Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket bra!
Var i består modningen? Den ser ut att ha en speciell egg…Mycket bra!
Jag kör en moddad Stout idag.
Var i består modningen? Den ser ut att ha en speciell egg…
Bra sandfärgad marathon där @JaggisMycket bra!
Jag kör en moddad Stout idag.
Tack! Hur känner du inför hot pink då?Bra sandfärgad marathon där @Jaggis
Ytterst tveksamtTack! Hur känner du inför hot pink då?
Super snyggt!
Nu börjar slutresultatet närma sig…
Rökt ek gör sig fint mot både mässingen och elfenbensfärgen
Mycket fin nu, blir bara bättre med åren!
Nu börjar slutresultatet närma sig…
Rökt ek gör sig fint mot både mässingen och elfenbensfärgen
Tack! Jag misstänker att kniven kommer åldras värdigare än jagMycket fin nu, blir bara bättre med åren!
Den var ju riktigt häftigDen här hängde med hem idag! Var för intressant för att lämna. Stansade stjärnor på skal och bolster, ca 75mm.
Är det någon som kan lysa upp med sin kunskap när det gäller märkningen. @BarbaBaba
Enligt säljare ska kniven vara från 20-30 talet!
All info uppskattas!
Stort tack! Var insnöad på någon svensk tillverkare då jag tyckte det började med PRIMA.Den var ju riktigt häftig
FJF, = F.J. Frenzel ifrån Tyskland. Jag hittade lite info om att dom blev "erkända" efter 1939 och att dom var leverantör åt tyska militären. Det betyder ju inte att din inte är ifrån tiden innan (vilket kanske är troligt) om dom gjorde mer "vanliga" knivar innan kriget
*testa att goggla på tyska så dyker det säkert upp någon bättre info
Stort tack! Var insnöad på någon svensk tillverkare då jag tyckte det började med PRIMA.
Stort tack för input! Jo, trodde först att det var prima stål! Jag gav 65kr så det var nog ok pris ändå!Står för Franz Josef Frenzel och innan det det delvis försvann stod det ”PRIMA STAHL” på bladet.
Företaget gjorde även korkskruvar, kul fynd!
Har du ett lås när du fäller ut den? Det fanns på vissa modeller. Vanligt också med ”halfstop” som inte var vanligt bland andra tillverkare under tiden.