• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Klockor som du eventuellt är ensam ägare av här på forumet!

Klockjägaren

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Zenith Chronograph med El Primero från 1988. Enligt Rösslers bok så har den bara tillverkats i 340 exemplar. Kanske är jag ensam om den?
EA1FBD22-F29F-4F08-8884-E23E31081077.jpeg
 
Senast ändrad:

M.B.

Cartier
Varför helt plötsligt engelska? o_O

Han kanske är snäll och tar hänsyn till min signatur bara, men det är lugnt - jag kan ju svenska, dock inte som modersmål.

What a wonderful piece! I have to admin, A. Lange und Söhne are difficult to beat when it comes to looking very haute horologie. Would you mind sharing a few more pics of this lovely watch?

Javisst! Här är en live. Man kanske borde starta en A. Lange & Shöne tråd :D


dd.png
 

Drencrom

Omega
Hebreiska, bott här i tre år nu. Föredrar hellre att bli flytande i svenska än att prata engelska, skrev det bara som en disclaimer ifall jag råkar skriva något dumt :D

Bjuder på urverket för att hålla oss on-topic (serial och urverksnummer censurerat)

20191130_130357-01.jpeg
Vackra proportioner på det urverket, fyller ut boetten väl.
 

Tommy_83

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Denna har jag alltid varit lite avis på, haft tankar på att köpa till en passande länk?
Jag har kollat lite på länkar. Fegade ur på en från eBay med bra pris. Men nu har jag inte hittat nån vettig på länge. Är lite rädd för kopior också.
Skulle helst vilja ha ett tidsriktigt Jubilee med hidden clasp. Men funkar ju med president på denna också.
 
Senast ändrad:
Topp