• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor som du eventuellt är ensam ägare av här på forumet!

Justdix

Cartier
2-Faktor
Tror jag är ganska ensam med denna seiko 6105-8009 från 1968
IMG_20191007_085823_568.jpg
 
Alltså, Triwa är ju inget man skryter om på klockforum men jag har inte sett en enda Triwa TIO här även om jag tror att de borde finnas. Ändå ett svenskt märke, Miyota 9015, limiterad tioårsjubileumsutgåva och ärligt talat väldigt egen design.
IMG_20190904_191525.jpg


Ebel ser man inte mycket av heller. Farsans gamla Sportwave Diver som jag ärvt.
IMG_20190907_173626.jpg
 

Husse

Patek
Alltså, Triwa är ju inget man skryter om på klockforum men jag har inte sett en enda Triwa TIO här även om jag tror att de borde finnas. Ändå ett svenskt märke, Miyota 9015, limiterad tioårsjubileumsutgåva och ärligt talat väldigt egen design.
IMG_20190904_191525.jpg


Ebel ser man inte mycket av heller. Farsans gamla Sportwave Diver som jag ärvt.
IMG_20190907_173626.jpg
Triwan är ju både snygg och frän!
Roliga visare, höjer ju hela anrättningen till en ny nivå! :)
 
Senast ändrad:
Triwan är ju både snygg och den!
Roliga visare, höjer ju hela anrättningen till en ny nivå! :)
Jag håller helt med. Triwa i sig är inte direkt underskattade men jag tycker att de har en distinkt egen design på sina klockor. Man känner igen en Triwa, på gott och ont. Denna är riktigt rolig och en keeper. Nr. 270 av 300 producerade.
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
Har tittat igenom i princip hela tråden. En hel del kul, samtidigt förstår man ju att folk är ensamma om en hel del av klockorna i den här tråden. :)

Alltså no offense, gillar att inte alla kör Rolex gmt osv. Men flera ggr kommer jag att tänka på ”ordspråket” -Ett ansikte bara en mor kan älska.
 

wotan

Rolex
Har tittat igenom i princip hela tråden. En hel del kul, samtidigt förstår man ju att folk är ensamma om en hel del av klockorna i den här tråden. :)

Alltså no offense, gillar att inte alla kör Rolex gmt osv. Men flera ggr kommer jag att tänka på ”ordspråket” -Ett ansikte bara en mor kan älska.
Visst syftar du på rolex GMT med ordspråket?:)
 
Topp