Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hur har det gått?Manbugen är helt ny och ladybugen är på jobbet. Återkommer i veckan med jämförelse.
Hur har det gått?![]()
Suveränt! Ladybuggen och manbuggen är verkligen lika! Spekuleras om manbuggen endast skapades för män tyckte det var jobbigt att äga nått så feminint som en "lady"bugSå till slut en liten jämförelse.![]()
Manbug och ladybug är förvillande lika. Egglängden är nästan identisk, men både höjd och skaft är lite nättare på ladybug. Dessutom är eggkurvan lite rakare på ladybug. Om jag skulle välja en så är det nog ladybug....
Från toppen:
Byrd
Byrd
Ladybug 3 vg10
Manbug hap40/sus410
Dragonfly 2 vg10
Som edc på jobbet funkar vilken av de 4 första ok. För fritid skulle jag hellre ta en delica eller dragonflyn.
Jag tror att de säger det öppet.Suveränt! Ladybuggen och manbuggen är verkligen lika! Spekuleras om manbuggen endast skapades för män tyckte det var jobbigt att äga nått så feminint som en "lady"bug![]()
Aldrig testat, men de har inget vidare rykte.Är det någon som har provat spydercos köksknivar?
bra fällknivar gör dom iaf
Ok, har läst flertalet bra recensioner från olika sidor och forum. Inte en enda dålig faktisktAldrig testat, men de har inget vidare rykte.
Kanske en sådan här morfar hade?
http://www.tradera.com/item/342911/267545827/fallkniv-eka-sweden
Finns ett gäng på tratten.
Plast eller corianhandtag. Fel längder, massa tandningar och inget spännande stål. MBS-26 är en enklare variant av VG-10 som är i sådärhöjd på köksknivssidan enligt min åsikt.Ok, har läst flertalet bra recensioner från olika sidor och forum. Inte en enda dålig faktiskt
Jag köper enbart med plast handtag, ligger mycket bättre i handen än trä. Så det gör inte mig något. Längden på bladet är precis lika långt som dom andra knivarna jag har hemma, Runt 18-19cm.Plast eller corianhandtag. Fel längder, massa tandningar och inget spännande stål. MBS-26 är en enklare variant av VG-10 som är i sådärhöjd på köksknivssidan enligt min åsikt.
De kommer inte landa på min shortlist, men om någon är villig att låna mig en så kan jag testa.![]()
Några tankar kring denna? Jag har varit sugen på en sån...Böker kwiken, en riktig gentlemens EDC
![]()
![]()
Finns även i en mindre variant som är betydligt mer gentlemans edc, VG-10 i båda går inte att klaga på, inget modernt superstål men riktigt bra och lätt att få riktigt vasstNågra tankar kring denna? Jag har varit sugen på en sån...
Tips på var man kan inhandla en?Om man bara ska ha en kniv.....då är denna benchmade pardue spearpoint mitt val
![]()
Chris Reeve Sebenza.
Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
Chris Reeve Sebenza.
Skickat från min HTC One via Tapatalk 2
Finns bara EN ultimat fällkniv IMHO som knivsamlare i över 15 år: Al Mar SERE 2000!
tycker den är helt perfekt i storlek,men finns som sagt en minivariant ocksåNågra tankar kring denna? Jag har varit sugen på en sån...
lamnia tycker jag är bra,,annars kanske min är tillsalu då jag spanat in "gold serien" av samma modellTips på var man kan inhandla en?
Slår ett slag för märket Extrema Ratio, här en rare out of stock/production model; T2000S