Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En sådan har jag faktiskt också. Läcker på sitt sätt men får väldigt lite tid på handleden tyvärr.
Nice !!! Ja det är samma hos mig tyvärr. Jag tycker också det är lite dålig fjutt när det kommer till läsbarhet.
En sådan har jag faktiskt också. Läcker på sitt sätt men får väldigt lite tid på handleden tyvärr.
Det har jag inte tänkt på men när du säger det så lyser den inte så starkt i siffrorna. Coolt koncept med automatiskt urverk till en digital klocka. 82 dagars ”Power reserve” verkar inte stämma på mitt exemplar. Jobbigt att ställa tiden på den tycker jag. Anledningen att jag inte bär den så ofta är att jag tycker den sällan passar till klädsel eller tillfälle.Nice !!! Ja det är samma hos mig tyvärr. Jag tycker också det är lite dålig fjutt när det kommer till läsbarhet.
Iallafall min lyser ganska svagt vilket gör användbarheten lidande. Hur är din ?
Den är en mardröm att ställa, minst sagt. Jag struntar helt i att ställa datum pga detta.Det har jag inte tänkt på men när du säger det så lyser den inte så starkt i siffrorna. Coolt koncept med automatiskt urverk till en digital klocka. 82 dagars ”Power reserve” verkar inte stämma på mitt exemplar. Jobbigt att ställa tiden på den tycker jag. Anledningen att jag inte bär den så ofta är att jag tycker den sällan passar till klädsel eller tillfälle.
Cool. Är du nöjd med den?Har inte heller sett nån annan Tourby marine på forumet.
Mycket. Kul att kunna ha lite egen input på utseendet (kunde välja typ av krona, visare och hur borstning/polering skulle vara).Cool. Är du nöjd med den?
Finns det några fler 13ZN här? Gick en fin på auktion nu i våras som jag trodde kanske skulle dyka upp.
Cartiern i TT ser riktigt bra utCartier Santos Carrée two-tone i 18k vitguld och gulguld.
Jaeger Reverso 18k Quartz. Ref 250.1.08.
Patek Ellips 18k jumbo Quartz. Ref 3747.
Lite ovanliga tror jag nog
- Berätta gärna lite om den där!Breitling Skyracer
Cartier Santos Carrée two-tone i 18k vitguld och gulguld.
Jaeger Reverso 18k Quartz. Ref 250.1.08.
Patek Ellips 18k jumbo Quartz. Ref 3747.
Lite ovanliga tror jag nog
Hade inte @Moorflax just en sån därFinns det fler Anonimo Epurito på forumet?
Zodiac är en härlig klocka med ett helt underbart armband, länk eller nåt!Udda Seiko månfas
Zodiac Olympos, 60-tal
JLC jumbo från 1945 (kom även som Cartier)
Ingraham Wrist-O-Crat, amerikansk 30-talare
Sen är jag iallafall ensam om första generationens Reverso med den här specifika tavlan!
(@Aurum är vad jag vet den enda utöver mig med första generationens Reverso, med Tavannes-verk)
Han hade mer flax!Hade inte @Moorflax just en sån där
Ett litet litet tag var den i min ägo. Nu lever den ett hårt liv bland daytånor och misshandlade Victorinåxxer.Hade inte @Moorflax just en sån där
Tackar! Jo, länken på Zodiacen passar grymt bra! En fransk vintagelänk som jag köpte NOS på tratten för under hundringen!Zodiac är en härlig klocka med ett helt underbart armband, länk eller nåt!
Wrist-o-crat, en klocka med humor
Med risk för skilsmässa, en vintage Reverso måste man väl prova att ha!