ha i soffanDetta är lite intressant. Jag jobbar mest i kostym eller andra "ömma" kontorskläder. Inte en chans att jag har det på mig hemma. Det första jag gör när jag kommer hem är att hoppa i mjukisbyxor eller möjligen jeans. Men så håller mina kostymer i flera år...
Ja ett par dagar i veckan iaf och tyvärr slits manchester rätt fullt. Har du själv lyckats hålla ett par i nyskick i mer än 2?
Tips som att bara använda dom på "kontoret" och byta om så fort man kommer hem så att de inte slits gäller inte.. Jag älska att ligga i soffan i manchesterbyxor och anser att kläder ska användas. Tvättar dom heller inte överdrivet ofta och naturligtvis på korrekt sätt. Vår och sommar använder jag såklart inte manchesterbyxor..
Mina 2 par inhandlades förra hösten och håller nog till nästa höst så då får jag väl testa nåt nytt om du har nåt du kan rekommendera?
Äh då använder jag dom hellre och köper nya varannat årMina OJ ser nya ut efter två år. Använder dom 1 gng/v under höst och vinter. Men dom åker av så fort jag kommer hem till förmån för mjukisbyxor.
Ja efter två år får man väl ändå säga att ett par byxor gjort sitt. Alltid hungrig på nytt så byxor stannar inte i garderoben längre än ett år (kostym och linnebyxor undantaget).Äh då använder jag dom hellre och köper nya varannat år![]()