Det intressanta är väl huruvida exempelvis Verner & Verner visste. De skriver uttryckligen att de är handgjorda i Göteborg. Naiva (som jag) eller lika fula fiskar får någon annan redan ut.Ok, rätt ska va rätt antar jag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det intressanta är väl huruvida exempelvis Verner & Verner visste. De skriver uttryckligen att de är handgjorda i Göteborg. Naiva (som jag) eller lika fula fiskar får någon annan redan ut.Ok, rätt ska va rätt antar jag.
Fy fan vad surt.Kan väl dela lite utbyte så att det inte bara blir min sida av det.
jag började med att ställa frågor på hans insta men han plockade bort dem dagligen.
Därefter skickade han ett DM men återkom inte när jag bad om hans syn på saken.
Då bad jag honom släppa det och ställde en fråga på Verner & Verners insta istället.
Och då blev det fart på svaren
Oavsett - det är bra knivar. Men det är inte vad de annonserats som.
Den övre heter Swede 45...Finns det något mer att berätta om dessa märkta Eka Sweden respektive Eskilstuna med några svagt synliga tecken ovanför möjligtvis "3230"...?
Aha... Stort tack för info! Du är ju grym på knivar måste jag ju sägaDen övre heter Swede 45...
Den undre är kul, med vad det ser ut, horn skollor. Tyvärr var det ju många som bara märkte "Eskilstuna" så det är svårt att avgöra smeden då. Halft obekräftat verkar det som att att knivar med 5 varv på korkskruven var lite "finare" medans de med 4 är vanligare.
Det finns ju litteratur att fuska medAha... Stort tack för info! Du är ju grym på knivar måste jag ju säga
Jo, men din kunskap snyter man inte bara ur hatten ändå, och framförallt så är du väldigt generös med att dela med dig av den Super bussigtDet finns ju litteratur att fuska med
Tackar så ödmjukast, men det är ju så vi vill att forumet ska fungera, man lär sig av varandraJo, men din kunskap snyter man inte bara ur hatten ändå, och framförallt så är du väldigt generös med att dela med dig av den Super bussigt
Jäklar vilket trevligt älgben, är det stabbat (ser ut att ha en spricka på längden)? Jag ska försöka mig på att byta ett par spräckta skollor i MOP på en gamling mot nya i G-10. Tyvärr vågar jag mig inte på att nita om, så det blir någon variant med lim. Ska bli kul att se ditt slutresultat
Tackar. Jag har färgat i omgångar med narvsvärta. Det är inte stabbat.Jäklar vilket trevligt älgben, är det stabbat (ser ut att ha en spricka på längden)? Jag ska försöka mig på att byta ett par spräckta skollor i MOP på en gamling mot nya i G-10. Tyvärr vågar jag mig inte på att nita om, så det blir någon variant med lim. Ska bli kul att se ditt slutresultat
Fler bilder behövs!Trevligaste kniven i min samling.
Flygvapnets första överlevnadskniv.
50-tal
Grattis! En sån där hade jag självklart också liggandes Bra att öppna flaskor med också! Det enda som stör mig är att man inte kan vända på clipen. Tip down funkar inte för mig. Känns märkligt bara.Blev en liten rackare idag, Kershaw Shuffle II, funkar till paketöppning, skära rep och lite pinnar, lanyard blev det direkt!
Men vadan, såklart jag hade köpt den av dig om jag var medveten, allt för forumfridenGrattis! En sån där hade jag självklart också liggandes Bra att öppna flaskor med också! Det enda som stör mig är att man inte kan vända på clipen. Tip down funkar inte för mig. Känns märkligt bara.
När jag först prova så slog jag för hårt, skall vara lätt på handen! Åtminstone på mässingsnit. Tror det var någon youtube video jag såg på!En bit på väg…
Slopade alroten och valde päronträ istället
tänker betsa i någon mörk ton som kontrasterar mot älghornet
nu är det bara att öva på att nita
Jag hoppas det Jag ska som sagt öva lite innan ihopsättning. Man lär sig något nytt varje gång man pular... denna gång vart lärdomen att såga mässings skalorna istället för att klippa. Plåten slår sig lite och man får hålla på å banka till den efteråt, allt bara för att man är ivrigNär jag först prova så slog jag för hårt, skall vara lätt på handen! Åtminstone på mässingsnit. Tror det var någon youtube video jag såg på!
Det fixar du!