• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

WiktorK

Omega
Är sugen på en ofodrad bomullsjacka att ha i vår / sommar. Har fått för mig att jag vill ha något M65-inspirerat. Har sett och funderar på att klicka hem en Alpha Industries Huntington.
Min fundering på om denna går att få hyfsad dressad om man tar bort röda snöret etc? Eller blir jackan helt enkelt för militärig?

Screenshot_20200417-093430_Samsung Internet.jpg
 
Är sugen på en ofodrad bomullsjacka att ha i vår / sommar. Har fått för mig att jag vill ha något M65-inspirerat. Har sett och funderar på att klicka hem en Alpha Industries Huntington.
Min fundering på om denna går att få hyfsad dressad om man tar bort röda snöret etc? Eller blir jackan helt enkelt för militärig?

Screenshot_20200417-093430_Samsung Internet.jpg
Funkar fint. Väldigt populärt att dressa upp en militärjacka.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Är sugen på en ofodrad bomullsjacka att ha i vår / sommar. Har fått för mig att jag vill ha något M65-inspirerat. Har sett och funderar på att klicka hem en Alpha Industries Huntington.
Min fundering på om denna går att få hyfsad dressad om man tar bort röda snöret etc? Eller blir jackan helt enkelt för militärig?

Screenshot_20200417-093430_Samsung Internet.jpg
Köp en M65a? Finns ju att få tag i. :D
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Det vore det enklaste helt klart! Men varför göra det lätt?
För att vara helt allvarlig så upplevde jag denna jacka åt det hållet, men kanske är en miss av mig? :)

Vad borde jag istället titta på för jackor? Tar tacksamt emot tips.
@grodslukarenx menar nog att det finns riktiga m65 att få tag i.

Om du vill ha ett märke så hade jag hellre valt Herno eller Aspesi.
 

hannes

Omega
Det vore det enklaste helt klart! Men varför göra det lätt?
För att vara helt allvarlig så upplevde jag denna jacka åt det hållet, men kanske är en miss av mig? :)

Vad borde jag istället titta på för jackor? Tar tacksamt emot tips.
Rekommenderar starkt att du försöker hitta en vintage M65, så mycket roligare med original än nyproduktion, går att hitta för en betydligt billigare peng också!
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Det vore det enklaste helt klart! Men varför göra det lätt?
För att vara helt allvarlig så upplevde jag denna jacka åt det hållet, men kanske är en miss av mig? :)

Vad borde jag istället titta på för jackor? Tar tacksamt emot tips.
Kan annars slå ett slag för Svenska M59. Gillar min skarpt! Dock rätt mycket tybgre bomull än vad M65orna är i, tror jag. :)
 

Lutte

Cartier
2-Faktor
Det vore det enklaste helt klart! Men varför göra det lätt?
För att vara helt allvarlig så upplevde jag denna jacka åt det hållet, men kanske är en miss av mig? :)

Vad borde jag istället titta på för jackor? Tar tacksamt emot tips.

Det är inte en miss av dig, den är rätt lik. Armficka och knäppningen i halsen är väl det som skiljer mot originalet.

Rekommenderar starkt att du försöker hitta en vintage M65, så mycket roligare med original än nyproduktion, går att hitta för en betydligt billigare peng också!

Jag tycker priserna börjar springa iväg rätt rejält i normala storlekar om de ska vara någorlunda fräscha, 2000+ om man inte har en jäkla tur väl? Förvisso billigare än Herno eller Aspesi, men inte många kronor billigare än Alphas version av originalet.

Kan annars slå ett slag för Svenska M59. Gillar min skarpt! Dock rätt mycket tybgre bomull än vad M65orna är i, tror jag. :)

Skulle tro att de är jämförbara, M65an är inte direkt en sommarjacka heller.
 

hannes

Omega
Jag tycker priserna börjar springa iväg rätt rejält i normala storlekar om de ska vara någorlunda fräscha, 2000+ om man inte har en jäkla tur väl? Förvisso billigare än Herno eller Aspesi, men inte många kronor billigare än Alphas version av originalet.


Nu är jag ingen expert på att köpa armywear på nätet, men på ebay lär du hitta för billigare än 2000kr, dock så måste man ju gräva en stund!
Jag köpte min vintage A.I M65 för 40€, så man kan nog göra kap!
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Är det någon som sett en storlekstabell för 100 Hands där storlek 37 finns med?

Skulle vilja förstå hur mycket mindre än en 38 dom är.
 

Korsvold

Omega
Har snöat in på denna jacka från Private White VC men kan inte motivera kostnaden på > 6000 med 25% rabatt. Någon som har tips på eller har sett liknande men billigare? Kommer allt närmre köpknappen annars... Det är specifikt luva, att den är lite längre, att den inte har någon logga, samt färgen jag gillar.
https://www.privatewhitevc.com/products/the-shell-parka?variant=31557046042685
656A3473_300x300.jpg
TWC Shell jacket är liknande men ett par tusenlappar billigare. Diskret logga på överarmen dock. Har en själv och tycker den är toppen.
 

aximand

Panerai
2-Faktor
Har snöat in på denna jacka från Private White VC men kan inte motivera kostnaden på > 6000 med 25% rabatt. Någon som har tips på eller har sett liknande men billigare? Kommer allt närmre köpknappen annars... Det är specifikt luva, att den är lite längre, att den inte har någon logga, samt färgen jag gillar.
https://www.privatewhitevc.com/products/the-shell-parka?variant=31557046042685
656A3473_300x300.jpg
PW har i mitt tycke bland den absolut bästa kvalité som kan köpas för en rimlig mängd pengar. Gillar du designen finns det inte så många andra tillverkare som håller samma klass.
 

daveid

Cartier
2-Faktor
TWC Shell jacket är liknande men ett par tusenlappar billigare. Diskret logga på överarmen dock. Har en själv och tycker den är toppen.
Tackar för tips! :) Hade det inte varit rea på private white-jackan hade jag nog köpt den. Billigaste priset jag hittar den i min storlek för är 5700.
PW har i mitt tycke bland den absolut bästa kvalité som kan köpas för en rimlig mängd pengar. Gillar du designen finns det inte så många andra tillverkare som håller samma klass.
Tack för tipset. Ska fundera på saken. Den ser utan tvekan kvalitativ ut på bilder i alla fall. :)
 

Ftira

Omega
Hur upplever ni storleken på årets modell av Valstarino? B&B skriver att den är TTS men jag är vanligtvis en klockren stl 46 och tycker den var alldeles för liten. Klippte en på Linnégatans rea så funderar på om jag ska acceptera den som italiensk slim fit eller lägga till 4 140 kr för att gå upp en storlek.
 
Topp