tissoter
Guld
budget?Tips på någon nice blazer? slimfit helst marinblå/svart färg
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
budget?Tips på någon nice blazer? slimfit helst marinblå/svart färg
4kbudget?
Fast det där med att hänga ett par sneakers över axeln till dubbelknäppt kostym är fan inte OK! Huvudlöst rentav!![]()
Tips på någon nice blazer? slimfit helst marinblå/svart färg
Jag försökte skoja till det. Fungerade tydligen inte.![]()
Bättre? Fortfarande kostym och sneakers men inte dubbelknäppt...![]()
Jag försökte skoja till det. Fungerade tydligen inte.
(Och denna bild ovan är ett bra bevis på att kostym och sneakers kan fungera, riktigt snyggt!)
Budget?Tips på någon nice blazer? slimfit helst marinblå/svart färg
Tips på någon nice blazer? slimfit helst marinblå/svart färg
Den här är riktigt fin. En kompis till mig har den. Funderar på om jag inte skulle köpa en själv.Tips på någon nice blazer? slimfit helst marinblå/svart färg
Det där ser ju ok ut, men jag skulle knappt ens kalla det "kostym". Mer som byxa + koftkavaj i matchande färger. Formellt i nivå med chinos och piké typ.Jag försökte skoja till det. Fungerade tydligen inte.
(Och denna bild ovan är ett bra bevis på att kostym och sneakers kan fungera, riktigt snyggt!)
Och vad gör sig bra då? Trumvirvel... Ett par dressade sneakers.Det där ser ju ok ut, men jag skulle knappt ens kalla det "kostym". Mer som byxa + koftkavaj i matchande färger. Formellt i nivå med chinos och piké typ.
Ballt! Den ser för övrigt skottsäker ut!Skaffat mig en blå skinnpaj
![]()
Tänkte bara slänga iväg en fråga här är på jakt efter en kostym till höstens praktik, tänkte rätt klassisk antingen mörk grå eller brun, four season variant. Dock har jag haft stora problem att hitta kavajer som ens sitter okej pga för mycket styrketräning vilket knappast skapat en ultimat kostymkropp! Funderar nu på att testa att sy upp en kostym på Brothers made to measure tjänst vilket skulle kosta runt 6500 kr vilket jag tycker låter väldigt bra!. Har någon här gjort det eller vet mer om detta? Har även kollat lite på Suitsupply som ska ha en liknande tjänst, någon som har erfarenhet av denna tjänst eller kan ge tips på andra alternativ i liknande prisklass?![]()
Tänkte bara slänga iväg en fråga här är på jakt efter en kostym till höstens praktik, tänkte rätt klassisk antingen mörk grå eller brun, four season variant. Dock har jag haft stora problem att hitta kavajer som ens sitter okej pga för mycket styrketräning vilket knappast skapat en ultimat kostymkropp! Funderar nu på att testa att sy upp en kostym på Brothers made to measure tjänst vilket skulle kosta runt 6500 kr vilket jag tycker låter väldigt bra!. Har någon här gjort det eller vet mer om detta? Har även kollat lite på Suitsupply som ska ha en liknande tjänst, någon som har erfarenhet av denna tjänst eller kan ge tips på andra alternativ i liknande prisklass?![]()
Håller på att sy upp en kostym via Oscar Jakobson, kan återkomma med resultatet. Det gäller en brun linnekostym. Även om jag droppat ner från 117 kg (när jag vägde som mest) till blygsamma 94 kg och är smal idag, så lider jag av samma dilemma. ALLA kostymaxlar sitter i princip för tight. (Både över ryggen, och runt om). Många kavajer ser alltså tightare ut än va de egentligen är. Det görs inte bättre av att jag är 194 cm så när de ser tighta ut ser de ofta för små ut samtidigt. Nu inser jag att som "smal" så har jag inte riktigt samma dilemma som du längre (eftersom jag inte tycker att jag är "bitig" på det sättet längre). Men har lärt mig lite om hur man hanterar detta under vägen.
Vissa passformer funkar bättre än andra, för mig är ofta 100-storlekar som jag korrigerar i efterhand bättre än att köpa min egentliga storlek. Det gäller alla kostymer iofs, låt alltid en skräddare se över kavajen efter du köpt den. Vissa saker är hopplösa att korrigera i efterhand dock. En sån sak är s.k. "collar gap". En av de "missar" jag avskyr mest. (hos mig själv såklart, om det behöver påpekas).
Det är när det blir ett mellanrum mellan kavaj och skjorta, såhär: (bild stulen från parisian gentleman).
![]()
Det är ruskigt svårt att åtgärda. Medan att sy in, korta av, m.m. är rätt enkelt.
Vet inte om jag bidrog med något här men men...
Det är många stora som t.ex. Mr Porter, Pauw, Luisaviaroma och Farfetch som har just nu. Annars har OJ och Morris, Eton också om jag inte minns fel.Vilka affärer med en e-handel som har kläder av bättre kvalité har sommarrea just nu?
som har just nu är: Berg and berg, Nitty Gritty, Linnégatan 2, JL.
Nå fler?
Det beror helt på vad man menar men "måttsytt", som brukligt. OJs tjänst är en helt vanlig MTO/enstyckstillverkning där man specar mönster, tyg och konfektionsstorlek, men kostar å andra sidan bara 750 spänn för en kostym (400+200 exkl moms).Tack för ett givande svar!
Ja jag är väl ingen bjässe direkt 184 cirka 95 kg men axlar, traps, bröst och rygg verkar ställa till det ordentlig. Hur mycket går det på att sy upp en kostym hos Oscar?
