• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor som du eventuellt är ensam ägare av här på forumet!

TNT

Omega
Kanske är jag ensam på forumet om denna!? En JLC Memovox E874, endast 550 st tillverkade. Lapis lazulis index och sunbursttavla i guld.
D8FBFEC9-5965-4B98-B6CE-FDCE098729FB.jpeg
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
51FBD15E-94F0-4AE2-B343-34D58D513289.jpeg

En sådan har jag faktiskt också. Läcker på sitt sätt men får väldigt lite tid på handleden tyvärr.
Nice !!! Ja det är samma hos mig tyvärr. Jag tycker också det är lite dålig fjutt när det kommer till läsbarhet.
Iallafall min lyser ganska svagt vilket gör användbarheten lidande. Hur är din ?
 

Adde72

Breitling
Nice !!! Ja det är samma hos mig tyvärr. Jag tycker också det är lite dålig fjutt när det kommer till läsbarhet.
Iallafall min lyser ganska svagt vilket gör användbarheten lidande. Hur är din ?
Det har jag inte tänkt på men när du säger det så lyser den inte så starkt i siffrorna. Coolt koncept med automatiskt urverk till en digital klocka. 82 dagars ”Power reserve” verkar inte stämma på mitt exemplar. Jobbigt att ställa tiden på den tycker jag. Anledningen att jag inte bär den så ofta är att jag tycker den sällan passar till klädsel eller tillfälle.
 

Equilibrium

Garth
2-Faktor
Det har jag inte tänkt på men när du säger det så lyser den inte så starkt i siffrorna. Coolt koncept med automatiskt urverk till en digital klocka. 82 dagars ”Power reserve” verkar inte stämma på mitt exemplar. Jobbigt att ställa tiden på den tycker jag. Anledningen att jag inte bär den så ofta är att jag tycker den sällan passar till klädsel eller tillfälle.
Den är en mardröm att ställa, minst sagt. Jag struntar helt i att ställa datum pga detta.
 

Husse

Patek
Udda Seiko månfas
snapseed-jpg.597800

Zodiac Olympos, 60-tal
4E3F666C-57B6-4806-80AC-CA9231C01373.jpeg

JLC jumbo från 1945 (kom även som Cartier)
C49BBAD0-CDD5-46A4-9041-D4C1C0BB49EC.jpeg

Ingraham Wrist-O-Crat, amerikansk 30-talare
98F3AA77-F476-4A1C-B8A9-419090C19A8A.jpeg

Sen är jag iallafall ensam om första generationens Reverso med den här specifika tavlan! :D
(@Aurum är vad jag vet den enda utöver mig med första generationens Reverso, med Tavannes-verk)
05D13C19-DFFE-4C16-BDE6-1BC131202353.jpeg
Zodiac är en härlig klocka med ett helt underbart armband, länk eller nåt!
Wrist-o-crat, en klocka med humor :)
Med risk för skilsmässa, en vintage Reverso måste man väl prova att ha! :D
 

Psykel

Patek
Zodiac är en härlig klocka med ett helt underbart armband, länk eller nåt!
Wrist-o-crat, en klocka med humor :)
Med risk för skilsmässa, en vintage Reverso måste man väl prova att ha! :D
Tackar! Jo, länken på Zodiacen passar grymt bra! En fransk vintagelänk som jag köpte NOS på tratten för under hundringen!
Är nog inte bara ensam om en Wrist-O-Crat på forumet, utan förmodligen ensam om att ha en klocka med ordvits dessutom! :D
Reverson är min absoluta favoritklocka (skulle må bra av en service, så den bärs tyvärr inte så ofta pga risk att slita ut svårhittade delar). Jag har skrutit om detta time and time again, men jag plockade upp min på tratten för löjliga 7.400kr.
 
Topp