• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Klocksnack lanserar Webbshop!

Spree

Breitling
Jo jag är 99% säker på att det där är fel bilder.
Jag är 100% säker på att F är mindre.

Ja så som jag har förstått det, som jag tidigare skrev står "F" för "Fine" och "S" står för "Standard" där standard är större.
Jag beställde Bergeon 6767-F för några veckor sedan och hoppas att jag får hem den mindre varianten. Svårt att veta om det är bilderna som eventuellt är fel eller titeln på produkten.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Ja så som jag har förstått det, som jag tidigare skrev står "F" för "Fine" och "S" står för "Standard" där standard är större.
Jag beställde Bergeon 6767-F för några veckor sedan och hoppas att jag får hem den mindre varianten. Svårt att veta om det är bilderna som eventuellt är fel eller titeln på produkten.
Ja det bör korrigeras. F är mindre som sagt.
 

Spree

Breitling
Fick hem min 6767-F modell idag. Det är den mindre modellen, så för mig blev det helt rätt. Skulle någon däremot köpt en 6767-F och följt bilden samt infon på hemsidan skulle man förväntat sig den större modellen. Det som måste korrigeras på hemsidan är alltså att bilden för 6767-F är egentligen 6767-S och vise verse. Och sen är infon på produkterna också fel.

För att klargöra ifall någon sitter hemma och skall beställa innan detta korrigeras, köp 6767-F på hemsidan om du letar efter Fine-End. Alltså mindre varianten som är bäst för "all around" arbete, med läderband samt länk.
Köp 6767-S om du vill ha den större modellen som sägs vara bättre för läderband.
 

Maxer

Audemars
2-Faktor
Inte ett dugg. Jag tror att det som följer med är just ett Bergeon 6767-F fast med bara spateln.
Det är i alla fall precis likadant.
Stämmer. De är exakt likadana. Jag har lyckats böja ett par Bergeon-stift när det har varit bandstift som kärvar på äldre klockor. Kanske jag som varit våldsam, men lite besviken då det endå ska vara top of the line
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Till alla som köpt prenumeration på Out Of Time: första numret kom från tryckeriet i måndags och är i skrivande stund på väg genom postsystemet till alla prenumeranter (uppgedd leveranstid 1-3 dagar men med lite flex med hänsyn till att det är post- & paketrace hos alla speditörer så här innan jul)! :)
 
Topp