Tycker Brothers tjänst med tyger från bland annat Loro Piana och Cerruti känns väldigt prisvärt! För en måttsydd kostym för 6500kr känns som den kommer se bättre ut än en "vanlig" kostym i samma prisklass, men jag kanske är ute och cyklar?
Okej okej! Vet du något om Brothers tjänst med? Inser såklart att det inte går att jämföra med måttsytt i den högre prisklassen men att det ändå ger ett gott resultat.Det beror helt på vad man menar men "måttsytt", som brukligt. OJs tjänst är en helt vanlig MTO/enstyckstillverkning där man specar mönster, tyg och konfektionsstorlek, men kostar å andra sidan bara 750 spänn för en kostym (400+200 exkl moms).
Nej, jag har ingen aning.Okej okej! Vet du något om Brothers tjänst med? Inser såklart att det inte går att jämföra med måttsytt i den högre prisklassen men att det ändå ger ett gott resultat.
Håller på att sy upp en kostym via Oscar Jakobson, kan återkomma med resultatet. Det gäller en brun linnekostym. Även om jag droppat ner från 117 kg (när jag vägde som mest) till blygsamma 94 kg och är smal idag, så lider jag av samma dilemma. ALLA kostymaxlar sitter i princip för tight. (Både över ryggen, och runt om). Många kavajer ser alltså tightare ut än va de egentligen är. Det görs inte bättre av att jag är 194 cm så när de ser tighta ut ser de ofta för små ut samtidigt. Nu inser jag att som "smal" så har jag inte riktigt samma dilemma som du längre (eftersom jag inte tycker att jag är "bitig" på det sättet längre). Men har lärt mig lite om hur man hanterar detta under vägen.
Vissa passformer funkar bättre än andra, för mig är ofta 100-storlekar som jag korrigerar i efterhand bättre än att köpa min egentliga storlek. Det gäller alla kostymer iofs, låt alltid en skräddare se över kavajen efter du köpt den. Vissa saker är hopplösa att korrigera i efterhand dock. En sån sak är s.k. "collar gap". En av de "missar" jag avskyr mest. (hos mig själv såklart, om det behöver påpekas).
Det är när det blir ett mellanrum mellan kavaj och skjorta, såhär: (bild stulen från parisian gentleman).
![]()
Det är ruskigt svårt att åtgärda. Medan att sy in, korta av, m.m. är rätt enkelt.
Finns även Pelote Personal Tailoring som bland annat Rob Håkansson har en del från. Vet ej priserna för Sir of Sweden men även de erbjuder MTM.Okej okej! Vet du något om Brothers tjänst med? Inser såklart att det inte går att jämföra med måttsytt i den högre prisklassen men att det ändå ger ett gott resultat.
När du har din "egentliga storlek" istället för 100-storlekar, blir inte armar, kavaj och ev byxben rätt korta då? Jag är 191 cm och kan inte tänka mig att annat än 100-storlekar skulle vara gångbart åtminstone såvitt gäller Suitsupply och OJ...Håller på att sy upp en kostym via Oscar Jakobson, kan återkomma med resultatet. Det gäller en brun linnekostym. Även om jag droppat ner från 117 kg (när jag vägde som mest) till blygsamma 94 kg och är smal idag, så lider jag av samma dilemma. ALLA kostymaxlar sitter i princip för tight. (Både över ryggen, och runt om). Många kavajer ser alltså tightare ut än va de egentligen är. Det görs inte bättre av att jag är 194 cm så när de ser tighta ut ser de ofta för små ut samtidigt. Nu inser jag att som "smal" så har jag inte riktigt samma dilemma som du längre (eftersom jag inte tycker att jag är "bitig" på det sättet längre). Men har lärt mig lite om hur man hanterar detta under vägen.
![]()
Pelote är ju klart intressant i Malmö-regionen, har funderat på att köra en MTM-kostym. Någon med erfarenhet av dem?Finns även Pelote Personal Tailoring som bland annat Rob Håkansson har en del från. Vet ej priserna för Sir of Sweden men även de erbjuder MTM.
Vilka affärer med en e-handel som har kläder av bättre kvalité har sommarrea just nu?
som har just nu är: Berg and berg, Nitty Gritty, Linnégatan 2, JL.
Nå fler?
Tack för ett givande svar!
Ja jag är väl ingen bjässe direkt 184 cirka 95 kg men axlar, traps, bröst och rygg verkar ställa till det ordentlig. Hur mycket går det på att sy upp en kostym hos Oscar?
Tycker Brothers tjänst med tyger från bland annat Loro Piana och Cerruti känns väldigt prisvärt! För en måttsydd kostym för 6500kr känns som den kommer se bättre ut än en "vanlig" kostym i samma prisklass, men jag kanske är ute och cyklar?
Det beror helt på vad man menar men "måttsytt", som brukligt. OJs tjänst är en helt vanlig MTO/enstyckstillverkning där man specar mönster, tyg och konfektionsstorlek, men kostar å andra sidan bara 750 spänn för en kostym (400+200 exkl moms).
Rose & Born är väldigt bra men då ligger vi i en annan prisklass och då konkurerar du även med ex saman amel. Med det sagt så tycker jag absolut det är värt att lägga de extra 5k som behövs för att kunna sy upp hos R&B eller Saman, kvalitet före kvantitet..Anton! Kolla även in rose& Born och deras MTM.
När du har din "egentliga storlek" istället för 100-storlekar, blir inte armar, kavaj och ev byxben rätt korta då? Jag är 191 cm och kan inte tänka mig att annat än 100-storlekar skulle vara gångbart åtminstone såvitt gäller Suitsupply och OJ...