• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Viktigt Klocksnack uppdatering!

LS

Panerai
2-Faktor
Ser bra ut och flyter på riktigt fint!

Toppmenyn, måste den dyka upp automatiskt? Jag skulle gärna pinna den i toppen av sidan. På iPhone kan man bara trycka på toppen så scrollas man längst upp. Jag scrollar ofta snabbt ner och sedan sakta upp för att läsa ett inlägg. När då toppmenyn dyker upp som gubben i lådan måste jag scrolla igen. Vore bra med en setting för om den ska stanna längst upp.

”Nya” loggan ser fortfarande ut som något 9-åriga jag klistrat ihop i ett nedladdat Photoshop runt millenieskiftet...
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Varför står det "reacted to you post" och inte "liked your post" ? Man kan ju inte reagera med annan än gilla väl? Trådar man bevakar står det "... svarade på...". Alltså, den här blandningen av svenska och engelska är inte bra alls! Antingen eller.

Om du klickar på Like så kommer det en tumme upp, men om du håller kvar markören på Like så kommer det upp en rad olika alternativ.
Sen håller jag helt med om att det borde vara ett språk och att det ska vara svenska, men jag gissar att man ändrar det allt eftersom.
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Om du klickar på Like så kommer det en tumme upp, men om du håller kvar markören på Like så kommer det upp en rad olika alternativ.
Sen håller jag helt med om att det borde vara ett språk och att det ska vara svenska, men jag gissar att man ändrar det allt eftersom.
Rätt, man skall väl studera det här lite djupare innan man kommenterar. Ett lyft att man kan ogilla inlägg ("angry") kanske ?
 

Spud

Breitling
Jag är rätt ny här, så jag kan inte säga att "det var bättre förr" ;). Däremot tar det alltid ett tag att vänja sig vid en ny layout, font, språk, även om innehållet är samma.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Sorgens dag: Ni har tagit bort möjligheten att på ett smidigt sätt sortera köp/sälj på trådens startdatum. Nu går det i princip bara att titta på inläggen i den helt meningslösa "mest hetsigt bumpande-vinner" sorteringen :arghh:
Hur kan ni inte förstå att man vill se nya klockor till salu som default och inte samma gång på gång på gång på gång på gång...?

Sen kan ni ju ta bort "Bilder skickade: JA" i trådarna också. Rätt meningslös information.
 
Senast ändrad:

Derix

Patek
2-Faktor
Om man får komma med ytterligare feedback så har man via "reactions received" kunnat klicka på exempelvis "Speedmastertråden" i detta fall och hamnat på posten i fråga. Nu när jag klickar på länken så leden den bara till trådens förstasida.
Skärmbild 2020-10-13 130940.png
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Om man får komma med ytterligare feedback så har man via "reactions received" kunnat klicka på exempelvis "Speedmastertråden" i detta fall och hamnat på posten i fråga. Nu när jag klickar på länken så leden den bara till trådens förstasida.
Skärmbild 2020-10-13 130940.png

Bara att gå med markören till ”Your Post” och klicka så hamnar du på den post som har fått en like eller kommentar.

Skärmavbild 2020-10-13 kl. 13.12.34.png
 

plundberg

Omega
2-Faktor
Hemsidan känns rappare såväl som mycket trevligare att surfa runt på. Mycket bra jobbat. En god förbättring för forumet. :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Sorgens dag: Ni har tagit bort möjligheten att på ett smidigt sätt sortera köp/sälj på trådens startdatum. Nu går det i princip bara att titta på inläggen i den helt meningslösa "mest hetsigt bumpande-vinner" sorteringen :arghh:
Hur kan ni inte förstå att man vill se nya klockor till salu som default och inte samma gång på gång på gång på gång på gång...?

Sen kan ni ju ta bort "Bilder skickade: JA" i trådarna också. Rätt meningslös information.

Undrar om inte den funktionen helt enkelt inte finns i den här versionen av hemsidan. Det är samma på Uhrforum som har haft den här uppdateringen en längre tid. Där har man som har framförts ett antal gånger tidigare ;) 14 dagars mellanrum innan man kan bumpa igen.

Om det nu är så att man inte längre kan sortera på nya annonser vilket har varit motargumentet när längre bumpintervall förts på tal är det nog dags att man tittar över intervallet igen.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Undrar om inte den funktionen helt enkelt inte finns i den här versionen av hemsidan. Det är samma på Uhrforum som har haft den här uppdateringen en längre tid. Där har man som har framförts ett antal gånger tidigare ;) 14 dagars mellanrum innan man kan bumpa igen.

Om det nu är så att man inte längre kan sortera på nya annonser vilket har varit motargumentet när längre bumpintervall förts på tal är det nog dags att man tittar över intervallet igen.
Hela bumplogiken är vansinne. Tänk om eBay eller Blocket varit full av samma annonser hela tiden bara för att användaren tryckt på en knapp? Sajterna skulle dö ut direkt. Det finns ingen anledning till att bump överhuvudtaget ska existera. Överst kan man få hamna när pris sänks med mer än X% - annars aldrig.
 

Urtyp

Audemars
Undrar om inte den funktionen helt enkelt inte finns i den här versionen av hemsidan. Det är samma på Uhrforum som har haft den här uppdateringen en längre tid. Där har man som har framförts ett antal gånger tidigare ;) 14 dagars mellanrum innan man kan bumpa igen.

Om det nu är så att man inte längre kan sortera på nya annonser vilket har varit motargumentet när längre bumpintervall förts på tal är det nog dags att man tittar över intervallet igen.

Gör ett bokmärke av denna länk:

 
Topp