• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Knivtokarnas egen hörna.

image.jpg
Tar åt mig. Gör avbön med en knivklockbild. Alpinan får agera statist. Kniven är egengjord, men det var ett tag sen. Kan tråden få tillbaka sitt namn nu? Eller ska även cykeltokarna, biltokarna och mc-tokarna få egna hörnor? ;) (jag önskar så att jag kunde vara mer som @Philippe Stern och skita i smileys men jag är ny och vågar inte)

image.jpg
Tar åt mig. Gör avbön med en knivklockbild. Alpinan får agera statist. Kniven är egengjord, men det var ett tag sen. Kan tråden få tillbaka sitt namn nu? Eller ska även cykeltokarna, biltokarna och mc-tokarna få egna hörnor? ;) (jag önskar så att jag kunde vara mer som @Philippe Stern och skita i smileys men jag är ny och vågar inte)
Kör på. Du blir hatad, spottad på, föraktad och stämplad dom idiot i ca 11 månader. Men det är det värt.

image.jpg

Alpinan var ju riktigt cool! Mer bilder och info om den?

Och ja ja, kniven var jätte fin (medveten särskrivning). :D (smiley, jag är inte heller lika compton-tuff som @Philippe Stern )

Alpinan var ju riktigt cool! Mer bilder och info om den?

Och ja ja, kniven var jätte fin (medveten särskrivning). :D (smiley, jag är inte heller lika compton-tuff som @Philippe Stern )
Tack. Den finns i en paketöppninstråd från någon vecka eller två tillbaka. Svårt att hitta vettig info. Modellen kom -13. Quartzverk, keramisk boett, safirglas, 0,8 karats diamanter, grön pärlemor. Gummiband. Tung. Cool. Nöjd. Men hoppsan. Här står jag och pratar klockor i en knivhörna. Sorry. Skyller på rödvinet. :)
Edit; med 8 minuter tillgodo var jag tvungen att gå in och lägga till en smiley. Jag är inte där än.

Senast ändrad:
Tips på liten assisted att ha i fickan på jobbet och till 99% öppna lådor med (ja, det finns tveksamma moraliska sidor här, whatever)?

Tips på liten assisted att ha i fickan på jobbet och till 99% öppna lådor med (ja, det finns tveksamma moraliska sidor här, whatever)?

Jag är själv lite inne på att köpa mig en hinderer xm18 3" men den är inte assisted. Zero Tolerance gör ett par assisted flippknivar som hinderer har designat till ett lite bättre pris dessutom än hinderers egna xm18. Kika på ZT 0566. Angående moralen så är det en stor skillnad om du använder kniven som ett verktyg eller ett vapen. Jag har nästan jämt kniv på mig, dels för yrket men även för alla små grejer i vardagen där man kan tänkas behöva en kniv. Att dra kniv mot en annan person är långt under min värdighet, jag är man nog att lösa konflikter utan knivens hjälp.

Bra tips, men den må vara enhandmanövrerbar (där den omoraliska sidan av det hela). Bugen verkar rent tekniskt vara för liten för det, och helt vill jag ha en mer eller mindre automatisk.

Tillbaka
Topp