• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Kläderna gör mannen

plundberg

Omega
2-Faktor
Mörkgröna flannelbyxor - ris eller ros? Känns lite svårburet, men samtidigt inte så extremt. Det är just matchningen med skor får mig att fundera mest. Mörkbruna mockaskor - yes. Kommer dock inte på mycket utöver det. Svarta loafers antar jag krockar lite med just grönt?

Apropå byxor, vad tycker ni jag ska addera till byxgarderoben? Primärt består min (vinter)byxgarderob av flanellbyxor, majoriteten i olika nyanser av mellangrått. Har även ett par bruna samt några par marinblåa också. Beställde ett par mörkblåa mollskinnsbyxor igår för lite mer variation i garderoben. Flanell är verkligen ett favorittyg under den kallare tiden på året. Bör jag fokusera på att lägga till fler färger av flanell (ge gärna färgtips), eller bör jag kolla på andra material? :)
Mörkgröna byxor är riktigt snyggt! Skulle säga att det skulle funka till mörkbrunt, svart och burgundy.
Istället för fler flanellbyxor, kanske kika på manchester? Kolla in Drake's för lite inspo!
Slår också ett slag för manchester. Grön tunnspårig manchester är väldigt trevligt om du inte giller de bredspåriga. Annars är mollskin, men även cavarly twill samt whipcord trevliga under vinterhalvåret.
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Går i tankarna att sy upp en polo coat härnäst, men ej bestämt mig till hundra procent ännu. Vilka detaljer är mer eller mindre måsten att tänka på? T.ex. vikta ärmar och martingale-bälte är jag medveten om, men annat som t.ex. inverted back pleat, är det viktigt?
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Slår också ett slag för manchester. Grön tunnspårig manchester är väldigt trevligt om du inte giller de bredspåriga. Annars är mollskin, men även cavarly twill samt whipcord trevliga under vinterhalvåret.
Har både flanell och manchester i olika färger. Bland annat grönt. Den här tiden på året är nog grönt och brunt det som går mest i rotation.

Men det är ju svårt att säga om det är något du bör satsa på. 🤷🏻‍♂️ Kör på det du vill ha och trivs i.
 

-SC-

Omega
Hur har det gått för alla som har haft problem med utbetalningar från Pete & Harry?


71D76E06-F2F7-4B74-9C7A-BCCDFF4E378C.jpeg
 

Entruv

Omega
Är det Tradera ni fyndar på? Själv kikar jag en del där och har fiskat upp några gobitar

Tradera, Facebook lokalt och fjärran, lifestyle köp o sälj gömmer ibland fynd. Fysiska butiker i mindre städer och större städer. Tror det som bidrar mest till min egen framgång är att jag kan sitta o surfa kl 10:40 på en tisdag när resten av världen är upptagen, pga student :p
 

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
Någon här som har erfarenhet av ”George Fashions” på Kungsholmen? De verkar skräddarsy plagg på plats för väldigt lågt pris jämfört med andra skräddarhus i stan. Kollade in deras Instagram lite snabbt, kanske inte den mest moderna stilen måste jag säga…
 
Kanske avhandlat i stora mått men hur är det åsikterna kring kostymer/kavajer från Suitsupply numera? De verkar ju ligga i motsvarande pris som många andra liknande aktörer tex Oscar jacobsson, mfl. är de bättre, sämre eller likvärdiga med dessa och hur upplevs personal i butik?

Funderar också särskilt på skjortor hur står de sig där emot tex eton, Shirtonomy, Barons,OJ, Luca Falconi?
 

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
DR2A1Z-21002-01-800-1_1080x.jpg

Någon som vet var man kan hitta liknande plagg fast för en mer human peng än de 10 600 kr som Drake's tar? Behöver inte vara Casentino, mest färgen/zippen/fickorna som är det viktigaste
 

ScubaKing

Audemars
DR2A1Z-21002-01-800-1_1080x.jpg

Någon som vet var man kan hitta liknande plagg fast för en mer human peng än de 10 600 kr som Drake's tar? Behöver inte vara Casentino, mest färgen/zippen/fickorna som är det viktigaste

Valfri jakt och fiskebutik online. Såg en häromdagen man kan inte lyckas finna butiken igen. Tror den kostade 750kr och var deras premium modell. Sök på Fleece Jacka på google så bör du få träff på butiken. Naturkompaniet har en del med kring tusenlappen.

Butiken nedan har en hel del till suprbra pris med..


 

Falken

Panerai
Kanske avhandlat i stora mått men hur är det åsikterna kring kostymer/kavajer från Suitsupply numera? De verkar ju ligga i motsvarande pris som många andra liknande aktörer tex Oscar jacobsson, mfl. är de bättre, sämre eller likvärdiga med dessa och hur upplevs personal i butik?

Funderar också särskilt på skjortor hur står de sig där emot tex eton, Shirtonomy, Barons,OJ, Luca Falconi?
Vilka fler än OJ tänker du på som skulle vara likvärdiga i den prisklassen? Tycker OJ off the rack är väldigt trist, smalt & lådmidjat fortfarande. Där finns det roligare alternativ hos SS. Smidigt att skapa en måttprofil likt Blugiallo hos SS så kan du beställa allt från datorn/mobilen Made to measure utan att behöva besöka butiken. De har även en funktion där du typ kan simulera ihop outfits vilket är lite kul.

Gällande butiken är väl känslan lite att alla de bra säljarna från när de drog igång har lämnat och att det är mycket ny personal. Kan inte uttala mig om de nya då jag mest beställer hemifrån i dagsläget.
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor

Herr Potatis

Cartier
2-Faktor
En fråga om kavajlängd: Finns det någon regel kring längskillnad mellan kavajens fram- och bakdel? Sett att vissa kavajer är snäppet längre där bak, medan somliga istället har en längre framdel och sedan de som är symmetriska. Min senaste MtM-kavaj centimetern kortare där bak. Tänkte inte så mycket på det förrän jag såg mig i själv i spegeln tänkades på det. Såg ut som att man har en viss framåtlutning. Googlat lite och det verkar inte stå något konkret om hur det ska vara.
 

vanman

Rolex
2-Faktor
Några tips på märken som har prisvärda skjortor (vita) med mao/kina/murarkrage Har snöat in på det, men har svårt att hitta nått jag gillar…
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Hej, någon som vet mycket om varför samma material har olika tvättråd? Jag tänkte tvätta en casual kavaj som är i 100 % ull. Normalt kan man tvätta ull i ljummet vatten men här står det i tvättrådet att den enbart ska tvättas i dry clean. Ull som ull tänker jag. Någon som verkligen vet varför det blir olika tvättråd på samma material. Kan det ha med olika färgpigment att göra eller ärt det bara för att säkra upp sig om något går fel?
 
Topp