• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Kläderna gör mannen

Kolla Derek Rose, kanske får stretcha budgeten med nån hundring dock
Nån hundring extra funkar nog! Tack!
Berg&Berg tror jag hade någon i flanell. Ge det lite tid så har du snart rean igång och pyjamas väl inom budget.
Jo, hittade Berg&Bergs. Såg fina ut, tillverkade i Italien. Fanns även tunnare för varmare årstider. 1.900kr. Hade tänkt att kika framför allt på mellandagsrea, så vi får se vad som händer där! Precis rätt stuk som jag tänker mig iallafall.

Jag har kikat på en från suitsupply men då antar jag att plisseringen är likt Mazzarelli och bergberg som du nämner. Jag ska kolla in 100 Hands och SA :) tack för tipset!

Kika på skjortorna från Lund & Lund’s egna linje. De släppte de rätt nyligen och de har blivit mycket populära redan. Plissering både i axel och övre rygg. Mysig krage! Första gången som jag inte behöver korta ärmarna också. Ligger på 1500 kr.

Nån hundring extra funkar nog! Tack!

Jo, hittade Berg&Bergs. Såg fina ut, tillverkade i Italien. Fanns även tunnare för varmare årstider. 1.900kr. Hade tänkt att kika framför allt på mellandagsrea, så vi får se vad som händer där! Precis rätt stuk som jag tänker mig iallafall.
Den här från Derek Rose såg inte så dum ut... 160 pund är inte så farligt heller. Sen kanske den går att få monogramerad vid bröstfickan också...
Precis det klassiska stuket jag är ute efter! Ett par svarta skinntofflor på det också!
mens_classic_fit_piped_pyjamas_balmoral_3_brushed_cotton_navy_model.jpg

Skulle vilja komplettera skjortgarderoben lite. Basic-grejer egentligen.

Vit och ljusblå oxford.
Vit och ljusblå med cutaway.

Kriterierna är att tyget måste vara ganska mjukt mot huden (för många skjortor som är direkt osköna mot min rätt så känsliga hals, tydligen), och att kragarna ska vara snygga. Inga HM-kragar.
Och just det, inte mer än en bit över tusenlappen styck.

Tips? (har givetvis koll på Stenströms, Eton osv i största allmänhet, men tar gärna tips på specifika modeller!)

Vit och ljusblå oxford.

Kriterierna är att tyget måste vara ganska mjukt mot huden (för många skjortor som är direkt osköna mot min rätt så känsliga hals, tydligen), och att kragarna ska vara snygga. Inga HM-kragar.

Tips? (har givetvis koll på Stenströms, Eton osv i största allmänhet, men tar gärna tips på specifika modeller!)

Shirtonomy!

Känner att jag skulle vilja ha en klassisk flanellpyjamas att ha som loungewear hemma. Vad finns det för bra märken för sånt?
Inte för snordyrt, typ upp till 1.500 kanske.
Jag kör alltid pyjamas från Brooks Brothers. Tyvärr verkar de ha ett väldigt dåligt utbud av flanell just nu.
https://www.brooksbrothers.com/mens/sleepwear/0227,sv_SE,sc.html?lid=leftnav-menu
Ska du köpa Brooks Brothers brukar de alltid ha en rejäl rea juldagen.
MN00302_NAVY

Min favorit just nu (och senaste tre åren) från Brooks Brothers (taskig bild, men mobilkamera utan dagsljus...:banghead:):
bb4p257u0000000000000-.jpg
:

Vit och ljusblå oxford.

Uniqlos oxfordskjortor för 249kr är mycket pang för pengen

Dock små kragar som gör att de känns informella. Ska man ha dem till kavaj bör man välja en modell med högre krage tycker jag.
Absolut. Jag tänkte bara basicskjortor = sånt man har under en pullover men kan ju vara så att det inte är det @vaniljglass efterfrågar då hans budget är rätt mycket högre
Uniqlo såg ju absolut inte värdelösa ut, men tänkte mig några snäpp upp ändå.

Vit och ljusblå oxford.

https://www.hawesandcurtis.co.uk/new-arrivals/mens/formal-shirts
https://www.hawesandcurtis.co.uk/menswear/shirts/weekend-collection

Vit och ljusblå oxford.

Schnaydermans?
Köpte en del från dem för några år sedan men har nu gått vidare. Vill ha lite längre kragar bl.a.
https://schnaydermans.com/product/oxford-one-regular-stripe-blue-white/

Skit imo. Jag köpte två skjortor och har fortfarande inte fått rätt på storlekarna, sådär ett halvår senare.

För runt tusingen får du inte bättre än stenströms. Du kan hitta mazzarelli för 1.5k kanske.

Annars vänta tills mellandagarna eller januari när det blir rea på typ careofcarl etc, där kan du få barba för 1000kr.

Tråkigt att du inte har fått rätt på dina mått.

Jag har bara positivt att säga om Shirtonomy, till och med min första skjorta satt i stort sett perfekt vilket var långt över min förväntan. Kvaliten når kanske inte riktigt Stenströms-nivå, men för pengarna tycker jag det är mycket bra (förutsatt att man får till passformen givetvis).

Vit och ljusblå oxford.

Tycker OJs Oxfords är schyssta
https://www.oscarjacobson.com/sv-se/article/harry_slim_oxfordskjorta_11098645?attr1_id=13

Tillbaka
Topp