• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Klockor som du eventuellt är ensam ägare av här på forumet!

Skulle tro att jag är ensam om den här, iallafall med skyddet på! Tissot Antimagnetique, med original skeletterat skydd. Ca 1939.
IMG_2735.jpeg
IMG_2759.jpeg
Snygg! Antar att skyddet är pga avsett bruk i krigsmiljö? Något svåravläst då, men smart lösning! Minute-track, katedralvisare och subsekund - härlig modell!

Snygg! Antar att skyddet är pga avsett bruk i krigsmiljö? Något svåravläst då, men smart lösning! Minute-track, katedralvisare och subsekund - härlig modell!

Tack för fin analys! Ja, min farfar skaffade den när han var inkallad under kriget. Tror han kallade det stridsvagnsskydd. Klockan kanske klarade att bli överkörd av en stridsvagn; tråkigt bara för den som hade den på armen;-)

Tack för fin analys! Ja, min farfar skaffade den när han var inkallad under kriget. Tror han kallade det stridsvagnsskydd. Klockan kanske klarade att bli överkörd av en stridsvagn; tråkigt bara för den som hade den på armen;-)
Pansarskydd är nog den benämning som oftast används. Känns som att pansar var ett modeord för något som var extra hållbart på den tiden. :)

Jättefin klocka!

CA0DE21C-3C60-4F2E-A680-35EFA1841EAA.jpeg
Först stort tack till Affe som startade denna tråd! Underbart att se alla fantastiska klockor som inte jag sett förut:).
Först ut en Sandoz som jag tror jag är ensam om.
Longines Heritage 1945(osäker?).
329F95E1-183C-4C04-82D6-3E4C8AAE401D.png

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp