• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor som du eventuellt är ensam ägare av här på forumet!

B.Holmström

Breitling
Inte sett nån annan VM-klocka från 1994.
E04DCADA-7F9F-4976-8CD0-83A2FCEA8288.jpeg
En sån har jag inte nu, men fick en av min farmor en gång för många många år sedan.
 

xuper

Cartier
2-Faktor
Jag tror iallafall att jag är ensam om denna, skulle dock ljuga om jag sa att jag har full koll på alla klockor på forumet ;)
 

Bilagor

  • 9D0721D1-B526-4352-816D-F9A45CE9A4E3.jpeg
    9D0721D1-B526-4352-816D-F9A45CE9A4E3.jpeg
    121.4 KB · Visningar: 7

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Snygg! Förlåt om jag ställer en typisk nybörjarfråga, men producerades klockan under Geralds namn och inte ett sedvanligt klockmärke? Har aldrig sett något liknande! :)
Inte så konstig fråga då Gerald Genta är mer känd som en designer än som varumärke. Min klocka är tillverkad av företaget mr Genta startade och drev. Ett rätt framstående klockmärke om än nedlagt och relativt okänt/oälskat i våra kretsar.
 

Magnuss0n

Omega
2-Faktor
Inte så konstig fråga då Gerald Genta är mer känd som en designer än som varumärke. Min klocka är tillverkad av företaget mr Genta startade och drev. Ett rätt framstående klockmärke om än nedlagt och relativt okänt/oälskat i våra kretsar.
Okej, ja jag vet honom bara som designer - det var kul att få lära sig något nytt! Det känns ju som att det är på grund av att märket inte har någon publicitet som det är okänt, snarare än designen på klockorna (där Gerald är väldigt framstående)! Tack för infon :)
 

RobinVV

Breitling
Har en Orient som jag varken vet namnet på eller kan finna någonstans på nätet så jag är nog en av relativt få ägare iaf haha. Fått till mig att den förmodligen är från 80-talet.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    102.6 KB · Visningar: 6
Topp