Är det ett par lakritsbalkar som skymtas på David Laurens fötter, eller missar jag något? :O
![]()
Kan ju vara cowboy-boots. Vanligt i familjen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det ett par lakritsbalkar som skymtas på David Laurens fötter, eller missar jag något? :O
![]()
Hört att David burit det tidigare, även om jag ställer mig tveksam till någon annan än Ralph himself med smoking och boots. De skor David bär ser dock väldigt klumpiga ut, fast det kanske hans boots är iochförsig.Kan ju vara cowboy-boots. Vanligt i familjen.
Hört att David burit det tidigare, även om jag ställer mig tveksam till någon annan än Ralph himself med smoking och boots. De skor David bär ser dock väldigt klumpiga ut, fast det kanske hans boots är iochförsig.![]()
Lider med dig. Jag brukar stryka ”åttondelarna” var för sig (d v s från sömmen och ut).Jag avskyr att stryka pressveck på byxor -- har ni några tips för hur man får till det? Tar väldigt lång tid för mig att få till nåt som ser halvdant ut.
Kemtvätt?Jag avskyr att stryka pressveck på byxor -- har ni några tips för hur man får till det? Tar väldigt lång tid för mig att få till nåt som ser halvdant ut.
Som gammal hockeymålvakt tar jag illa upp, fast beskrivningen passar in på mig också.Jag söker egentligen något som jag kan köra utanpå jeans på jobbet.
Jag sitter i ett kontrollrum och det blir ofta obekvämt att sitta med en skjorta nedstoppad, samtidigt som min arbetsplats i övrigt är välordnad, men inte formell. Jag har inga problem alls med att klä upp mig, men det hamnar lätt fel i sammanhanget så det bör vara en lämplig nivå.
Gärna något som flirtar lite med mitt arv från skog och inlandet, jag tänker rutigt mönster utan att det går överstyr.
Jag är byggd lite som en hockeymålvakt, inte direkt fet men slimmade jeans och extra slim skjorta funkar inte.
Jag kör gärna uppvik på skjortan,
![]()
Min kroppsform är rätt mycket åt det här hållet, jag ser dock inte i närheten av lika bra ut ska jag tillägga.
Så mina jeans är inte stramare än dessa generellt.
Senaste månaderna vet jag inte, har det skett några stora förändringar? De jag hört med har varit nöjda i relation till priset men det som är mest övergörande är ju alltid personen som måttar.Ngn som testat brothers mtm de senaste månaderna och kan ge en kort review
Äger en sådan https://www.sir.se/se/marken/sir-of-sweden/agnelli-white-shirtSkjortor från Sir of Sweden.
Nån som äger och har ett utlåtande?
Du vill inte köra piké?Jag söker egentligen något som jag kan köra utanpå jeans på jobbet.
Jag sitter i ett kontrollrum och det blir ofta obekvämt att sitta med en skjorta nedstoppad, samtidigt som min arbetsplats i övrigt är välordnad, men inte formell. Jag har inga problem alls med att klä upp mig, men det hamnar lätt fel i sammanhanget så det bör vara en lämplig nivå.
Gärna något som flirtar lite med mitt arv från skog och inlandet, jag tänker rutigt mönster utan att det går överstyr.
Jag är byggd lite som en hockeymålvakt, inte direkt fet men slimmade jeans och extra slim skjorta funkar inte.
Jag kör gärna uppvik på skjortan,
![]()
Min kroppsform är rätt mycket åt det här hållet, jag ser dock inte i närheten av lika bra ut ska jag tillägga.
Så mina jeans är inte stramare än dessa generellt.
Har ett par. Jämförbara med oscar jacobsson, tiger,... Skulle du ha turen att de sitter perfekt på dig i passformen så körSkjortor från Sir of Sweden.
Skjortor från Sir of Sweden.
Äger en sådan https://www.sir.se/se/marken/sir-of-sweden/agnelli-white-shirt
Bra passform för mig 189/80 och härlig kvalitet.
Helt klart trevlig skjorta för priset, men inget utöver det vanliga.
Har ett par. Jämförbara med oscar jacobsson, tiger,... Skulle du ha turen att de sitter perfekt på dig i passformen så kör
Jag har kanske haft en 4-5st varav nog alla i olika material. Ingen av mina krympte mer än någon annan skjorta jag ägt, jag kör regelbundet mina skjortor i 60 grader då jag spenderar en del tid jobbande i varma länder.Min, den enda jag har, krymte en hel del. Eller så blev jag tjockare. Vill inte riktigt ta reda på vilket.
/B
Jag har kanske haft en 4-5st varav nog alla i olika material. Ingen av mina krympte mer än någon annan skjorta jag ägt, jag kör regelbundet mina skjortor i 60 grader då jag spenderar en del tid jobbande i varma länder.
Min, den enda jag har, krymte en hel del. Eller så blev jag tjockare. Vill inte riktigt ta reda på vilket.
/B
Jag har kanske haft en 4-5st varav nog alla i olika material. Ingen av mina krympte mer än någon annan skjorta jag ägt, jag kör regelbundet mina skjortor i 60 grader då jag spenderar en del tid jobbande i varma länder.
Då ligger alltså problemet troligen hos mig och jag ber att vi omgående släpper ämnet.
/B
Hm...tror du har hittat rätt typ av plagg om den ska funka under rock oxå.Letar efter en enklare jacka som fungerar vår/sommar och kan kombineras under en rock nu på vintern. Hittade denna https://www.careofcarl.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=15335711r men tänkte kolla om nån annan har nåt tips?
För den typen av jacka kan jag rekommendera en kik på: https://adaysmarch.se/shop/overshirts.Letar efter en enklare jacka som fungerar vår/sommar och kan kombineras under en rock nu på vintern. Hittade denna https://www.careofcarl.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi?funk=visa_artikel&artnr=15335711r men tänkte kolla om nån annan har nåt tips?
Har ett par ullbyxor och ett par skjortor. Upplever att kvallen är god, men att detaljnivån inte direkt är uppseendeväckande.Hur är A Day’s March i kvaliten? Ser ut att ha en del snygga grejer till rimliga priser, såg bland annat kostymen i flannel.
Dra in o snacka med Per vettja, störtskön o hjälpsam.Någon som sett denna irl från Dondup?
Bra kvalite?![]()
Dra in o snacka med Per vettja, störtskön o hjälpsam.
Har en hel del grejer därifrån (merinoullströjor, overshirts, skjortor m.m)Hur är A Day’s March i kvaliten? Ser ut att ha en del snygga grejer till rimliga priser, såg bland annat kostymen i flannel.
Hur är A Day’s March i kvaliten? Ser ut att ha en del snygga grejer till rimliga priser, såg bland annat kostymen i flannel.
Har ett par ullbyxor och ett par skjortor. Upplever att kvallen är god, men att detaljnivån inte direkt är uppseendeväckande.
Gäller att väga varje kategori mot alternativ dock, skulle jag säga. Vet inte om jag tycker att det är värt med 900kr för deras skjortor, t.ex.