• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Korthållare, inte plånböcker!!

almeyero

Panerai
Hej gott folk! Min korthållare lyckades smita på fyllan. Efterfrågade en här och fick napp... Ser denna legit ut? Ska det finnas serienummer? Och på vissa ställen ser det ut som att sömmarna ligger bredvid varandra?
IMG_20171004_174553.jpg
IMG_20171004_174405.jpg
IMG_20171004_174655.jpg
IMG_20171004_174417.jpg
IMG_20171004_174457.jpg
IMG_20171004_174524.jpg
IMG_20171004_174721.jpg
IMG_20171004_174626.jpg




@Zadenius kanske kan jämföra? @Chattras har bra koll?
Tack på förhand :heart:

Den såg lite trött ut. Varför inte köpa en ny ifrån butik istället?
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Den dubbla sömmen ser ju inte PRO ut.. taffligt lagad?
Kan vara så tyvärr...

Hur mycket betalade du? Den är ju sliten och med skumma sömmar. Även om den är äkta kommer du troligtvis inte vara nöjd? Lämna tillbaka den och köp en ny istället, alternativt en bättre begagnad.

Precis, jag betalade 1000kr. Får ta ett snack med säljaren. Väldigt trevlig kille :)
 

Orson

Omega
2-Faktor
Kan vara så tyvärr...



Precis, jag betalade 1000kr. Får ta ett snack med säljaren. Väldigt trevlig kille :)
Om du bor nära någon butik kan du väl gå in och höra vad dom säger?
Har en likadan och den ser då väldigt mycket bättre ut i sömmar och finish. Hoppas det löser sig för dig!
 

Hotshot

Rolex
2-Faktor
Om du bor nära någon butik kan du väl gå in och höra vad dom säger?
Har en likadan och den ser då väldigt mycket bättre ut i sömmar och finish. Hoppas det löser sig för dig!

Det löser sig :) har tyvärr ingen butik i närheten men plånboken åker tillbaks till ursprungliga ägaren. Sen blir det till att köpa något sprillans nytt :D
 

Thursday

Omega
2-Faktor
Hej gott folk! Min korthållare lyckades smita på fyllan. Efterfrågade en här och fick napp... Ser denna legit ut? Ska det finnas serienummer? Och på vissa ställen ser det ut som att sömmarna ligger bredvid varandra?
IMG_20171004_174553.jpg
IMG_20171004_174405.jpg
IMG_20171004_174655.jpg
IMG_20171004_174417.jpg
IMG_20171004_174457.jpg
IMG_20171004_174524.jpg
IMG_20171004_174721.jpg
IMG_20171004_174626.jpg




@Zadenius kanske kan jämföra? @Chattras har bra koll?
Tack på förhand :heart:
Genuin. Rutorna är symmetriska, och kan se deras "Cross Calf Leather lining" på kanterna. Dessa "ovanliga" modeller fakeas inte ofta, jämfört med den vanliga korthållarmodellen. Även lådan stämmer överens, och tyder på inköp för 2-5 år sedan.


edit: Självklart kan det fortfarande vara en kopia, svårt att se på bild, och även när den är i tillståndet den är i. Skulle rekommendera att köpa en ny från butik. denna ligger runt 1800kr om jag har för mig rätt.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Har haft två olika korthållare. Båda har gått sönder inom halvåret.
Dom lagar det gratis men frakten till Paris får du betala och så tar det 2-3 månader.
Men fina är dom
+1
Gick lite snabbare för mig med reparation dock.
Men har även haft 2st som gått sönder inom ett halvår. Lägg pengarna på annat
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Iprincip som ny fortfarande efter ett halvår. Lite slitning på baksidan som ligger mot låret i byxorna och jag blippar även SL kortet med den sidan, annars top, och då trycker jag ned den i en ficka-i-fickan allt som oftast i mina chinos vilket egentligen borde öka slitaget.
Sömmar etc vid mittenfacket ok?
Inget slitage på gummikanten runt om?
 

demondave

Rolex
Liten annan vinkel. Behöver inget fancy, men har så förbaskat mycket kort i jobbet. Är väl uppe i åtta personliga kort jag behöver bära med mig (nog 20-talet till i varje bil som inte är personliga/värdehandling)

Nåt tips på en bra korthållare för typ 10-12 kort? Hållbar, ska gärna gå ner i benfickan på arbetsbyxor. Ingen sådär metallgrej i portföljstil där alla kort ramlar ut om man tappar den :) Tänkt lite i banorna av typ passfodralsformat med kortfack på båda sidorna invändigt. Några tips?
 
Topp