• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Är det ett par lakritsbalkar som skymtas på David Laurens fötter, eller missar jag något? :O
7CD3B01F-C4EB-4990-B846-42F6757C46C0.png

Kan ju vara cowboy-boots. Vanligt i familjen.

Jag söker egentligen något som jag kan köra utanpå jeans på jobbet.
Jag sitter i ett kontrollrum och det blir ofta obekvämt att sitta med en skjorta nedstoppad, samtidigt som min arbetsplats i övrigt är välordnad, men inte formell. Jag har inga problem alls med att klä upp mig, men det hamnar lätt fel i sammanhanget så det bör vara en lämplig nivå.

Gärna något som flirtar lite med mitt arv från skog och inlandet, jag tänker rutigt mönster utan att det går överstyr.
Jag är byggd lite som en hockeymålvakt, inte direkt fet men slimmade jeans och extra slim skjorta funkar inte.

Jag kör gärna uppvik på skjortan,

807B3A06-6668-4A0C-8A7D-8A24502C4290.jpeg

Min kroppsform är rätt mycket åt det här hållet, jag ser dock inte i närheten av lika bra ut ska jag tillägga.
Så mina jeans är inte stramare än dessa generellt.
Som gammal hockeymålvakt tar jag illa upp, fast beskrivningen passar in på mig också. :)

Jag söker egentligen något som jag kan köra utanpå jeans på jobbet.
Jag sitter i ett kontrollrum och det blir ofta obekvämt att sitta med en skjorta nedstoppad, samtidigt som min arbetsplats i övrigt är välordnad, men inte formell. Jag har inga problem alls med att klä upp mig, men det hamnar lätt fel i sammanhanget så det bör vara en lämplig nivå.

Gärna något som flirtar lite med mitt arv från skog och inlandet, jag tänker rutigt mönster utan att det går överstyr.
Jag är byggd lite som en hockeymålvakt, inte direkt fet men slimmade jeans och extra slim skjorta funkar inte.

Jag kör gärna uppvik på skjortan,

807B3A06-6668-4A0C-8A7D-8A24502C4290.jpeg

Min kroppsform är rätt mycket åt det här hållet, jag ser dock inte i närheten av lika bra ut ska jag tillägga.
Så mina jeans är inte stramare än dessa generellt.
Du vill inte köra piké?

Skjortor från Sir of Sweden.

Nån som äger och har ett utlåtande?

Äger en sådan https://www.sir.se/se/marken/sir-of-sweden/agnelli-white-shirt
Bra passform för mig 189/80 och härlig kvalitet.
Helt klart trevlig skjorta för priset, men inget utöver det vanliga.

Har ett par. Jämförbara med oscar jacobsson, tiger,... Skulle du ha turen att de sitter perfekt på dig i passformen så kör

Min, den enda jag har, krymte en hel del. Eller så blev jag tjockare. Vill inte riktigt ta reda på vilket.

/B

Någon som har erfarenhet från Brothers MTM i Lund eller Malmö? Som det nämnts tidigare är det ju avgörande vem som måttar, och tänkte om det finns någon i butiken som är att rekommendera.

Jag är lite sugen på ett par mörkblå flanellbyxor med högre midja :angel:

Min, den enda jag har, krymte en hel del. Eller så blev jag tjockare. Vill inte riktigt ta reda på vilket.

/B
Jag har kanske haft en 4-5st varav nog alla i olika material. Ingen av mina krympte mer än någon annan skjorta jag ägt, jag kör regelbundet mina skjortor i 60 grader då jag spenderar en del tid jobbande i varma länder.
Då ligger alltså problemet troligen hos mig och jag ber att vi omgående släpper ämnet.

/B
:D

Beställde min första MTM-kostym från Suitsupply idag. Mörkgrå VBC S'110 / 230g, ska bli spännande att se slutresultatet :)
6000kr för fullkanvas och en jäkla massa justeringsmöjligheter får man väl säga är grymt prisvärt!

Hur är A Day’s March i kvaliten? Ser ut att ha en del snygga grejer till rimliga priser, såg bland annat kostymen i flannel.
Har ett par ullbyxor och ett par skjortor. Upplever att kvallen är god, men att detaljnivån inte direkt är uppseendeväckande.
Gäller att väga varje kategori mot alternativ dock, skulle jag säga. Vet inte om jag tycker att det är värt med 900kr för deras skjortor, t.ex.

Tänk nu på att kvalité inte bara är slitstyrka:)
Det har @Whedda lärt mig
(Obs, ironi och inget elakt menat då jag har respekt för din kunskap inom området)

Har själv Overshirt från A days march som jag gillar. Även två ocbd skjortor, varav en reklamerades efter en tvätt pga sprack upp i sömmen. Ang passformen så tycker jag det är lite tighta och jag har gått upp i storlek.
Prisvärda...nja...möjligen overshirten men inte skjortorna till ordinarie pris.

Hur är A Day’s March i kvaliten? Ser ut att ha en del snygga grejer till rimliga priser, såg bland annat kostymen i flannel.
Har en hel del grejer därifrån (merinoullströjor, overshirts, skjortor m.m)
Tycker man får vad man betalar för. Förvisso handlat det mesta på rea och då känns det väldigt prisvärt. Skjortor för 500 ish, overshirt för 750-1000kr, tröjor 5-600 ish

Har ett par ullbyxor och ett par skjortor. Upplever att kvallen är god, men att detaljnivån inte direkt är uppseendeväckande.
Gäller att väga varje kategori mot alternativ dock, skulle jag säga. Vet inte om jag tycker att det är värt med 900kr för deras skjortor, t.ex.

Villig hålla med, har en overshirt i canvas och en skjorta. Överlag helt ok kvalite. Båda har hållit formen i den vardera tvätt de fått. Båda mjuka och sköna. Jag köpte dem via afound där overshirt gick för ca 60% av nypris och skjortan var nog nedsatt ungefär detsamma så gav 200kr. Det var de värda. Hade nog inte betalat fullpris för dem dock, möjligtvis overshirt (svårt hitta alternativ) men inte ~ 900kr för skjortan. Passform var för mig överraskande bra, skjortan skulle dock kunna varit lite längre och då är jag ändå bara 1.73m lång...

Tillbaka
Topp