• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Korthållare, inte plånböcker!!

Lolle

Panerai
Korthållare, gärna pocket organizer, max 2k, har 6 kort och inte svart. Gärna brun eller blå.

Har spanat LV men de har bara 3 fack och ett större. Funkar det ändå att trycka in 3 kort där?

Vad köper jag? Tips mottages tacksamt.
Tror du får in 6 kort i en pocket organizer annars är Mulberrys varianter med 6 fack rätt trevliga. Finns säkert i lite andra färger/kombinationer av läder också.

Trevligt läder och utförande för 1700kr i mina ögon.

https://www.mulberry.com/se/shop/me...wallets/card-wallet-oak-natural-grain-leather
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor

Adro

Panerai
2-Faktor
Tror det också.

Snygg. Den gillade jag.
Har du själv en sådan organizer från Mulberry?
En sån har jag också, använd varje dag i 4-5 år. Inga som helst tecken på slitage. Rekommenderas.
Har provat lite annat i mellan, typ lv,goyard,flp mm. Alla har varit dyrare och gått sönder efter ett kort användande
 

-SC-

Omega
Pledge Member
Korthållare, gärna pocket organizer, max 2k, har 6 kort och inte svart. Gärna brun eller blå.

Har spanat LV men de har bara 3 fack och ett större. Funkar det ändå att trycka in 3 kort där?

Vad köper jag? Tips mottages tacksamt.

363FA220-38B4-4C71-A781-A026C4E7B10C.jpeg

(Googlebild)
Snackar vi denna modellen från LV nu?
Jag har en och kan definitivt få plats med 6 kort, t.om fler.
 

marw

Panerai
2-Faktor
Hallå KS. Nu ska det köpas en korthållare och er expertis behövs. Har en plånka från LV i black epileather och tänkte först spana en korthållare i samma men de kommer ju av förklarliga skäl inte användas samtidigt så det får kanske bli ngt roligare? Så liten som möjligt behöver bara plats för två kort eller för alla del ett... Pris upp till 3k om det är ngt riktigt bra men får för all del gärna vara billigare. Det ska vara kvalitet och stilfullt. Kom med tips och för all del vart jag inhandlar denna godbit på nätet till ett makalöst pris...
 

Psykel

Patek
Hallå KS. Nu ska det köpas en korthållare och er expertis behövs. Har en plånka från LV i black epileather och tänkte först spana en korthållare i samma men de kommer ju av förklarliga skäl inte användas samtidigt så det får kanske bli ngt roligare? Så liten som möjligt behöver bara plats för två kort eller för alla del ett... Pris upp till 3k om det är ngt riktigt bra men får för all del gärna vara billigare. Det ska vara kvalitet och stilfullt. Kom med tips och för all del vart jag inhandlar denna godbit på nätet till ett makalöst pris...
Ett alternativ är ju att beställa nåt custom made från @Maer.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Hallå KS. Nu ska det köpas en korthållare och er expertis behövs. Har en plånka från LV i black epileather och tänkte först spana en korthållare i samma men de kommer ju av förklarliga skäl inte användas samtidigt så det får kanske bli ngt roligare? Så liten som möjligt behöver bara plats för två kort eller för alla del ett... Pris upp till 3k om det är ngt riktigt bra men får för all del gärna vara billigare. Det ska vara kvalitet och stilfullt. Kom med tips och för all del vart jag inhandlar denna godbit på nätet till ett makalöst pris...


Sibirien Stockholm. Kolla in det.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Ja men riktigt bra. Laxen håller fint, trycket som släpper först om man gnider det mkt.och ofta emot ex. "Fickkanten" vilket är logiskt.

Ja du kan få tryck på med andra ord. Jag säger kör :)

Denna jag såg på Sibirien insta tycker jag är underbar:
Screenshot_20200608-095701_Instagram.jpg
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Sibirien Stockholm. Kolla in det.

+1 på den. Beställde en custom där som la grunden till den design som han kallar för "minimalist cardholder". Hur bra kvalitet som helst. 2,5 år senare är den fortfarande i nyskick trots daglig användning.

Här är lite bilder från tillverkningen, från hans IG:
https://www.instagram.com/p/BYu9q2ug4Fe/
https://www.instagram.com/p/BY2ny5uA1tf/
https://www.instagram.com/p/BY7xrmdAm3t/
https://www.instagram.com/p/BZA33ijgYHE/

Edit:
Dagsfärska bilder:

AC6DAE23-99E7-4F86-972B-37FCE0190803.jpeg
DD99AA4C-B22A-456B-8281-EAEB09C87545.jpeg
 
Senast ändrad:

Hutti

Cartier
Sibirien Stockholm.

ser ut som de korthållarna som gjordes och såldes på KS köp och sälj tidigare, samma person men nu ett brand?

Grymt isåfall!

Edit: dock sjuk vinstmarginal sedan KS-tiderna!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Många verkar köra Mulberry? Bra kvalitet?

Tänkte köpa en till frun.



Själv gillar jag denna mkt men betalar fan inte 9k för en korthållare...
city-8cc-card-holder--074283CA7Q-front-1-300-0-1200-1200-q99_b.jpg
 

ScubaKing

Audemars

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Många verkar köra Mulberry? Bra kvalitet?

Tänkte köpa en till frun.



Själv gillar jag denna mkt men betalar fan inte 9k för en korthållare...
city-8cc-card-holder--074283CA7Q-front-1-300-0-1200-1200-q99_b.jpg

Haft min Mulberry i ~4 år, grymt nöjd med kvaliteten. Ligger i fickan i princip varje dag.

Vet att vissa pratat om släpp i sömmar etc men min har inte minsta tendens till det.
 
Topp