• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor i brons

kokosnuss07-1467482974073.jpg

kokosnuss07-1467483105921.jpg

nato_strap_co-1467483126924.jpg

Den verkar passa med det mesta, eller varför inte ett orange obris morgan gummi? :)
kokosnuss07-1467483162750.jpg

Ska bli kul att testa lite olika band till den sen. Läder verkar ju göra sig också! Skulle vilja få tag på något kraftigt band i tyg typ canvas som man kan slita på, lär ju passa sen när det blir lite patina på den.

Blir det mkt reklam för ett märkt men obris m har även ett grönt canvas i sitt sortiment, sett ett på armidan via wus ovh blev riktigt bra det med :)

Bidrar med en bild på min Maranez Bangla 47 (skev bild, är inte fullt så stor som det ser ut på min spaggetiarm). Stor som ett hus och ber inte om ursäkt för något. Kan ev användas som tillhygge om situation uppstår :)

image.jpeg

Min Armida med urverket seiko nh35a har nu varit igång i en vecka, alltså sen jag fick den. Märkte att den tappade lite i tid så jag tänkte att jag får mäta upp den. På två dygn har den tappat 2sek, det är ju riktigt jävla bra! Stabilt!

Kan väl inte bara jag som börjat få feelings för klockor i Brons, för nu börjar det faktiskt bli lite intressant då både Oris och Tudor släppt några riktiga godingar, priset är väl inte heller så farligt. Runt 30k för Orisen och 36k för Tudorn! Sen har man ju stora funderingar hur patinan kommer att se ut efter man använt klockan efter något års användning. Personlig har jag inte bestämt mig än för vilken jag gillar mest, men det kittlas något mer när jag tittar på Tudorn, tror jag :rolleyes:. Det är svårt, finns väl minst en av varje av dessa klockor på forumet redan då jag sett att Mr @sherwan bär en Oris och Mr @micke_s visade upp sin Tudor i någon paketöppning här för någon dag sedan. Det är jävligt svårt att välja någon av dom, det kanske måste bli så att man lägger vantarna på båda :D så man blir garanterat nöjd...

Oris Diver Sixty-Five.
Oris-Carl-Brashear-Limited-Edition_1-940x520.jpg
Oris-Carl-Brashear-Limited-Edition-ablogtowatch-2.jpg
691323_orig.jpg

Oris-Carl-Brashear-Limited-Edition-3.jpg

collage%201%20Oris_zps1d2dogju.jpg~original

Specifikationer.
oris specification.JPG
oris specification 2.JPG

oris specification 1.JPG
oris specification 3.JPG

oris specification 4.JPG

Tudor Black Bay Bronze
Tudor-Heritage-Black-Bay-Bronze-79250BM-Manufacture-Movement-chronometer-Baselworld-2016-5.jpg

Tudor-Black-Bay-Bronze-0687.jpg
Tudor_Heritage_Black_Bay_Bronze_8.jpg
Tudor-Black-Bay-Bronze-watch-22.jpg

8537050_tudor-heritage-black-bay-bronze-79250bm_tb2b150eb.jpg

tudor specificationer.JPG

Senast ändrad:
Här är en modell till:

Olivier
olivierbronze-8.jpg

Eftersom tråden bumpades vill jag passa på att varna, om någon ser och blir sugen, att absolut inte ge detta företag dina pengar. Folk på wus som väntat i 3år på klockor som aldrig kommer komma men ägaren tog gladeligen emot pengar för en andra "Barca" när de flesta fortfarande väntar på att få sin första generation. Visst några fick en klocka (grattis till dem) men väldigt många fick och lär aldrig få varken klocka eller cash tillbaka. Så
Varning...

image.jpeg Slänger in en bild på min Steinhart ocean one i bronce, har bytt ut gummit mot länk men kommer nog prova ett mörkbrunt läder också trivs bra med klockan till vardags.
image.jpeg

@Affe om du vill testa brons så kolla även på mikromärken som Helson, borelis, Armida, gruppo gamma som fått mkt kredd senaste åren. Många av dessa märken gör mkt bra och har stabila verk och har bra priser :)

Tack för tipset, får kolla upp dom, kostar som sagt inget att titta på bilder :D!

Gör det, köpt och haft en del mikrodykare genom åren och de blir bara bättre och bättre. Inte tudor säkert men för 1/5 av priset så :) Min favorit är nog denna, med 40eur rabatt just nu (om man gillar deras Facebook) och kul design lite ennebi men ändå inte.
image.png

http://gruppogammaeurope.com/index.php?id_product=33&controller=product&id_lang=3

Lycka till!
Själv får jag en mässingklocka på tisdag, lite sniknare än brons men kul ändå :)

Armida, Zoretto, Maranez, Stevral... Udda micromärken i snusdose-storlek och, let's face it, obefintligt andrahandsvärde.... :( Finns det så få modeller i brons från vanliga tillverkare? Bara limiterade Oris Brashear? Gillar ju looken...

Armida, Zoretto, Maranez, Stevral... Udda micromärken i snusdose-storlek och, let's face it, obefintligt andrahandsvärde.... :( Finns det så få modeller i brons från vanliga tillverkare? Bara limiterade Oris Brashear? Gillar ju looken...

Ett alternativ kan vara Tudor Black Bay Bronze.
Tudor-Black-Bay-Bronze-watch-1.jpg

Bilden lånad från webben.

• Like
Reactions: Ale

Tror du i procent rislerar loosa lika mkt på typ en Armida/Helson brons som på tudor/oris. Sen gäller det hitta en köpare, inte lika hett i Svedala som i ex USA. Annars kan jag rekommendera mikromärken :)

Det är just det som tilltalade mig och gjorde att jag valde den klockan jag gjorde! Ett udda micromärke med starkt limiterad upplaga! Brons för att det är riktigt coolt och är ett levande material... Så andrahandsvärde är totalt ointressant för mig då det här är en riktig keeper!:)

Tillbaka
Topp