• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Korthållare, inte plånböcker!!

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
På jakt igen efter en vettig korthållare.
Inte FLP eller Mulberry (dåliga erfarenheter av båda, sömmar som släpper och gummikant som blir avskavd lätt).
YSL, Gucci, LV och Goyard är lite det jag funderar på. "Vanlig" korthållare är på gränsen till för litet men vill inte ha något för bulkigt heller (läs vanlig plånka)

Lite inne på en med dragkedja, typ:

1077047_1.jpg

1077047_3.jpg

172418M163010_1.jpg
Guccis med dragkedja var najs.
Min Gucci korthållare har patinerats fint och hållit hur bra som helst. Använt den dagligen i fyra år och nu senaste halvåret mer sällan
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
På jakt igen efter en vettig korthållare.
Inte FLP eller Mulberry (dåliga erfarenheter av båda, sömmar som släpper och gummikant som blir avskavd lätt).
YSL, Gucci, LV och Goyard är lite det jag funderar på. "Vanlig" korthållare är på gränsen till för litet men vill inte ha något för bulkigt heller (läs vanlig plånka)

Lite inne på en med dragkedja, typ:
Känns spontant som att det blir bulkigare med dragkedja. Lär inte vara allt för bekvämt att sitta på heller, om man förvarar den i bakfickan dvs. Vad ska man med dragkedja till förövrigt, myntsamlare?

Guccis med tryck ser fina ut, frågan är hur länge trycket håller.
451277_K541N_8666_001_080_0000_Light-Kingsnake-print-GG-Supreme-card-case.jpg
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Känns spontant som att det blir bulkigare med dragkedja. Lär inte vara allt för bekvämt att sitta på heller, om man förvarar den i bakfickan dvs. Vad ska man med dragkedja till förövrigt, myntsamlare?

Guccis med tryck ser fina ut, frågan är hur länge trycket håller.
451277_K541N_8666_001_080_0000_Light-Kingsnake-print-GG-Supreme-card-case.jpg
Har i framfickan så tror inte det blir något större problem. Tänker mittenfacket som fack för extra kort/sedlar/kvitton etc. Får ju plats med 4-5 kort i kortfacken på de modeller jag länkat och jag har väl max på mig 6-7 kort.

Guccis med tryck är jävligt fina. @KenKun får hålla oss uppdaterade!
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Har i framfickan så tror inte det blir något större problem. Tänker mittenfacket som fack för extra kort/sedlar/kvitton etc. Får ju plats med 4-5 kort i kortfacken på de modeller jag länkat och jag har väl max på mig 6-7 kort.

Guccis med tryck är jävligt fina. @KenKun får hålla oss uppdaterade!
Aha, dåså. Problem solved. :) Har ännu inte haft problem med mulberrys, kan det vara för att du förvarar den i framfickan tro? Var det limmet/kanterna som släppte?
Kollat in fendi & valentino också?
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Aha, dåså. Problem solved. :) Har ännu inte haft problem med mulberrys, kan det vara för att du förvarar den i framfickan tro? Var det limmet/kanterna som släppte?
Kollat in fendi & valentino också?
Kanske? Vem vet. Samma återkommande problem dvs. Gummibeläggningen lossnar.
IMG_9035.JPG


Fendi har någon stark kandidat om ja väljer en "vanlig" card holder.
 

Josef B

Bestraffaren
Fick bli denna när jag var i Marseille i somras. Lite annorlunda. Otroligt nöjd. Har bara haft LV innan som är skit och en Mullberry plånbok som lyser kvalité rakt igenom. Så vi får se om denna håller några år. Tanken var egentligen ha denna som semesterkorthållare men är otroligt nöjd så den har smugit in i vardagen.
20170802_153237.jpg
20170802_165210.jpg
20170802_165233.jpg
 

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Fick bli denna när jag var i Marseille i somras. Lite annorlunda. Otroligt nöjd. Har bara haft LV innan som är skit och en Mullberry plånbok som lyser kvalité rakt igenom. Så vi får se om denna håller några år. Tanken var egentligen ha denna som semesterkorthållare men är otroligt nöjd så den har smugit in i vardagen.
20170802_153237.jpg
20170802_165210.jpg
20170802_165233.jpg

Wow. Snyggaste på länge!!
 

jesperC

Omega
Fick bli denna när jag var i Marseille i somras. Lite annorlunda. Otroligt nöjd. Har bara haft LV innan som är skit och en Mullberry plånbok som lyser kvalité rakt igenom. Så vi får se om denna håller några år. Tanken var egentligen ha denna som semesterkorthållare men är otroligt nöjd så den har smugit in i vardagen.
20170802_153237.jpg
20170802_165210.jpg
20170802_165233.jpg

Snygg. Gillar både färgen och texturen.

För egen del så saknar jag verkligen Graf-von-Faber-Castells minsta modell (som kanske inte riktigt var en korthållare då den även hade ett minimalt sedelfack).
3.jpg


Tyvärr finns den inte att få tag på längre då de numera bara har de större modeller i sortimentet.
http://www.graf-von-faber-castell.com/accessoires/leather/credit-card-case


Då jag verkligen ville ha något som kunde hålla 6 kort på insidan och ytterligare ett fack på utsidan för kort som man behöver komma åt ofta så lät jag, för några år sedan, tillverka ett par "kopior". En helsvart och en svart med brun-orange insida och söm.
2.jpg



Nu börjar även dessa bli lite slitna (den ena åkte med en vända i tvättmaskinen vilket inte är optimalt) så dax att börja leta efter en ersättare.
1.JPG

//j
 

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Fick bli denna när jag var i Marseille i somras. Lite annorlunda. Otroligt nöjd. Har bara haft LV innan som är skit och en Mullberry plånbok som lyser kvalité rakt igenom. Så vi får se om denna håller några år. Tanken var egentligen ha denna som semesterkorthållare men är otroligt nöjd så den har smugit in i vardagen.
20170802_153237.jpg
20170802_165210.jpg
20170802_165233.jpg

Får man fråga vad den heter?
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Hej gott folk! Min korthållare lyckades smita på fyllan. Efterfrågade en här och fick napp... Ser denna legit ut? Ska det finnas serienummer? Och på vissa ställen ser det ut som att sömmarna ligger bredvid varandra?
IMG_20171004_174553.jpg
IMG_20171004_174405.jpg
IMG_20171004_174655.jpg
IMG_20171004_174417.jpg
IMG_20171004_174457.jpg
IMG_20171004_174524.jpg
IMG_20171004_174721.jpg
IMG_20171004_174626.jpg



@Zadenius kanske kan jämföra? @Chattras har bra koll?
Tack på förhand :heart:
 
Senast ändrad:
Topp