• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor som du eventuellt är ensam ägare av här på forumet!

larmar

Cartier
2-Faktor
Tror jag är ensam om denna, gillar Vulcain mer och mer... (gammal bild)
IMG_20170211_101207.jpg
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Har säkert flera som jag är ensam om men den här är bland de roligare tycker jag. En ASU, AB Svenska Urdepoten. Tror det är ett Valjoux 7733 i den men jag har aldrig öppnat den och säljaren visste inte. 200 m stålboett som den delar med t ex en ovanlig variant av Croton Cronomaster Aviator Sea-Diver, och en snygg Singer-tavla med både Tachy- och telemeterskalor, och regattanedräkning på högra subtavlan.
fEy4Ilg.jpg
 

Husse

Patek
Har säkert flera som jag är ensam om men den här är bland de roligare tycker jag. En ASU, AB Svenska Urdepoten. Tror det är ett Valjoux 7733 i den men jag har aldrig öppnat den och säljaren visste inte. 200 m stålboett som den delar med t ex en ovanlig variant av Croton Cronomaster Aviator Sea-Diver, och en snygg Singer-tavla med både Tachy- och telemeterskalor, och regattanedräkning på högra subtavlan.
fEy4Ilg.jpg
Den är ruggigt bra, den där!
Gillar kombon av tachy och telemeterskala, då blir det ju en riktigt praktisk klocka!
Kommer från en plats där vi hade hemska åskväder under min uppväxt.
Järnhaltig backe!
 
Topp