Trevlig edc från Böker.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Här kommer lite bilder på 3D kniven jag tidigare teasat om.
Lite information också.
3D-printad av 3D MetPrint AB i Älmhult. Denna fastbladskniv "printas", lager för lager genom att smälta rent rostfritt stålpulver i kvalitet 17-4 PH med laser. Inuti handtaget skildras en räv som iakttar sitt byte, en hare. Detta är en av de få 3D-printade knivar som finns, i hela världen. Hela kniven är "utskriven" i ett stycke. Efter utskriften behandlar man kniven i form av polering och värmebehandling. Specifikationer Blad och handtag i rostfritt stål, 17-4PH - korrosionsbeständigt stål Totallängd: 15,6cm Bladlängd: 5,8cm Bladtjocklek: 2,9mm
![]()
![]()
![]()
Ja det gör det verkligen, det är delvis det man velat visa upp med den här knivenPrinting ger verkligen nya möjligheter till metall-skapande. Gillart!
Nämen vad trevligt att den landade hos en KS:are!Nu kan man ju äntligen få posta här då man köpt sin första kniv av @TobiasD. En Spyderco Byrd Raven 2. Riktigt nice!![]()
Absolut! Trodde att det kunnat vara du som sålde den med tanke på namnet men var inte hellt hundra. Sen är det ju kul att du blivit värsta entreprenören.Nämen vad trevligt att den landade hos en KS:are!
Hoppas du är nöjd.
Jo det var jag. Jag tackarAbsolut! Trodde att det kunnat vara du som sålde den med tanke på namnet men var inte hellt hundra. Sen är det ju kul att du blivit värsta entreprenören.
Ser ju kanon ut! Min BMF använder jag knappt då den är i fint skick. Skall nog slipa upp min LMF och använda då den är i rimligare storlek och redan är välanvänd.En slidman / slidmakare är klar med slidan , blir kul att se när den kommer.
![]()
Riktigt fin, både formen och patinan!Tagit över en kniv jag hittade längst in i min mors kökslåda. Verkligen skön att använda.
![]()
![]()
Möjligen är mässingsnitarna till trähandtaget medans den i stål är till låsningen, men snyggt är det ju inte...Ni som kan knivar, jag har precis fått hem min Buck 112 (som var lite mindre än jag tänkt faktiskt), men en av "nitarna" är stålfärgad medans resterande är en passande mässingsfärgade. Ska det vara så eller är något fel?
![]()
Tror att det kan vara rätt, att stålniten har en annan funktion än de andra. Ska leta upp min när jag kommit hem!Ni som kan knivar, jag har precis fått hem min Buck 112 (som var lite mindre än jag tänkt faktiskt), men en av "nitarna" är stålfärgad medans resterande är en passande mässingsfärgade. Ska det vara så eller är något fel?
![]()
Ni som kan knivar, jag har precis fått hem min Buck 112 (som var lite mindre än jag tänkt faktiskt), men en av "nitarna" är stålfärgad medans resterande är en passande mässingsfärgade. Ska det vara så eller är något fel?
![]()
Snyggt! Bra grejer där!![]()
1. EK Knives M5 Bowie (richmond)
2. Mora Garberg (impulsköp)
3. Fällkniven F1 (bra allround)
4. Eka Swingblade (prövade på några jakter, gick tillbaka till F1)
5. Eka Swede 92? (Lumpenkniv)
6. Spyderco Dragonfly 2 (perfekt)
7. Böker Lil friend arrowhead (kul grej)
De flesta samlar damm men F1 och Dragonfly 2 är i ständigt bruk. Har precis beställt en Spycerco sharpmaker av @TobiasD ska bli riktigt roligt.![]()
Ni som kan knivar, jag har precis fått hem min Buck 112 (som var lite mindre än jag tänkt faktiskt), men en av "nitarna" är stålfärgad medans resterande är en passande mässingsfärgade. Ska det vara så eller är något fel?
![]()
Tack alla för hjälpen med min nya (första) kniv! Någon som har både 112 och 110 här inne?
Min ovan är också en 110:a.Tack alla för hjälpen med min nya (första) kniv! Någon som har både 112 och 110 här inne?
Jag har gott om dem.Är det någon av er som har japanska kockknivar med åttakantiga skaft som skulle kunna ta lite mått på handtagen?
Det jag är ute efter är bredd och höjd både fram och bak på handtaget och även längden.
tack på förhand!
Om du orkar får gärna mäta ett par olika. Så mest rent allmänt.Jag har gott om dem.
Till vilken typ, längd och vikt på kniv är det?
Det kan jag göra. Återkommer när jag sorterat.Om du orkar får gärna mäta ett par olika. Så mest rent allmänt.
Men det blad som fått mig att fundera är ett gyuto 230mm som väger ca 110g