• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Det står 19 cm där, sen skulle jag räkna in att det måttet krymper med 1-2 cm (total omkrets) vid 40 graders tvätt.
Precis, vilket gör att vi landar på 18.25cm i bästa fall vilket är ganska långt ifrån 17cm om man tar avsmalningen i helhet. Absolut är det en "slim fit" om man tar RAWdenim, men jämfört med "vanliga" jeans är det mer en regular.

Precis, vilket gör att vi landar på 18.25cm i bästa fall vilket är ganska långt ifrån 17cm om man tar avsmalningen i helhet. Absolut är det en "slim fit" om man tar RAWdenim, men jämfört med "vanliga" jeans är det mer en regular.
Du måste räkna 19*2 för att få fram rätt siffror. Alltså 38 cm, sen cirka 2-5 % i krympning. 38 gvs*. Kan mäta på mina när jag kommer hem.

Senast ändrad:
Jag säger såhär: väldigt fin jacka, väldigt kul att bära, väldigt överprisad. Den kostade 8500kr för ett år sen, och ligger nu på 10000kr på careofcarl. Jag köpte min för 4700kr och det känns som ett rimligt pris för produkten...
Tack för bra inspel, har tittat på liknande från Bugatti och Milestone. Har du några inspel på dom eller andra alternativ? :)

Du måste räkna 19*2 för att få fram rätt siffror. Alltså 38 cm, sen cirka 2-5 % i krympning. 38 gvs*
Jag vet. Jag är inte ny på jeans. Men du kommer fortfarande inte ner på under 18cm. 18cm vs 17cm märker man och ser skillnad på och speglar modellen i helhet. Därför ville jag bara säga att de som letar efter typiska slim-fit jeans inte kan räkna med OrSlow.

Tack för bra inspel, har tittat på liknande från Bugatti och Milestone. Har du några inspel på dom eller andra alternativ? :)
Nä tyvärr har jag inte mycket att säga.

När det kommer till läderjackor tycker jag du ska prova dig fram. Hitta en modell som passar och ser bra ut, och ta det där ifrån. Känn på materialet så det är vad du förväntar dig osv.

Valstar gör superfina grejer, men allt har sitt pris, och valstar tar överpris för sina produkter. Detta är såklart bara min åsikt, och det finns säkert de som inte håller med mig, men för närmre 10k kan du få mycket fint. Jag har en mockajacka från lexington som jag tycker håller precis lika hög kvalité och finish som min jacka från valstar, men kostade halva priset t.ex.

Nä tyvärr har jag inte mycket att säga.

När det kommer till läderjackor tycker jag du ska prova dig fram. Hitta en modell som passar och ser bra ut, och ta det där ifrån. Känn på materialet så det är vad du förväntar dig osv.

Valstar gör superfina grejer, men allt har sitt pris, och valstar tar överpris för sina produkter. Detta är såklart bara min åsikt, och det finns säkert de som inte håller med mig, men för närmre 10k kan du få mycket fint. Jag har en mockajacka från lexington som jag tycker håller precis lika hög kvalité och finish som min jacka från valstar, men kostade halva priset t.ex.

Valstarinon tycker jag har hög kvalitetskänsla. Delvis handgjord, tillverkad i Italien + ”originalet”, det är sådant som kostar extra.

En Lexington kanske känns likvärdig i kvalitet på material men väg in tillverkningsland, känslan när du bär jackan, andrahandsvärde mm.

Valstarinon tycker jag har hög kvalitetskänsla. Delvis handgjord, tillverkad i Italien + ”originalet”, det är sådant som kostar extra.

En Lexington kanske känns likvärdig i kvalitet på material men väg in tillverkningsland, känslan när du bär jackan, andrahandsvärde mm.

Originalet är amerikanska flottans flygarjacka A-1 från 1930-talet.

Tillverkad i EU, grym känsla, andrahandsvärde har jag inte koll på.

Tycker inte du ska köpa kläder utefter vad dom är värda på andrahandsmarknaden, utan köp det som du gillar och tycker är snyggt.

Nu när CoC har 20% för medlemmar går en Valstarino i mocka för 8k. En Stoffa MTO flygarjacka i mocka går enl sidan du länkade på 1800 dollar. Typ samma peng?
Stoffa har också ökat löjligt mycket i pris. Jackan kostade strax över 1000 usd förra året.

Med CoC 20% hamnar valstarinon på 8k, vilket är normalpriset för den.

Stoffa har också ökat löjligt mycket i pris. Jackan kostade strax över 1000 usd förra året.

Med CoC 20% hamnar valstarinon på 8k, vilket är normalpriset för den.
Fast mocka har aldrig gått på 1K USD? Jag köpte mitt första par byxor från Stoffa 2017, då låg den på runt 12 om jag minns rätt, bomull och linne går att få billigare, dock håller jag med om att priset är löjligt.

Valstarino, om man var ute i god tid gick ju att få hos L2 för 6.5 vilket är ett ok pris.

Fast mocka har aldrig gått på 1K USD? Jag köpte mitt första par byxor från Stoffa 2017, då låg den på runt 12 om jag minns rätt, bomull och linne går att få billigare, dock håller jag med om att priset är löjligt.

Valstarino, om man var ute i god tid gick ju att få hos L2 för 6.5 vilket är ett ok pris.
Har för mig den låg på 1100-1200 usd, men kan såklart ha fel. Den va inte 1800 iaf.

Väntar man på reorna som kommer, som jag misstänker kommer vara extra bra i år, så kan man nog knipa en valstarino till halva priset.

edit: nu när jag tänker efter var det inte ”förra året”, utan flera år sen.

Går sådär med strumpbeställningen.
UPS har tappat bort lådan efter att den kom till Järfälla för en vecka sedan och nu måste Calzedonia kontakta dem för att starta en utredning...:banghead:

Fick hem jackan idag. Inte så brun som man kan tänka sig och något lång i ärmen, överlag nöjd med kvalitetskänslan för priset och lär nog bli och behålla den ändå. Referenslängd och vikt på 173/74 kg fast med relativt korta armar.
E08F1268-7332-4840-8049-97B096D1FEC0.jpeg

Tillbaka
Topp